زمان : 06 Khordad 1394 - 14:29
شناسه : 105392
بازدید : 1728
بايد مسير پيشرفت استان را با سرعت تداوم بخشيم استاندار يزد در همايش ملي نقش معدن و صنايع معدني در اقتصاد كشور: بايد مسير پيشرفت استان را با سرعت تداوم بخشيم

عالي ترين مقام اجرايي استان با بيان اين امر كه نمي توانيم در مسير توسعه استان به بحث آب بي توجه باشيم گفت : مهمترين زيرساخت رشد و توسعه استان در همه زمينه ها از جمله بخش صنعت و معدن، آب است و بنابراين بايد به هر صورت ممكن اين مشكل رفع شود تا آنجا كه تصميم گرفته ايم تا حتي به قيمت صرف هزينه گزاف، از خليج فارس و درياي عمان نيز، آب موردنياز را به استان منتقل كنيم.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد، همايش ملي نقش معدن و صنايع معدني در اقتصاد كشور صبح امروز چهارشنبه 6 خرداد ماه در سالن اجتماعات هتل صفائيه يزد، با حضور استاندار، معاونين برنامه ريزي و معدني وزير صنعت، معدن و تجارت و معدنكاران برگزيده كشوري و استاني برگزار شد.
استاندار يزد در اين مراسم در سخناني ضمن خيرمقدم به همه ميهمانان، نقش معدن در ايجاد اشتغال و رونق اقتصادي در كشور را يادآور شد و گفت : نقش معادن در رشد اقتصادي، نقشي ملموس است.
"سيدمحمد ميرمحمدي" خاطرنشان كرد: با كمك تكنولوژي و فناوري مي توان به مواد معدني ارزش افزوده فراوان داد و به عنوان مثال يك ماده معدني كم حجم و كم ارزش را بدل به يك فراورده با ارزش بالا نمود و اين هنر فناوران و صنعتگران ماست.
عالي ترين مقام اجرايي استان آنگاه با اشاره به خوشنامي و سابقه صنعتگران و معدنكاران و كارآفرينان استان يزد افزود: امروز با گسترش امكانات ارتباطي، اطلاعات روز دنيا در اختيار اين قشر قرار دارد و نبايد فراموش كنيم كه يكي از مباني اصلي پيشرفت، در اختيار داشتن اطلاعات و اخبار صحيح است.
وي ادامه داد: بايد با بهره گيري از اين امكانات، ضعفهاي موجود در همه زمينه ها را شناسايي و مسير پيشرفت را با سرعت تداوم بخشيم تا به اهداف نظام دست يابيم.
استاندار يزد تأكيد كرد: خوشبختانه در استان يزد از نظر شاخصهاي اقتصادي در همه زمينه ها از ميانگين كشوري بالاتريم و اين امر نقطه قوت استان و نشان دهنده تدبير و تلاش صنعتگران و مديران استان است.
"ميرمحمدي" با بيان اين نكته كه نقش مديريت در دستيابي استان به اين موفقيت ها بسيار چشمگير است ادامه داد : قشر شريف كارگران استان يزد نيز، مهمترين مؤلفه در رونق اقتصادي استان هستند كه در بخش معدن هم ،حضور و نقش آفريني چشمگيري دارند و كارفرمايان استان نيز در حفظ حقوق ايشان همه تلاش خود را به كار مي گيرند تا آنجا كه ارتباط بين كارگران و كارفرمايان در استان يزد، ارتباطي برادرانه است و هر يك منافع ديگري را منافع خود مي داند چرا كه منافع مشترك دارند.
استاندار يزد خاطر نشان نمود: ديانت، تعهد و عرق مذهبي موجود در استان نيز، سبب شده كه كارگران و كارفرمايان، اصول مذهبي را در ارتباط با هم سرلوحه كار خود قرار دهند و راه توسعه استان را در پيش گيرند.
عالي ترين مقام اجرايي استان با بيان اين امر كه نمي توانيم در مسير توسعه استان به بحث آب بي توجه باشيم گفت : مهمترين زيرساخت رشد و توسعه استان در همه زمينه ها از جمله بخش صنعت و معدن، آب است و بنابراين بايد به هر صورت ممكن اين مشكل رفع شود تا آنجا كه تصميم گرفته ايم تا حتي به قيمت صرف هزينه گزاف، از خليج فارس و درياي عمان نيز، آب موردنياز را به استان منتقل كنيم.
وي خواستار مشاركت كارفرمايان، صنعتگران و معدنكاران استان در اين خصوص شد و افزود : اين امر قطعاً به سود توسعه اقتصادي استان و در نهايت به نفع خود شما خواهد بود.
استاندار يزد در پايان سخنان خود ابراز اميدواري نمود تا با همت جمعي و تلاش همگان ، مسير تعالي و ترقي استان در بخش معدن و صنعت با سرافرازي و قدرت بيش از پيش طي شود.


تنها راه رشد اقتصادي، جلب و جذب سرمايه گذار است


در اين همايش، ابويي معاون برنامه ريزي وزير صنعت، معدن و تجارت با بيان اين امر كه واقعيت اقتصادي نشان مي دهد كه ارتباط معني داري بين رشد اقتصادي و رشد اشتغال وجود دارد افزود: تنها راه علمي، منطقي و اقتصادي افزايش رشد اقتصادي، جذب سرمايه گذار و رونق سرمايه گذاري است.
وي خاطرنشان كرد : رتبه فضاي كسب و كار كشور در جهان در شروع به كار دولت تدبير و اميد 152 بود كه اكنون به 130 رسيده و امسال هدفگذاري شده تا به زير 120 برسد.


توسعه معدني يكي از راههاي اصلي تقويت بخش اقتصادي كشور است


سرقيني معاون معدني وزير صنعت، معدن و تجارت نيز در اين همايش، توسعه معدن را همواره جزو يكي از صورتهاي توسعه پايدار ذكر كرد و با تأكيد بر مذموم بودن خام فروشي در امر معدن گفت : آفت اصلي در كار معادن خام فروشي است و براي جلوگيري از اين امر، بايد زنجيره توليد را در صنايع معدني كامل كنيم.

وي در پايان از عزم وزارت صنعت، معدن و تجارت براي لغو مجوز كساني كه توان بهره برداري از معادن ثبت شده را ندارند خبر داد و افزود : ارزش برگه هاي مجوزي كه براي برداشت از معادن صادر مي شود، به كاريست كه معدنكاران در آن حوزه انجام مي دهند و ما در اين خصوص با عزمي جدي وارد عمل خواهيم شد.
گفتني است در پايان اين مراسم با حضور استاندار يزد، از فعالين نمونه بخش معدن و صنايع معدني استان تجليل شد.
همچنين از استاندار يزد نيز به عنوان رئيس شوراي گفتگوي دولت و بخش خصوصي به دليل مديريت ارزنده در رونق بخشيدن به بازدهي و فعاليت مستمر و منظم اين شورا تقدير به عمل آمد.