زمان : 28 Esfand 1393 - 00:46
شناسه : 101722
بازدید : 2210
یک هسته پژوهشی جدید در دانشگاه یزد ایجاد می شود یک هسته پژوهشی جدید در دانشگاه یزد ایجاد می شود

مدیر گروه مهندسی عمران در گفتگو با روابط عمومی، هدف از راه اندازی دوره دکترا عمران دانشگاه یزد را ایجاد یک هسته پژوهشی و دستیابی به جدیدترین یافته­ های علمی و تحقیقاتی، نوآوری و گسترش مرزهای دانش در گرایش­ های مختلف این رشته دانست.

دکتر رضا پورحسینی گفت: شورای گسترش آموزش عالی در نشست اخیر خود با ایجاد دوره دکترا عمران در دانشگاه یزد موافقت کرد و اولین گروه دانشجویان دکترا عمران از آغاز سال تحصیلی ۹۵-۹۴ در این دانشگاه پذیرفته خواهند شد.

وی در ادامه افزود:  گروه مهندسی عمران دانشگاه یزد تاکنون بیش از یک هزار و ۲۵۰ دانش آموخته در مقطع کارشناسی و ۲۶۰ دانش آموخته در مقطع کارشناسی ارشد (در گرایش­ های سازه، ژئوتکنیک، مهندسی آب و مهندسی راه وترابری) برای خدمت به کشور پرورش داده است.

مدیر گروه مهندسی عمران افزود: از دانش آموختگان دوره دکترا عمران انتظار می­ رود با اشراف به آخرین یافته های علمی و تخصصی، در مواردی که حین طرح و اجرای یک پروژه عمرانی راه حل مشخص و مدونی وجود ندارد قادر باشند تا با استفاده از آموخته های دوران تحصیلی خود، راه حل مناسب و بهینه­ ای را ارایه کنند.

دکتر پورحسینی با اشاره به اینکه دوره دکترا مهندسی عمران شامل دو مرحله آموزشی و پژوهشی است افزود: در مرحله آموزشی دانشجویان باید ۱۸ واحد درسی مصوب را به پایان برسانند. مرحله پژوهشی پس از موفقیت در امتحان جامع و تصویب پیشنهادیه رساله دکترا به ارزش ۱۸ واحد شروع می شود که پس از تکمیل و دفاع موفق از رساله خود از این دوره دانش آموخته خواهند شد.