زمان : 04 Mordad 1394 - 15:39
شناسه : 108117
بازدید : 2652
برگزاری اولین جلسه احیای انجمن میراث فرهنگی شهرستان مهریز برگزاری اولین جلسه احیای انجمن میراث فرهنگی شهرستان مهریز

اولین جلسه احیای انجمن های میراث فرهنگی شهرستان مهریز با حضور صاحب نظران این حوزه برگزار شد:

به گزارش روابط عمومی، امور فرهنگی و اجتماعی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مهریز اظهار داشت: به منظور جلب حمایت مادی و معنوی دستگاه های اجرایی و تشریک مساعی همه جانبه علاقه مندان به فرهنگ و سبک زندگی ایرانی،حفظ و بهره گیری از آثار ارزشمند فرهنگی و تاریخی شهرستان و در راستای سیاستهای دولت تدبیر و امید و به استناد اساسنامه انجمن های میراث فرهنگی مصوب شورای سازمان میراث فرهنگی کشور، احیای انجمن های میراث فرهنگی از ضروریات می باشد.

محمدرضا فلاحتی عنوان کرد: این جلسه نیز با هدف لزوم تشکیل انجمن میراث فرهنگی شهرستان مهریز و در راستای حفظ و صیانت از میراث گذشتگان و نیز معرفی آثار تاریخی مهریز به بازدیدکنندگان بومی و غیربومی در محل فرمانداری برگزار شد.

وی خاطرنشان ساخت: پس از تشکیل انجمن و مشخص شدن اعضا، آنها باید در اجرای وظایف و اختیارات انجمن ها، مشارکت و همکاری لازم معمول نموده و در جهت تحقق اهداف انجمن در شهرستان اقدام نمایند.

حمایت از انجمن شهرستان، همکاری و تعامل کلیه ارگانها، فرهنگ سازی و حفظ آثار تاریخی، فرهنگی از طریق انجمن، حمایت از میراث معنوی و لزوم برپایی نمایشگاه و جشنواره های تاریخی ـ مذهبی از جمله مباحثی بود که در این جلسه مطرح شد و مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

گفتنی است چهار نفر از صاحبنظران و علاقه مندان به میراث فرهنگی با پیشنهاد مسئول میراث فرهنگی شهرستان معرفی و به تصویب اعضاء رسیدند. در پایان جلسه احکام اعضای جلسه از سوی فرماندار محترم مهریز به هر یک از اعضاء تقدیم گردید.