زمان : 20 Mehr 1394 - 10:10
شناسه : 112057
بازدید : 2723
همایش ملی« اندیشه‌های قرآنی و تفسیری امام خمینی (ره)» در واحد یزد برگزار می‌شود همایش ملی« اندیشه‌های قرآنی و تفسیری امام خمینی (ره)» در واحد یزد برگزار می‌شود نخستین دوره همایش ملی« اندیشه های قرآنی و تفسیری امام خمینی (ره) » با همکاری موسسه تنظیم و نشر آثار امام (ره) و همچنین مرکز فرهنگی دانشجویی امام خمینی و انقلاب اسلامی، امروز دوشنبه 20 مهر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام کمال خواجه‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار آنا در این باره اظهار کرد: در جریان این همایش 70 مقاله به دبیرخانه رسیده که از این تعداد 40 مقاله پذیرفته شده که 25 مقاله به صورت شفاهی و 15 مقاله به صورت پوستر ارائه خواهد شد که اکنون چکیده مقالات برای ارائه به شرکت کنندگان فراهم شده است.

وی محورهای اصلی همایش را علوم قرآنی و مبانی تفسیر، روش شناسی تفسیری، تاویلات عرفانی و مبانی آن، فهم قرآن و مراتب و موانع آن و فهم مقاصد و اهداف متعالی قرآن برشمرد.

وی مهم‌ترین اهداف همایش را شناخت بیشتر قرآن و آشنا شدن با اندیشه‌های بلند حضرت امام خمینی (ره )عنوان کرد .

خواجه‌پور با بیان این که شرکت در این همایش برای عموم آزاد است، گفت: افتتاحیه همایش روز دوشنبه ساعت 8 صبح، در مکان ساختمان دکتر سلطانی آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: در این همایش هم استادان و هم دانشجویان در ارائه مقالات مشارکت داشته اند که دراین میان نام استادان متعدد و قابل توجهی از دانشگاه آزاد اسلامی یزد به چشم می خورد.

دبیر این همایش تصریح کرد : این همایش به صورت پیش همایشی خواهد بود برای برگزاری همایش بین المللی اندیشه های قرآنی و تفسیری امام که توسط مرکز پژوهشی امام خمینی (ره) در تهران برگزار و این مقالات مجددا در آن همایش ارائه خواهند شد.