زمان : 30 Bahman 1393 - 23:22
شناسه : 100466
بازدید : 4075
بی ام دبلیو M4 خودرو ایمنی مسابقات MOTO GP 2015 بی ام دبلیو M4 خودرو ایمنی مسابقات MOTO GP 2015

مونیخ اعلام کرده است که این تکنولوژی بسیار پیشرفته که باعث افزایش عملکرد موتور و گیربکس این خودرو میشود به زودی بر روی مدل های جدید قرار خواهد گرفت . در M4 جدید مخزن ۵ لیتری که در قسمت پایینی خودرو قرار دارد وظیفه ذخیره کردن آب مورد نیاز برای خنک کردن موتور و بقیه اعزای خودرو را دارد.

به گزارش دنیای خودرو ،نام شرکت bmw از سال ۱۹۹۹ به عنوان یکی از بزرگترین حامیان مسابقات  MOTO GP  بر سر زبان هاست .  این شرکت که در بخش مسابقات ، با موتور های سوپر بایک خود ، قدرت نمایی میکند ، در قسمت خودرو های ایمنی ( SAFETY CAR ) که دراین مسابقات مورد استفاده  قرار میگیرد نیز فعال است .  به همین منظور این شرکت در سال ۲۰۱۵ یکی از برترین و موفق ترین مدل های خود ، یعنی M4 کوپه  را برای  این مسولیت برگزیده است .

این رنگ سیاه مات خودرو به همراه  باله های متغیر، ظاهری بسیار مستحکم و استوار به این خودرو بخشیده است ، که نقطه ای قوت برای این مدل محسوب میشود .

مسلما ظاهر خودرو برای عوام  بسیار مهم است اما این سیستم خنک کننده این خودرو ست که ابتکاری نو و دستاوردی جدید محسوب میشود .

مونیخ اعلام کرده است که این تکنولوژی بسیار پیشرفته که باعث افزایش عملکرد موتور و گیربکس این خودرو میشود به زودی بر روی مدل های جدید قرار خواهد گرفت . در M4 جدید مخزن ۵ لیتری که در قسمت پایینی خودرو قرار دارد وظیفه ذخیره کردن آب  مورد نیاز برای خنک کردن  موتور و بقیه اعزای خودرو را دارد.  طبق گزارشات اندک بدست آمده در مورد نحوه عملکرد این سیستم جدید ، به نظر میرسد که آب به وسیله دستگاهی خاص به روی رادیاتور اسپره میشود ، که این اسپری شدن باعث جذب بیشتر اکسیژن توسط آب شده و به موتور توربو شارژ این خودرو قابلیت عملکرد بهتر ، در وضعیتی مناسب تر را میدهد .

علاوه بر موارد بالا BMW  تغییراتی در اگزوز این خودرو به وجود آورده و جنس آنرا از تیتانیوم قرار داده  تا در سرعت های بالا آسیب جدی نبیند . BMW  تغییراتی را نیز در قسمت چراغ های LED  و  صندلی های مخصوص این خودرو داده است .

مدیران این شرکت اذعان کرده اند که BMW  به همکاری خود با  MOTO GP  تا سال ۲۰۲۰ ادامه خواهد داد و این به معنی ارائه دستاورد های جدید تر این شرکت در ۴ یا ۵ سال آینده است.

مسابقات ۲۰۱۵ GP  از ۱۸ مسابقه تشکیل شده است که  افتتاحیه آن ۲۹ مارس در قطر و مسابقه پایانی ۸ نوامبر در پیست والنسیا اسپانیا خواهد بود.