زمان : 23 Mordad 1394 - 18:28
شناسه : 109386
بازدید : 4320
استفاده داعش از گاز خردل علیه کردها استفاده داعش از گاز خردل علیه کردها

این روزنامه آمریکایی در گزارش خود به نقل از این مقام آمریکایی که به نام وی اشاره ای نشده است،افزود: 'ما اطلاعات معتبری در دست داریم که نشان می دهد عامل شیمیایی به کار رفته در این حمله گازخردل بوده است. گاز شیمیایی خردل ممکن است در سوریه یا عراق به دست داعش افتاده باشد.'

به گزارش ایرنا، روزنامه آلمانی 'بیلد' چاپ برلین نیز روز گذشته با اشاره به گزارشی که مستقیما به دست 'اورسولا فون در لاین' وزیر دفاع آلمان، رسیده است استفاده از سلاح شمیایی در این حمله را که چهارشنبه شب در نزدیکی شهر کردنشین 'مخمور' روی داد، تایید کرد. 

به نوشته بیلد،سخنگوی وزارت دفاع آلمان نیز تصریح کرده است که 60 تن از نیروهای پیشمرگه کرد براثر این حمله شیمیایی دچار تنگی نفس شدید هستند و علائم آنها با علائم مجروحان شیمیایی یکی است.

گزارش ها حاکی از آن هستند که فرماندهان ارشد ارتش آلمان، از جمله چند ژنرال و دریاسالار نیز از این حمله شیمیایی اطلاع یافته اند.

گروه تروریستی داعش که مناطقی از عراق و سوریه را تحت کنترل خود دارد، در جنایات تروریستی خود بارها از سلاح های شیمیایی و روش های نامتعارف استفاده کرده است. شهر مخمور در 40 کیلومتری 'اربیل' مرکز اقلیم خودمختار کردستان عراق قرار دارد و خط مقدم عملیات پیشمرگان کرد علیه گروهک تروریستی داعش محسوب می شود.