زمان : 21 Mehr 1394 - 16:07
شناسه : 112513
بازدید : 3405
برگزاری نشست تخصصی تدوین سامانه رصد سند چشم انداز در افق 1404 برگزاری نشست تخصصی تدوین سامانه رصد سند چشم انداز در افق 1404 نشست تخصصی تدوین سامانه رصد سند چشم انداز در افق 1404 در سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور برگزار شد.

نشست تخصصی تدوین سامانه رصد سند چشم انداز در افق 1404 در سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور برگزار شد.

       به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد، نشست تخصصی تدوین سامانه رصد سند چشم انداز در افق 1404  با حضور دکتر کورش پرند معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس این سازمان،اعضای کمیسیون نخبگان مجمع تشخیص مصلحت نظام و اساتید دانشگاهی در سالن مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور برگزار شد.

بنا بر این گزارش، در ابتدای جلسه دکتر فرشباف رییس کمیته پیگیری و ارزیابی نشست تخصصی تدوین سامانه رصد سند چشم انداز در افق 1404 مجمع تشخیص مصلحت نظام به ارائه مجموعه گزارشاتی از پیشرفت سند مذکور پرداخت.

دکتر فرشباف بیان داشت: کار کمیسیون چشم انداز و نخبگان دبیرخانه نخبگان مجمع تشخیص مصلحت نظام ارائه مجموعه گزارشاتی از پیشرفت و پیگیری سند چشم انداز است. این سند توسط 4 گروه درحال پیگیری، آموزش و رصد می باشد و در این خصوص چهار کمیته تشکیل شده و هر کمیته نیز کارگروه هایی دارد.

وی اظهار داشت:کمیته پیگیری و ارزیابی دارای 4 کارگروه دولت، امور حقوقی و قضایی، قوه مقننه و امور نهادهای زیر نظر مقام معظم رهبری  ( مد ظله العالی ) می باشد.

وی بیان کرد:  در قالب سند چشم انداز 1404 هشت محور اقتصادی، عدالت و تامین اجتماعی، زیرساختی، حکمرانی، علم و فنآوری،ارتباطات و امور بین الملل، فرهنگی و قضایی احصاء شده است و در قالب این هشت محور سند مذکور آنالیز شده است.

رییس کمیته پیگیری و ارزیابی نشست تخصصی تدوین سامانه رصد سند چشم انداز در افق 1404 مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: برای اینکه این محور قابلیت ارزیابی داشته باشد،برای هر یک از محورها شاخص هایی را احصاء و در قالب کتابی تدوین و به چاپ رسانده ایم. در این کتاب 139 شاخص در محورهای 8 گانه احصاء شده است.

دکتر مردعلی،  دبیر کارگروه دولت در مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در این جلسه بیان داشت: با اتکال به قدرت الهی و تلاش و برنامه ریزی، ایران در چشم انداز بیست ساله به کشوری توسعه یافته در عرصه های اقتصادی، علمی، فرهنگی، سیاسی، امنیتی و فناوری تبدیل می شود.

وی بیان داشت: کشور فقط با طراحی سند چشم انداز به این اهداف نمی رسد لذا نیاز به مدلی داریم تا در این مدل نظام های برنامه ریزی استراتژیک و عملیات راهبردی در ابعاد ساختار نیروی انسانی، تکنولوژی و همچنین مکانیسم نظارت راهبردی و عملیاتی طراحی و اجرا شود.

دکتر کورش پرند معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور بیان داشت: سند چشم انداز در افق 1404 باید به صورت سیستم اطلاعاتی الکترونیکی طراحی شود تا تمامی سازمان ها و ارگان ها اطلاعات مربوطه را وارد این سیستم نمایند.

وی در ادامه تاکید کرد: این فاز باید به سرعت آماده شود. پس از آن باید فاز تصمیم گیری و هوشمندسازی صورت پذیرد و کار وزن دهی به شاخص ها و محورها انجام شود.