زمان : 10 Mordad 1394 - 23:42
شناسه : 108643
بازدید : 4683
نقش مدیران صنایع کوچک، باید در استانداردسازی پررنگ‌تر شود نقش مدیران صنایع کوچک، باید در استانداردسازی پررنگ‌تر شود

مدیرکل اداره استاندارد استان یزد، هنگام بازدید از کارخانجات شیشه اردکان، درجمع مدیران وکارشناسان استاندارد و مسئولان و دست‌اندرکاران واحد تولیدی بزرگ استان گفت: در این مقطع از تاریخ کشور، ضروری است، نقش مدیران صنایع کوچک و جوان در استانداردسازی صنعت و خدمات پررنگ‌تر شود.

محمد حسین ماجدی اردکانی در حاشیه اتاق فکر استاندارد یزدکه در محل کارخانجات شیشه اردکان تشکیل شد، افزود: درکنار صنایع بزرگ موجود و فعال استان که مایه مباهات کشور هستند و با سختی‌های موجود، اقتدار فناوری را در کشور رقم زده‌اند، و با تجارت و صادرات خود نام جمهوری اسلامی ایران را پرآوازه‌تر می‌کنند، بسیاری از واحدهای تولیدی و خدماتی کوچک هم داریم، که توسط مدیران تازه نفس، خوش‌فکر و جوان درحال اداره شدن است و جمعی ازجوانان تحصیل کرده در آنها مشغول هستند، که مجموعه این واحدها در تولید و ارائه خدمات و هم‌چنین ایجاد اشتغال‌زایی نقش به‌سزایی را در استان دارالعباده ودارالعلم یزد ایفا می‌کنند.

وی ادامه داد: همان‌گونه که قبلاً هم گفته شده، اتاق فکر استاندارد، محلی برای اظهار نظر و تبادل افکار تمامی مدیران و دست اندرکاران واحدهای تولیدی و خدماتی در موضوعات استانداردسازی است وهیچ تکفیکی هم در این خصوص فی‌مابین واحدهای بزرگ وکوچک وجود ندارد. در طرح و ایده جدید، درصنایع کوچک، در هر شاخه و رشته صنعتی اتاق‌های فکر به‌صورت خوشه تشکیل خواهد شد، و از میان خودشان رئیسی انتخاب، و سپس مسئول منتخب به داخل اتاق‌های فکر خواهند آمد و به طرح مشکلات و مسائل حوزه مربوط خواهد پرداخت.

مدیرکل استاندارد یزد گفت: طبق بند 24 سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، افزایش پوشش استاندارد برای کلیه محصولات داخلی و ترویج آنها سفارش شده و این موضوع تمامی صنایع، اعم از کوچک و بزرگ را دربرمی‌گیرد. هم‌چنین مقام معظم رهبری، در دیداری که با سران قوا، مسئولان و مدیران ارشد نظام داشته اند، فرموده‌اند تقوای جامعه در مسائل اقتصادی، همان اقتصاد مقاومتی است که کشور را درمقابل تکان‌های ناشی از حوادث جهانی یا درمقابل تیرهای زهرآگین سیاست‌های معارض جهانی حفظ خواهد نمود. واقعیت این است که موضوع اقتصاد مقاومتی تکلیف سنگینی بر دوش ما گذاشته است و نباید شعارگونه با آن برخورد کنیم و پرداختن به آن در این اتاق فکر اهمیت زیادی دارد و باید تجربیاتمان را به‌خوبی مبادله کنیم، تا به امید خدا بتوانیم فرمایش معظم‌له که الگوی مترقی و متکی به ظرفیت‌های درونی است را محقق سازیم. تصور ما بر این است که در راستای اجرای سیاست‌های کلی نظام، امروز صنایع کوچک آسیب‌پذیرترند و بیش‌تر نیازمند کمک و هم‌فکری هستند. براین اساس و پیرو دستور ریاست محترم سازمان ملی استاندارد، درحمایت از صنایع داخلی، به‌خصوص صنایع کوچک، اهتمام بیش‌تری خواهیم داشت و از مساعدت‌های لازم برای حفظ و ارتقای کیفی فراورده‌های تولیدی با ارائه مشاوره‌های فنی دریغ نخواهیم کرد تا تولیدکنندگان بتوانند زمینه رشد و توسعه صنعت داخلی را فراهم آورند.

مدیرکل استانداردیزد در پایان گفت: براساس انتظارات ریاست محترم سازمان، انشاء ا... ظرفیت‌های صنعتی ایجاد شده در کشور و استان با همکاری و همراهی فنی کارشناسان استاندارد رونق دوباره یافته و مصرف‌کنندگان داخلی و بازارهای هدف با اطمینان بیش‌تری از کالاهای داخلی در سبد مصرف روزانه خود استفاده خواهند کرد.