زمان : 18 Esfand 1393 - 10:28
شناسه : 101320
بازدید : 4971
پیشتازی مهریز در سوادآموزی استان یزد پیشتازی مهریز در سوادآموزی استان یزد معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان یزد درنشست شورای پشتیبانی سوادآموزی مهریز از پیشتازی مهریز در جذب و آموزش وسوادآموزی استان یزدخبر داد.

به گزارش روابط عمومی آموزش وپرورش مهریز معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان یزد در جلسه شورای پشتیبانی سواد آموزی شهرستان مهریز گفت : شهرستان مهریز ، با کسب ۱۷۲٫۴ درصد دارای رتبه اول در سطح شهرستانهای استان یزد را درزمینه حوزه سواد آموزی بخود اختصاص داده است .

مرآت امین الرعایا  با تبریک این پیشتازی به اعضای شورای پشتیبانی گفت: امیدواریم با درایت فرماندار محترم شهرستان، اعضای شورا و همکاری نهادها و ارگانهای مهریز این شهرستان بتواند پیشگامی خود را حفظ کرده و به عنوان اولین شهرستان استان یزد بتواند بیسوادی را در سطح شهرستان از بین برده و این افتخار بزرگ را از آن خود کند .

وی با تاکید  بر عزم جدی نظام مقدس جمهوری اسلامی در ریشه کن کردن بی سوادی و پیش بینی و اجرای برنامه های گسترده در این خصوص گفت :با تاکیدات مقام معظم رهبری شورای انقلاب فرهنگی با مصوبه شماره ۵۹۵ تمام دستتگاههای دولتی و غیر دولتی را در مسیر سواد آموزی قرار داد تا از ظرفیت تمام آنها در مسیر سواد آموزی ملت ایران استفاده شود .

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان یزد با ذکر این نکته که بر اساس همان مصوبه فرمانداران شهرستانها ریاست شورای پشتیبانی سواد آموزی را بر عهده گرفته اند بر تلاش همه دستگاه های عضو در این شورا در جهت ریشه کنی بیسوادی در شهرزستان تاکید نمود .

فرماندار مهریز نیز در این جلسه بر عزم جدی فرمانداری وتمامی ادارات شهرستان در محو کامل بیسوادی در مهریز تاکید نمود.

سید محمد رستگاری رسیدن به این مهم را مستلزم همکاری تنگاتنگ و فعال ادارات ونهادهای شهرستان با واحد سوادآموزی آموزش و پرورش دانست.

در این جلسه مدیریت آموزش و پرورش شهرستان مهریز گزارش کاملی از فعالیت های سواد آموزی در سطح شهرستان ارایه نمود و از زحمات اعضای شورای پشتیبانی به ویژه فرماندار شهرستان،روسای ادارات وکارشناس مسئول نهضت سوادآموزی مهریز وهمکاران تقدیر و قدردانی نمود.

در ادامه این نشست اعضای شورا به بیان نظرات و پیشنهادات خود در راستای چگونگی شناسایی بیسوادان باقیمانده وآموزش آنان پرداختند.

در پایان احکام اعضای شورا توسط معاون سوادآموزی استان و فرماندار مهریز به آنان اعطا شد.