استاندار یزد تاکید نمود: باید فضایی فراهم گردد تا مردم در پارک کنار هم بنشینند و بحثهای مختلفی را طرح کنند و گفتگو نمایند و در مجموع پارکها به مراکزی برای آرامش بیشتر مردم و ارتقاء سطح آگاهی و شادابی آنها بدل شود.

استاندار یزد تاکید نمود: باید فضایی فراهم گردد تا مردم در پارک کنار هم  بنشینند و بحثهای مختلفی را طرح کنند و گفتگو نمایند و در مجموع پارکها به  مراکزی برای آرامش بیشتر مردم و ارتقاء سطح آگاهی و شادابی آنها بدل شود.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، " سید محمد میرمحمدی " عصر شنبه 14 تیرماه به مناسبت روز شهرداریها و دهیاری ها با حضور در جمع شهرداران استان، با ایشان به گفتگو پرداخت.
وی در ابتدای این دیدار، فرارسیدن ماه مبارک رمضان و روز شهرداری ها و دهیاری ها را گرامی داشت و ابراز امیدواری نمود تا همگان بتوانند در این ماه مبارک به خودسازی پرداخته و خدمات بهتری به مردم ارائه دهند.
استاندار یزد با اشاره به گزارش ارائه شده از سوی معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد در خصوص عملکرد شهرداران استان، خطاب به ایشان گفت: این گزارش نشان می دهد که عملکرد شما در کشور جزو عملکردهای مطلوب بوده که این امر، نقطه قوتی برای شما ، مدیریت استان و مردم این دیار است چرا که هر کجا یزدی ها در هر زمینه ای بدرخشند، باعث افزایش اعتبار برند یزد شده و این برند را تقویت خواهند کرد و این توفیق، جای تبریک دارد.
میرمحمدی با اشاره به دخالت برخی سلایق در ارتباط با ساماندهی مباحث شهری، بر ضرورت رعایت قانون در این موارد تاکید کرد.
وی موضوع توسعه متوازن شهرها را از مواردی دانست که بعضاً توجه لازم بدان صورت نگرفته و باید بیش از پیش بدان پرداخته شود.
عالی ترین مقام اجرایی استان در ادامه با اشاره به مبحث زیبا سازی شهرها افزود: افرادیکه در شهر رفت و آمد نموده و در آن سکونت دارند هر چه با فضای مطلوب تر روبرو شوند آرامش بیشتری پیدا می کنند و این آرامش روحی روانی سبب موفقیت بیشتر آنها در انجام امور می شود.
وی سپس با اشاره به موضوع مبلمان شهری و اهمیت آن در برقراری نظم و ترتیب در شهر، چینش این مبلمان را از ابتکاراتی دانست که باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد و خاطر نشان نمود که تنوع در چینش مبلمان شهری به خلاقیتهای ذهنی افراد کمک می کند و سلایق و افکار را بارور و نواندیش می نماید .
استاندار یزد، حل موضوع ترافیک شهری را از دیگر وظایف شهرداری ها عنوان نمود و تاثیر این امر بر کاهش ناراحتی های عصبی و مشکلات روانی جامعه را بسیار چشمگیر توصیف کرد و گفت: هر چه ترافیک در مسیرها روان تر باشد و نظم و مقررات بیشتر رعایت شده و امکان ترافیک روان برای همه فراهم شود ، آرامش بیشتری در جامعه حاکم است و گرفتاریهای مردم از مسیر تصادفات و مشکلات اینچنینی نیز کمتر می شود.
میرمحمدی موضوع ساماندهی به نماهای ساختمانی در شهرها را یکی از مسائلی دانست که باید مد نظر شهرداران قرار گیرد تا هر جا به صورت دلخواه عمل نشود و افزود:این موضوع باید حسب مقررات و ضوابط ساماندهی شده و دقت شود تا در این خصوص برای هر منطقه ضوابط و شرایط خاص آن تعریف شود چرا که قرار نیست یکسان سازی صورت گیرد بلکه باید سبک ها و تنوع گوناگون در این مورد رعایت شود.

استاندار یزد در ادامه این نشست، بحث گسترش فضای سبز شهری و مراکز فرهنگی را از دیگر موارد مهم توسعه شهری ذکر کرد و تاکید نمود که هر کجا کمبود ی در این خصوص احساس شود باید راهکارهایی برای جبران آن اندیشید چرا که اگر درمحیط شهری کمبود مراکز فرهنگی به چشم بخورد، زندگی در این محیط، خشک و بی روح خواهد بود و در عوض هر چه مراکز فرهنگی در شهرها گسترده تر و مشارکت مردم بیشتر باشد، فضا برای فعالیت افراد شاداب تر و برای هم اندیشی، روابط حسنه، برخوردهای سازنده و موثر فراهم تر است و همه به سمت و سویی می روند که از زندگی لذت ببرند در صورتیکه اگر این مراکز در شهرها به قدر کافی وجود نداشته باشد ،خود به خود اسباب ناراحتی و مشکلات عصبی در جامعه فراهم می شود و این امر در زندگی مردم تاثیر منفی دارد.

وی سپس به موضوع دیوار کشی شهری پیرامون زمینهای مخروبه و بدون کاربری اشاره نمود و تاکید کرد که باید تنوع و ابتکار در این دیوارسازیها مد نظر باشد و در این مسیر مشارکت طراحان مختلف و علاقه مندان به معماری مد نظر قرار گیرد و افزود: این امر نه تنها هزینه چندانی ندارد بلکه باعث شادابی بیشتر جامعه و پیشگیری از بروز نابسامانی های شهری می شود.
وی در ادامه خاطر نشان نمود: شهرداری ها باید فرهنگ شهری را در مردم تقویت کنند.

استاندار یزد سپس بر لزوم گسترش فضاهای خدمات رسانی و سرگرمی در پارکها و بوستانهای شهری از طریق بخش خصوصی تاکید کرد و با انتقاد از ضعف فرهنگ شاداب زیستن و تعامل مثبت میان خانواده ها تصریح نمود: باید این وجهه فرهنگی بیش از پیش تقویت شود و فضایی فراهم گردد تا مردم در پارک کنار هم بنشینند و بحثهای مختلفی را طرح کنند و گفتگو نمایند و در مجموع پارکها به مراکزی برای آرامش بیشتر مردم و ارتقاء سطح آگاهی و شادابی آنها بدل شود.
عالی ترین مقام اجرایی استان در پایان این نشست ضمن اشاره به آماراعلام شده در خصوص غیر مجاز بودن 70 درصد از ساخت و سازها در شهرها، خواستار بررسی تمایل افراد در طرح این موضوع در کمیسیون ماده 100 شد و با طرح این سوال که "چرا متخلفین تمایل دارند تا پرونده آنها در این کمیسیون مطرح شود و این امر هزینه کمتری برای آنها به دنبال دارد"، از شهرداران استان خواست تا پیشنهادات اصلاحی خود برای رفع این مشکل و اصلاح قانون را ارائه نمایند و تاکید نمود: باید این مسیر خلاف با قاطعیت به بن بست کشیده شود و با اقدامات و ساخت و سازهای غیر مجاز شهری به طور جدی برخورد شده و به این نابسامانی پایان داده شود.
گفتنی است در ادامه این دیدار، چند تن از شهرداران استان، به بیان نقطه نظرات و دیدگاه های خود پیرامون مسائل شهری پرداختند.


> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا