زمان : 21 Mehr 1394 - 16:08
شناسه : 112512
بازدید : 1717
پتانسیل بالقوه نگین کویر در جذب سرمایه گذار پتانسیل بالقوه نگین کویر در جذب سرمایه گذار

شهرستان خاتم از پتانسیل های سرمایه گذاری زیادی در تأسیسات گردشگری برخوردار است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان یزد سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خاتم از پتانسیل بالقوه سرمایه گذاری در تاسیسات گردشگری اعم از اقامتی، پذیرایی و مجموعه های گردشگری و تفریحی نظیر هتل، رستوران سنتی، تالار و ... در شهرستان خاتم خبر داد.

علی اصغر دشتی زاد عنوان کرد: شهرستان خاتم با وسعت 8349 کیلومتر مربع در جنوب استان یزد واقع شده است. این شهرستان به شهر دارالکلات شهرت دارد و علت این نام گذاری، تعداد قلعه های گسترده در دو بخش هرات و مروست می باشد.

وی خاطرنشان ساخت: این شهرستان از نظر آثار تاریخی و طبیعی و جاذبه های گردشگری در نوع خود بی نظیر و منحصر بفرد می باشد و علل آن وجود جنگل های باغ شادی، بقعه ها و برج های تاریخی متعدد، بافت تاریخی دست کند هرابرجان و ترکان توام با کوچه باغ های جذاب، روستاهای هدف گردشگری چاهک و خوانسار و هرابرجان، سرچشمه نهرمسیح  که در طول سال آب از سرچشمه این نهر جاری می باشد و همچنین بافت تاریخی مروست که امید است اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد با تخصیص اعتبار لازم برای مرمت و ساماندهی آنها، در آینده نزدیک، منتظر نویدی خوش باشیم.

این مقام مسئول تصریح کرد: امید است با عنایت به اینکه شهرستان در محور گردشگری فارس و کرمان قرار گرفته است، سرمایه گذاران به صنعت گردشگری روی آورند و با ایجاد تاسیسات گردشگری به توسعه گردشگری و آبادانی شهرستان رونق بخشیده شود.