زمان : 09 Esfand 1393 - 11:51
شناسه : 100864
بازدید : 3671
دیدار اعضاء کانون مداحان شهرستان با امام جمعه اشکذر دیدار اعضاء کانون مداحان شهرستان با امام جمعه اشکذر

اعضای جدید کانون مداحان و شعرای آیینی شهرستان، با حجت الاسلام طالبیان، امام جمعه اشکذر دیدار و گفتگو کردند.

به همت اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اشکذر، جلسه دیدار اعضای کانون مداحان و شعرای آیینی با امام جمعه شهرستان برگزار شد.

در این دیدار حجت الاسلام پورقیومی، مسئول اداره تبلیغات اسلامی شهرستان، در سخنانی با تبریک سالروز ولادت حضرت زینب(س) آغاز به کار دوره جدید کانون مداحان شهرستان را تبریک گفت. وی از تلاش های اعضای قبلی کانون در سالهای گذشته قدردانی و برای اعضای دوره جدید آرزوی موفقیت کرد.

حجت الاسلام پورقیومی برخی از وظایف کانون مداحان را شناسایی مداحان و شعرای آیینی و تکمیل بانک اطلاعاتی آنها، کشف استعداد های جدید در این عرصه و آموزش مداحان، دفاع از کیان اسلام و مبارزه با خرافات و بدعت های مجالس عزاداری، هدایت و نظارت مداحان و رسیدگی به شکایات مردمی در خصوص این قشر برشمرد. وی همچنین اداره تبلیغات اسلامی را آماده برای همکاری جهت پیشبرد اهداف کانون اعلام کرد.

در ادامه حجت الاسلام محمد رضا طالبیان، امام جمعه اشکذر ضمن تبریک روز ولادت حضرت زینب کبری(س) برای اعضای جدید کانون مداحان آرزوی توفیق و سرفرازی کرد.وی افزود:روحانیون معزز و مداحان گرامی دوشادوش یکدیگر، مسئولیت خدمتگزاری مجالس اهل بیت(ع) را پذیرفته اند لذا لازم است به مسئولیت عظیم خود در این راه توجه ویژه کنند.

امام جمعه اشکذر بیان داشت: مداحان عزیز با بهره گیری از عاطفه و احساسات شیعیان نسبت به خاندان پیامبر اکرم(ص) در اشاعه فرهنگ دنی و اسلامی بین مردم نقش دارند. و این عده باید در خصوصیات اخلاقی، علمی و سلوک شخصی مثل یک دیندار واقعی باشند.

حجت الاسلام طالبیان از مداحان خواست به شنیده های مجالس دیگران اکتفا نکنند و بیشتر از قبل، کتب مفید تاریخی،احکام و مقتل های معتبر را مطالعه کنند.

امام جمعه شهرستان همچنین توجه مداحان را به تذکرات و نکته های مقام معظم رهبری، مراجع تقلید و دیگر بزرگان درباره مداحی و شعر اهل بیت(ع) جلب کرد و گفت: این تذکرات باید روی میز یک مداح باشد و دایم آنها را ببیند و مراعات کند.

در ادامه این دیدار، محمود فتوحی فیروزآباد، رئیس کانون مداحان و شعرای آیینی اشکذر گزارش کوتاهی از اقدامات کانون مداحان دوره قبل ارائه داد. همچنین دیگر اعضای کانون نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کردند.

گفتنی است در پایان این جلسه که در دفتر امام جمعه اشکذر برگزار می شد، از شرکت کنندگان و اعضای قبلی کانون مداحان شهرستان با تقدیم هدیه تقدیر به عمل آمد.