استاندار یزد تاکید کرد: باید به بهبود مناسبات بین المللی به عنوان عامل مهمی در گسترش بازاریابی و تجارت نگریسته شود و بدانیم که این امر زمینه ساز دستیابی هر چه بیشتر و بهتر به بازارهای هدف است

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، " سید محمد میرمحمدی" صبح شنبه 21 تیرماه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان که در سالن زنده یاد حمیدیا برگزار شد، با اشاره به در پیش بودن لیالی پر عظمت قدر، ابراز امیدواری نمود که این شبهای با ارزش موجب آن شود که میان تحجر و تعصبات کور از یک سو  و اعتقاد و ایمان راسخ از سوی دیگر، تمیز قائل شویم و خاطر نشان نمود: در واقع شب 19 ماه مبارک رمضان آغاز جلوه گاه تمیز اقشار متعصب و متحجر با اقشار روشنفکر متدین و معتقد است و امیدواریم به لطف الهی همه در طیف افراد روشن و متدین و معتقد قرار گیریم و جنبه های تعصبات کور را از زندگی خود دور کنیم.
استاندار یزد سپس با تشکر از زحمات حوزه معاونت برنامه ریزی استانداری، فرمانداران و کارشناسان مختلف در ارتباط با توزیع اعتبارات استانی به سه مشکل موجود در این خصوص اشاره نمود و گفت: اولین مشکل این است که اعتبارات عمرانی در سطح کشور کاهش یافته و این امر یک مشکل اساسی است. ضمن اینکه تعداد زیادی از طرح های نیمه تمام در جای جای استانهای کشور وجود دارد و همه به دنبال این هستند که با جذب حداقل اعتبارات، این پروژه ها به نحوی به اتمام برسد و در نهایت اینکه با مشکل روال سنتی توزیع بودجه مواجهیم و به یکباره نمی توان به صورتی عمل نمود که بر یکسری پروژه ها متمرکز شد و برخی دیگر را نادیده گرفت.
وی افزود: مجموعه این مسائل به ما این پیام را می دهد که راه چاره ای جز همین راه طی شده وجود ندارد مگر اینکه سیاستهای کلی بودجه کشور تغییر کند و بتوان شکل جدیدی به بحث توزیع اعتبارات داد.
عالی ترین مقام اجرایی استان یزد در ادامه خواستار توجه به ظرفیتهای بودجه 93 کشور به عنوان یک امر بسیار مهم شد و خاطر نشان نمود: باید بتوانیم از ظرفیتهایی که در بحث بودجه برایمان فراهم شده استفاده کنیم و توجه مجموعه های مختلف را به نحوی به این ظرفیتها معطوف نموده و واحدهای مختلف نیز باید از این ظرفیت استفاده کنند و امیدواریم به این نحو، تا حدودی مشکلات جبران شود.
وی سپس ابراز امیدواری نمود تا نقایص موجود با برخی پیش بینی ها و تلاشهای آینده و منابع اعتباری جدید برطرف شود و صورت مطلوبی در توزیع اعتبارات داشته باشیم.
میرمحمدی تخصیص اعتبار را بحث مهمی دانست و تصریح کرد: اگر تلاش خود را روی تخصیص کامل اعتبارات بگذاریم راضی کننده است و امیدوارم بتوانیم کارهایی که در اثر توزیع اعتبار برنامه ریزی کرده ایم به سرانجام برسد و شاهد پیشرفت برنامه ها باشیم.
استاندار یزد در ادامه با اشاره به بحث لزوم بهره گیری از مشاغل خانگی خواستار برنامه ریزی مناسب در این خصوص از سوی مسئولین امر شد و خاطر نشان ساخت: قبل از اینکه بحث مدیریت جهادی و عزم ملی را در رابطه با گسترش مشاغل خانگی مطرح کنیم باید برنامه ریزی مناسبی در این خصوص داشته باشیم تا به بن بست نخوریم چرا که در هر کار تولیدی ابتدا یافتن بازارهای هدف مطرح است و باید بازاریابی مناسبی برای محصولات تولیدی انجام شود و سلایق بازار و مشتری و نیازهای آن سنجیده و کار تولید در مشاغل خانگی بر اساس آن برنامه ریزی شود.
رییس شورای برنامه ریزی و توسعه استان یزد تصریح کرد: وقتی از 340 رشته مشاغل خانگی صحبت به میان می آید، باید به همین اندازه نیز بازار هدف برای محصولات تولیدی آن پیدا نمود و تداوم بازار و عدم موقتی بودن آنرا نیز تضمین کرد تا از مصارف مستمر  اطمینان یافت و آنگاه به سراغ تولید رفت.
وی افزود:اگر تولید کننده مشاغل خانگی بدون توجه به این مسائل به سراغ تولید برود ، به مرور زمان با مشکل مواجه شده و بدهکاری تسهیلات اخذ شده بانکی و اقساط عقب افتاده، وی را با مشکلات جدیدی روبرو خواهد کرد.
استاندار یزد در پایان خواستار طرح و بررسی موضوع مشاغل خانگی در کارگروه تخصصی اشتغال استان شد تا با توجه به همه جوانب امر، این موضوع به عنوان یکی از ضروزتهای فعلی و آتی جامعه دیده و دنبال شود و تصریح نمود: باید به بهبود مناسبات بین المللی به عنوان عامل مهمی در گسترش بازاریابی و تجارت نگریسته شود و بدانیم که این امر زمینه ساز دستیابی هر چه بیشتر و بهتر به بازارهای هدف است و امیدوارم مجموعه این مسائل به گونه ای دنبال شود تا با عزمی راسخ و مدیریتی فعال، موضوع مشاغل خانگی به سرانجام مطلوب برسد.
گقتنی است در این جلسه که تمامی معاونین استاندار یزد و اعضاء شورای برنامه ریزی و توسعه استان حضور داشتند، هر یک از حاضرین پیرامون موضوعات مختلف مطروحه به بحث و تبادل نظر پرداختند.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا