زمان : 27 Esfand 1393 - 02:13
شناسه : 101678
بازدید : 1949
 از ابتدای سال آینده نظارت بربازار از حالت موردی خارج خواهد شد مدیرکل اداره استاندارد استان یزد در بازدید از گروه کارخانجات تولیدی ستاره کویر یزد از ابتدای سال آینده نظارت بربازار از حالت موردی خارج خواهد شد

یزدفردا:حذف موانع تولیدموجود برسرراه تولیدکنندگان، افتخار مابوده ولحظه ای از خدمت رسانی به صنایع استان رااز دست نمی دهیم ، تا در سهم خویش در تقویت بخش خصوصی سهیم باشیم .

این مطلب را محمد حسین ماجدی اردکانی، مدیرکل اداره استاندارد استان یزد ، حین بازدید از گروه کارخانجات تولیدی ستاره کویر یزدعنوان وگفت : این اداره کل همیشه به دنبال این بوده است که در محدوده وظایف و اختیاراتش ، راه انجام کار وتولید را هموار نموده ونسبت به برداشتن موانع و آفات موجود بر سرراه صنعتگران اقدام وفرآیند تولید را تسهیل نماید .

ماجدی افزود : به نظر می رسد وابستگی صنایع استان برای توسعه به منابع بانکی وشرایط فعلی حاکم بر بازار ، به صورت غیر مستقیم و ناخواسته سیاست خصوصی سازی واصل 44 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران را کم رنگ کرده واین حرکت عظیم سیر قهقرایی را طی خواهد نمود.

وی ادامه داد : اسناد مالکیت برخی واحدهای تولیدی به دلیل وامها و اعتباراتی که از بانکها وموسسات مالی واعتباری دریافت نموده اند وثیقه وام دهندگان بوده ، ودرصورت عدم رونق مناسب در  تولید و اقتصاد ، واحدهای تولیدی از عهده پرداخت تعهدات خویش برنیامده و به مرور زمان و طی سالهای آینده مالکیت ، کارخانجات تغییر خواهد کرد و شایسته است از  هم اکنون راهکارهای مناسب اندیشیده شود .

مدیرکل استاندارد استان یزد گفت : بابسته شدن واحدهای تولیدی وصنعتی ،فقط مقوله تعطیلی کارخانجات مطرح نیست ، چراکه از وجود هرواحد تولیدی هزاران کارمند و کارگر ارتزاق نموده و خانواده های بیشماری از این طریق گذران زندگی می نمایند . تعطیلی واحدهای تولیدی یک جمله است ولی عواقب ، آسیب ها و مشکلات اجتماعی مرتبط با آن بیشمار است . که جهت جلوگیری از بروز اینگونه نگرانیها همت مسئولان ، دست اندرکاران واحدهای تولیدی و مصرف کنندگان بسیار چاره ساز است .

وی افزود : همه تولید کنندگان و شهروندان یزدی مطمئن باشند ، وجود هرگونه کالای نامرغوب وبی کیفیت در سطح بازار از نگاه تیز بین بازرسان و کارشناسان اداره کل استاندارد استان یزد مخفی نبوده و به محض رویت ،نسبت به جمع آوری ، توقیف ،مرجوع نمون و اعلام جرمهای حقوقی اقدام خواهد شد . از تولید کنندگان عزیز یزدی هم تقاضا مندیم به محض ملاحظه هرگونه کالای بی کیفیت و غیر استاندارد مراتب را از طریق مجاری ارتباطی موجود به اطلاع این اداره کل برسانند.

ماجدی در پایان گفت : از ابتدای سال آینده نظارت بربازار از حالت موردی خارج شده و یک شاخه از محصولات مانند فرش های ماشینی موجود در بازار را در برخواهد گرفت و با متخلفان شدیدترین برخورد قانونی صورت خواهد گرفت نگاه ما ، حفظ منافع صنعت و مشتریان (مردم ) به صورت توامان است و هیچ قصوری پذیرفته شده نیست .

شایان ذکر است :گروه کارخانجات ستاره کویر یزد با 850 نفر کارگر و کارمند از سال 1360 شروع به کار ،و هم اکنون مشتمل بر پنج واحد تولیدی بوده ،که سهم به سزایی در تولید و صادرات کشور داردو در اشتغالزایی استان یزد بسیار موثر بوده است.