زمان : 10 Mordad 1394 - 10:40
شناسه : 108597
بازدید : 4802
3 توصیه برای جوان نگه ‌داشتن پوست 3 توصیه برای جوان نگه ‌داشتن پوست

روش‌هایی است که به شما کمک می‌کند پوستتان را جوان نگه ‌دارید و شادابی و انعطاف‌پذیری‌اش را حفظ کنید

شما چقدر به شادابی و زیبایی پوست خودتان اهمیت می‌دهید؟

روش‌هایی است که به شما کمک می‌کند پوستتان را جوان نگه ‌دارید و شادابی و انعطاف‌پذیری‌اش را حفظ کنید. جالب است بدانید که استفاده از این روش‌ها، برای زنان و مردان در هر سنی مناسب و قابل اجرا است.

1. برای مرطوب کردن پوستتان بروید سراغ اسید گلیکولیک
کِرِم حاوی اسید گلیکولیک 5 درصد قادر است صورت شما را مرطوب کرده و از پوستتان به خوبی محافظت نماید. اسید گلیکولیک موجب تحریک ساخت بافت جدید پوستی شده و از تأثیر رادیکال‌های آزاد که به سلامت پوست آسیب می رسانند نیز جلوگیری می‌کند.

2.  از محصولات آرایشی متفاوت، کمتر استفاده کنید
بهتر است برای کم کردن احتمال ابتلا به درماتیت‌ها یا حساسیت‌های پوستی که با التهاب و قرمزی و خارش و شکنندگی پوست همراه هستند، کمتر از محصولات آرایشی متفاوت استفاده کنید؛ چرا که درماتیت آلرژیک، بیشتر از آن‌ که با واکنش‌های حساسیت‌زا به وجود آید، با تحریکات شیمیایی ایجاد می‌شود.

3. از دود سیگار پرهیز کنید
سیگار کشیدن و قرار گرفتن در معرض دود سیگار موجب آسیب گسترده رادیکال‌های آزاد به پوست می شود و پیری زودرس را به همراه می‌آورد. سیگار کشیدن همچنین موجب گسترش خطوط دور لب می‌شود. حتی قرار گرفتن در معرض دود سیگار دیگران نیز موجب افزایش فعالیت رادیکال‌های آزاد سمی در پوست شده و آسیب‌های گسترده پوستی را به همراه می‌آورد.