زمان : 16 Mordad 1394 - 13:52
شناسه : 108942
بازدید : 5583
آلمان: رد توافق هسته‌ای در کنگره فاجعه است آلمان: رد توافق هسته‌ای در کنگره فاجعه است

فیلیپ اکرمان نفر دوم سفارت آلمان در واشنگتن افزود: اگر کنگره توافق را بر هم بزند احتمال بازگشت به میز مذاکرات تقریبا صفر است.

وی در ادامه گفت: رد توافقی که توسط 7 کشور کسب شده است موجب تقویت موضع گروه‌هایی در تهران خواهد شد که تاکید دارند به آمریکا نمی توان اعتماد کرد. آنها استدلال خواهند کرد مذاکره با این کشورها بی فایده است.

این دیپلمات آلمانی در ادامه تاکید کرد: رد توافق به نابودی مذاکرات بین المللی به صورت عمومی منجر می شود و به اعتبار توافقاتی که در آینده توسط دیپلماتها کسب می‌شود آسیب می زند.

کنگره آمریکا قرار است در ماه سپتامبر(شهریور) درباره توافق ایران و گروه 1+5 رای‌گیری کند. باراک اوباما هشدار داده است رای منفی کنگره را وتو خواهد کرد. به جز آمریکا هیچ کدام از کشورهای مذاکره کننده با ایران توافق را برای رای گیری به مجالس قانونگذاری خود ارسال نکرده اند.

اسرائیل از مهمترین مخالفان توافق هسته ای است و اقدامات گسترده‌ای برای تاثیر گذاری بر نمایندگان آمریکا و رد توافق در کنگره آغاز کرده است. آکرمان می‌گوید آلمان بزرگترین دوست اسرائیل در اروپاست و معتقدیم این توافق اسرائیل را امن تر می‌کند.

طی هفته‌های اخیر دیپلمات‌های 3 کشور اروپایی فرانسه، انگلیس و آلمان در پایتخت آمریکا در حمایت از توافق چندین بار با نمایندگان آمریکا دیدار داشته‌اند. 

منبع:تسنیم