زمان : 09 Shahrivar 1394 - 00:22
شناسه : 110137
بازدید : 4478
نامه‌اي به دوست بازنشسته نامه‌اي به دوست بازنشسته زبان دراز هفته نامه آيينه يزد

برادر گرامي، بازنشسته محترم
سلام! ورود شما را به جرگه بازنشستگان تبريك گفته از زحماتتان تقدير مي‌شود اميد كه از معلمان و كاركنان بازنشسته درس عبرت گرفته و در وقت جيك‌جيك‌مستان ياد زمستان پيري بوده باشيد وگرنه تا زود است و دفترچه بيمه‌تان به مهر بازنشستگي مفتخر نشده و اعتبار شاغلين دارد فوراً‌ نسبت به عمل جراحي دوران كهولت مانند چشم و گوش و ‌پروستات اقدام كنيد. خريد دو قاب و چهار شيشه عينك كه دو درجه بالاتر از نمره فعلي و دو دست دندان مصنوعي كه دو درجه پايين‌تر باشد فراموش نشود. چون آن بالا مي‌رود و اين با لاغر شدن پايين.
فرداي بازنشستگي معمولاً از مقام پدر به مرتبه آقاجون و از پرمشغله بودن به فرد بيكار مبدل مي‌شويد. پس چه كسي بهتر از آقا جون بي‌زحمت كارهاي عقب مانده فرزندان، دامادها و عروس‌ها از بردن نوه و نتيجه به مهدكودك تا خريد شيرخشك، و... و فاجعه بارتر به زيارت و سياحت بردن مداوم عيال كه تا ديروز مي‌فرمودند چرا خانه نمي‌آيي؟ دوره بازنشستگي مي‌فرمايند از خانه بيرون نمي‌روي دارم خفه مي‌شوم.!!
ضمناً بايد ورزش دو و ميداني هم كار كنيد زيرا كلمه(بدو) مكرر تكرار مي‌شود بدو نان بخر، بدو شيريني و گوشت بخر و...
اما اگر در مراسمي شما را پيشكسوت مي‌نامند ولي خودتان را شيرين كرده و به كارگزيني و حسابداري و امور رفاهي مراجعه نكنيد زيرا ديگر خودي نيستيد و گويا نبوده‌ايد براي ‌اينكه همه كارها و امور به سازمان بازنشستگي مربوط مي‌شود.
چند چيز هم منتظر شماست اول صندلي سيماني جلو شهرداري، چون در حال حاضر ‌امير و وزير در شورا هستند و جايشان خالي است.
بالاخره جا كم و افراد زياد. دوم هنگام تشرف به كانون بازنشستگي اسم‌هايي يادتان باشد كه اول بايد سبيل‌شان را چرب كنيد تا در باند تعيين مقامات استان از جمله وكيل و استاندار و مديركل و انتخاب انواع عزل و نصب‌ها و در درست كردن (ساختن) شايعه‌ها دخيل باشيد.
ضمناً ‌در صورت جلب رضايت و داشتن سابقه مي‌توانيد تا سقف يك ميليون تومان وام ايران گردي و جهان گردي تا كنج كوه مهريز با استفاده از رستوران بهره‌مند ‌شويد دراين حال بدانيد كم كم پس از بازنشستگي و بعد از مقام پيشكسوتي و در نهايت به فراموش شدگي ارتقاء درجه مي‌يابيد. آن گاه مي‌دانيد چه بر دل زبان دراز مي‌آيد!!

زبان دراز