زمان : 30 Aban 1394 - 13:37
شناسه : 114575
بازدید : 7021
ماموریت مدیر عامل ایران خودرو در پاریس/تولید سه مدل وانت متوقف شد ماموریت مدیر عامل ایران خودرو در پاریس/تولید سه مدل وانت متوقف شد

ماموریت مدیر عامل ایران خودرو در پاریس

درست وقتی که کارت پرواز صادر شده بود و فعالان اقتصادی کشور در سالا انتظار فرودگاه به سر می‌بردند، اعلام شد که سفر لغو شده. اولین سفری بود که ۳۵ فعال اقتصادی به نمایندگی از ۲۵ بنگاه تولیدی قصد داشتند رئیس‌جمهور را در سفر به پاریس همراهی کنند.

به گزارش  اقتصادنیوز، خبر حمله داعش که منتشر شد، تماس گرفتند و گفتند سفر به زمان دیگری موکول شده و آنان باید به خانه‌هایشان برگردند. از قبل هم معلوم بود که مهمترین موضوع مورد بحث در این سفر خودرو و هواپیماست. فرانسوی ها خواسته‌هایی داشتند و ما هم درخواست‌هایی. آنها از قبل هم گفته بودند خواهان بخشی از مراکز تولید خودرو در ایران هستند و می خواهند خود راسا در کشورمان به تولید خودرو بپردازند.

در این میان سفر مدیرعامل ایران خودرو به پاریس در سکوتی خبری برگزار شد. هاشم یکه زارع به فرانسه رفت تا در دیدار با مدیران ارشد شرکت پژو در خصوص ادامه همکاری این شرکت با طرف ایرانی خود به بحث و مذاکره بپردازد. هنوز جزئیاتی از نتیجه این دیدار منتشر نشده اما به نظر می‌رسد پژویی‌ها تحمل شریکی دیگر در کنار ایران خودرو را ندارند و می خواهند کماکان به صورت انحصاری با بزرگترین شرکت خودروساز خاورمیانه به همکاری بپردازند.

این موضوع هم آنچنان به مذاق ایرانی خودرویی ها بد نیامده و با توجه به نهادینه شدن فرهنگ پژو در ربع قرن گذشته، اولویت همکاری خود را با این شرکت خودروساز فرانسوی قرار داده‌اند به شرطی که همچون گذشته از دادن تکنولوژی های روز به ایران‌خودرو خودداری نکند و دست و دلبازی بیشتری به خرج دهد.

پیگیری‌های اقتصادنیوز نشان می‌دهد که یکه‌زارع در پی مصاحبه اخیر مدیرعامل پژو و گلایه او از شریک ایرانی‌اش، از او دلجویی کرده و وعده ادامه همکاری را با این شریک قدیمی داده و گفته است برجام که اجرا شود شما در اولویت همکاری هستید چون هم زیرساخت‌هایتان آماده هست و هم اینکه مردم ایران رابطه بیشتری را با محصولات پژو برقرار کرده‌اند.

پژو برای دور جدید همکاری خود با صنعت خودرو ایران برنامه های زیادی دارد به طوری که دبیر انجمن قطعه سازان گفته این شرکت قصد دارد جدیدترین محصولات خود را که در نمایشگاه خودرو فرانکفورت به نمایش گذارده بود در ایران به تولید برساند.

بر اساس شرط وزارت صنعت هر خودروسازی که قرار است در ایران به تولید خودرو بپردازد باید حداقل ۴۰ درصد قطعات را ساخت داخل کند تا از این راه صنعت قطعه‌سازی کشور رشد کرده و از محل آن خودرو با کیفیت بالاتری به دست مردم برسد.

حال پژو در دور تازه همکاری خود با ایران تمام تلاشش را به کار گرفته تا به جای اینکه هر ۳۰ سال یکبار یک محصول به ایرانی‌ها ارائه دهد، در بازه زمانی کوتاه‌تری این کار را به انجام برساند تا مردم کشورمان از خودروهای جدید و به روزی اروپایی بهره ببرند.

تولید سه مدل وانت متوقف شد

تولید سه مدل وانت در خودروسازان داخلی متوقف شد.

  تولید سه مدل وانت در خودروسازان داخلی متوقف شد.

به گزارش ایسنا، براساس گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت، مهرماه امسال تولید وانت باردو تولیدی ایران خودرو تبریز با کاهش صد درصدی از ۶۲۲۱ دستگاه در مهر ۱۳۹۳ به صفر کاهش یافت.

در این مدت تولید وانت مزدا تک کابین تولیدی گروه بهمن با افت صد درصدی از ۶۱ دستگاه در مهر ۱۳۹۳ به صفر کاهش یافت.

مهر ماه امسال تولید وانت کاپرا تولیدی گروه بهمن نیز با کاهش صد درصدی از یک دستگاه در مهر ۱۳۹۳ به صفر کاهش یافت.