زمان : 08 Aban 1394 - 20:55
شناسه : 113065
بازدید : 14912
تولید نماهنگ اذان به سفارش شورای شهر اردکان آغاز شد تولید نماهنگ اذان به سفارش شورای شهر اردکان آغاز شد

یزدفردا:تصویربرداری نماهنگ اذان با محوریت مساجد و ابنیه تاریخی اردکان به سفارش شورای اسلامی شهر و شهرداری اردکان آغاز شد.

حمیدرضا مستوفی کارگردان نماهنگ اذان درباره این اثر گفت: این نماهنگ 5 دقیقه ای برمبنای اذان موذن زاده اردبیلی و با تصاویری ماندگار از مساجد تاریخی و بافت قدیم این شهر در حال تصویربرداری است.
وی افزود: تهیه کنندگی این نماهنگ را مهدی شاکر تهیه کننده باسابقه صداوسیمای مرکز یزد برعهده دارد و پس از آماده شدن آن ، بارها در هنگام اذان از شبکه تابان یزد پخش خواهد شد.
مستوفی با بیان اینکه برای اولین بار در ساخت این نماهنگ از دو هلی کم حرفه ای استفاده شده تصریح کرد: استفاده از نماهای هوایی یا هلی شات حس معنویت و عظمت الهی در مساجد تاریخی اردکان را تقویت می کند و خوشبختانه نماهای بسیار زیبایی از جاذبه های گردشگری ، مساجد و مصلای بزرگ امام خمینی (ره) اردکان ضبط و ثبت شده است.
کارگردان این نماهنگ اضافه کرد: تصویربرداری این نماهنگ ، طی چهار روز انجام شده و در حال تدوین آن هستیم.
وی ادامه داد: این نماهنگ با حضور مردم و مسئولان در یکی از روزهای ماه محرم در سینمای دیجیتال آیت الله خاتمی (ره) رونمایی و سپس پخش آن در شبکه تابان آغاز خواهد شد.
مستوفی با قدردانی از شهردار و اعضای کمیسیون فرهنگی شورای شهر اردکان به ویژه جواد شاکر رئیس این کمیسیون برای تصویب و حمایت از این طرح هنری گفت: نماهنگ اذان برای اولین بار در یکی از شهرستان های استان و با محوریت مساجد تاریخی اردکان تولید می شود و صداوسیما نیز به علت کمبود این گونه آثار تصویری این نماهنگ را بارها و بارها پخش خواهد کرد.
این کارگردان اردکانی اظهار امیدواری کرد: فیلمنامه یک فیلم مستند داستانی 90 دقیقه ای با عنوان " به اردکان خوش آمدید" که با هدف معرفی فرهنگ اصیل و غنی مردم اردکان جهت بررسی و تصمیم گیری به کمیسیون فرهنگی شورای شهر اردکان ارائه شده است.
وی ادامه داد: در این فیلم از زاویه نگاه یک زوج تهرانی شاهد  مهمان نوازی و فرهنگ دینی و اصیل مردم اردکان به ویژه لهجه شیرین اردکانی،  جاذبه های گردشگری و تاریخی این شهرستان در شهر اردکان و بخش های خرانق ،عقدا و مرکزی ، صنایع دستی مثل زنجیرسازی ، خورجین بافی ، زیلوبافی ،سبدبافی و قالی بافی و غذاهای محلی خواهیم بود و در نگارش دیالوگ ها از اصطلاحات ،واژگان و ضرب المثل های بومی و متداول اردکانی نیز بهره گرفته شده است.
 

وی با بیان اینکه درصورت تصویب این طرح از هنروران و عوامل فنی متخصص بومی نیز در بخش های مختلف دعوت به همکاری خواهد شد اظهار امیدواری کرد: با نگاه مثبت شهردارمحترم و  اعضای شورای اسلامی شهر اردکان طرح تولید این فیلم مصوب و هرچه زودتر پیش تولید این اثر ماندگار که شامل انتخاب بازیگران حرفه ای و عوامل فنی متخصص و متبحر است، آغاز شود.