زمان : 10 Mehr 1394 - 12:05
شناسه : 111420
بازدید : 4876
آماده باش اورژانس 115 در مقابله با ویروس کرونا اورژانس 115 یزد آماده باش اورژانس 115 در مقابله با ویروس کرونا

سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان یزد ، از اقدامات  و آمادگی این مرکز برای مراقبت از زائران در مقابل ویروس کرونا در بازگشت از حج خبر داد.

به گزارش روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان یزد ، دکتر احمد دهقان  به نگرانی های ایجاد شده در مورد افزایش آمار مبتلایان به بیماری مرس یا کرونا ویروس پاسخ داد و خاطرنشان کرد: مردم اطمینان داشته باشند در کنار آنها هستیم و با امکانات موجود بهترین خدمات را به حجاج ارائه می دهیم .

وی با ارائه اطلاعاتی در مورد این بیماری گفت: معتقدم کرونا ویروسی بسیار موذی است که از هر جایی سردر می آورد؛ این نخستین اصلی است که در مورد این بیماری باید بدان توجه کنیم اما اطلاعات بیشتر در مورد ویروس کرونا بسیار نامشخص است و درمان شناخته شده ای ندارد.

سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان گفت : سیستم اورژانس پیش بیمارستانی در حالت آماده باش کامل به سر می برد و کلیه تجهیزات ایمنی مقابله با این بیماری در اختیار تکنسین های این مرکز قرار گرفته است آموزشها و دستورالعمل های لازم نیز تدارک دیده شده است .

وی یادآور شد: جهت مقابله با این بیماری مانورهای دور میزی در سطح دانشگاه علوم پزشکی برگزار شده است  و واحد EOS  وستاد هماهنگی این مرکز نیز دستورالعملهای لازم را در اختیار دارد و مردم اطمینان داشته باشند ما در کنار آنها هستیم و قادریم با امکاناتی که در اختیار داریم بهترین خدمات را به حجاج گرامی ارائه دهیم .

مرس یا کرونا (نشانگان تنفسی خاورمیانه)‌ یک بیماری ویروسی است که نخستین بار درسال ۲۰۱۲ در عربستان سعودی مشاهده شد. این ویروس از طریق تماس نزدیک از افراد آلوده به دیگران منتقل می‌شود و طی این مدت منجر به فوت ۴۸۶ نفر و همچنین ابتلای ۱۱۱۵ نفر در عربستان سعودی شده‌ است.