زمان : 06 Tir 1394 - 17:28
شناسه : 106634
بازدید : 1553
پیام شورای اسلامی شهر یزد به مناسبت سالروز حادثه هفتم تیر پیام شورای اسلامی شهر یزد به مناسبت سالروز حادثه هفتم تیر

شورای اسلامی شهر یزد طی پیامی سالروز هفتم تیر مصادف با فاجعه بمب گذاری در دفتر حزب جمهوری اسلامی را گرامی داشتند. متن پیام بدین شرح می باشد:

بسم رب الشهدا و الصديقين

 دنیای غرب بر دل ها طبل هوس می کوبد و روزگار مردم پر فتنه ای که با زبان دین ، جویای مراد دنیا و مسند و بقا بر قدرت خویش اند و از تکه تکه شدن پیکرها نردبان صعود می سازند اگر در برابر مظالمشان کلام حق بگویی به "مسلخ گاه"هوی و هوسشان قربانی می شوی و خلاصه اینجا بازار هزار رنگ بی مهری هاست. اینجا ساکنینش به جرم بی وفایی محکومند . این فاجعه بزرگ که به دست عوامل مزدور رخ داد در شرایطی بود که آتش جنگ و شعله‌های آن بالا گرفته بود و صدام با حمایت شرق و غرب جنگ سنگینی را به کشورمان تحمیل کرده بود و شیاطین انس و جن تلاش بر تضعیف روحیه مردم داشتند و می‌خواستند بین امت و امام انشقاق ایجاد کنند دست شیطان بزرگ آمریکا از جریانی برعلیه انقلاب پیدا شد و اين حادثه دست خوش آنان و گروهکی از جنس آنها بود .

حادثه هفتم تیر یکی از حوادث مهم انقلاب اسلامی بود که فاجعه‌ای کم‌سابقه و بسیار مهم به شمار می‌رود. تیرماه سال 1360 سالگرد فاجعه بمب گذاری در دفتر حزب جمهوری اسلامی است؛ فاجعه خونباری که منجر به شهادت آیت‌الله بهشتی، دبیر کل حزب و 72 تن از یاران امام شد که اکثر آن‌ها مسئولیت‌هایی را در اداره امور کشور بر عهده داشتند. چهار وزیر و 27 نماینده مجلس از جمله این 72 تن بودند. این حادثه که باعث از دست رفتن بسیاری از یاران صدیق انقلاب شد.

زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای هفتم تیر، تبیین و بازشناسی اندیشه های شهید بهشتی در ابعاد علمی، فرهنگی، اخلاقی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی و همچنین بیان ابعاد فاجعه هفتم تیر و پیامدهای آن از مهمترین اهداف بزرگداشت سالگرد این شهداست لذا ضمن گراميداشت يادوخاطره شهداي هفتم تير ، بياييم آرمانها و انديشه هاي اسلامي را سرلوحه كارهايمان قرار دهيم و براي گسترش عدالت اسلامي در اين ماه پر بركت براي ظهور حضرت وليعصر (عج) دعا كنيم.

شوراي اسلامي شهر يزد