زمان : 20 Mehr 1394 - 10:09
شناسه : 112059
بازدید : 3576
نشست بانوان هنرمند صنایع دستی با مدیر کل امور بانوان استانداری یزد نشست بانوان هنرمند صنایع دستی با مدیر کل امور بانوان استانداری یزد

به مناسبت هفته خانواده نشست مدیر کل دفتر امور بانوان  وخانواده استانداری یزد و معاونت صنایع دستی این اداره کل و جمعی از بانوان هنرمند صنایع دستی استان برگزار شد.  

 در این نشست که در اداره کل میراث  فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزدصورت گرفت در ابتدای جلسه خانم دکتر خامسی گفت: هنرمندان ظرفیت های زیادی جهت بازنمود اهمیت خانواده در جامع دارند به همین دلیل این قشر زحمتکش نقش تعیین کننده ای در سبک و سیاق زندگی خانواده ها دارند و میتوانند با بهره مندی از هنر و توانایی خود در بالابردن سطح و جایگاه خانواده ها در جامعه و همچنین مقابله با آسیبهای اجتماعی نقش آفرینی کنند.

وی تصریح کرد: متاسفانه امروزه حرکات جوامع به سوی زندگی ها مدرن و گذر از زندگی سنتی آسیب ها و معضلاتی به همراه آورده است که نیاز قاعده دهکده جهانی و ارتباطات گسترده رسانه ای و برداشته شدن مرزهای جغرافیایی می باشد که استان یزد نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد و متاسفانه آسیب های اجتماعی گریبانگیر خانواده ها از جمله طلاق، اعتیاد، خشونت های خانگی گردیده است.

مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد افزود: زنده کردن و احیاء کردن زندگی بومی و محلی در یزد که همواره با پیام ساده زیستی، قناعت، توکل، مقاومت و سازگاری همراه بوده وظیفه هنرمندان است زیرا می توان با همکاری هنرمندان در قالب آثار هنری در استان بوجود آید و برسبک زندگی امروزه تاثیر بگذارد.

 این مقام مسئول در ادامه افزود: فرهنگ و هنر در بطن جامعه تولید می شود و علاقه  شهروندان به موسیقی سنتی، نقاشی و صنایع دستی خلاقانه و هنرمندانه نشان از اجتماعی بودن و مردمی بودن فرهنگ و هنر است زیرا یکی از مطمئن ترین ابزار دولتمردان برای مردمی و اجتماعی کردن برنامه ها و فعالیت ها استفاده از هنرمندان و همراه کردن آنها در برنامه ریزی و سیاستگذاری می باشد.

در پایان این نشست بانوان هنرمند استان به بیان مشکلات موجود در زمینه هنر بویژه در صنایع دستی پرداختند و خواستار حمایت همه جانب ارگان های دولتی شدند.