زمان : 30 Aban 1394 - 18:08
شناسه : 114588
بازدید : 4703
پیام های بهداشتی ویژه اربعین و زائران عتبات عالیات اورژانس 115 یزد پیام های بهداشتی ویژه اربعین و زائران عتبات عالیات با توجه به نزدیک شدن به ایام اربعین سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین و خیل زائران کربلای معلی و نجف اشرف لازم است مسافران این مکان مقدس جهت سلامتی خود به توصیه های بهداشتی عمل نمایند .

با توجه به نزدیک شدن به ایام اربعین سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین و خیل زائران کربلای معلی و نجف اشرف لازم است مسافران این مکان مقدس جهت سلامتی خود به توصیه های بهداشتی عمل نمایند .

پاره ای از این توصیه ها به شرح ذیل میباشد .

1-     با توجه به ازدحام زیاد جمعیت و امکان عدم دسترسی سریع و مناسب به خدمات پزشکی به همراه داشتن داروهای مصرفی و مورد نیاز و همچنین دستور مصرف آنها ، برای هر فرد الزامی است .

2-     همراه داشتن مواد غذایی و تنقلات سالم ، قمقمه آب ، لباسهای مختلف ، وسایل شخصی و محافظتی و نظافتی برای هر فرد لازم است .

3-     با توجه به فصل سرد و شرایط خاص آب و هوایی ترجیحا یک هفته قبل از سفر، تزریق واکسن آنفولاآنزا و مننژیت توصیه میگردد . ( در مراکز هلال احمر موجود است )

4-     از سلامت غذاهای مصرفی خود آگاهی داشته باشید و ترجیحا از ذخیره غذاهای داغ و پخته شده خودداری کنید .

5-     با توجه به اینکه بیشتر بیماریهای ویروسی از طریق دست منتقل میشوند به صورت مرتب و قبل و بعد از غذا حتما دستهای خود را شسته و ترجیحا مواد مخصوص ضد عفونی دست به همراه داشته باشید .

6-     در صورت سرماخوردگی از دست دادن و روبوسی کردن با اطرافیان و خانواده پرهیز نمایید و این احتیاط را از دو هفته تا یک ماه مراعات کنید .

7-     در محل امن استراحت نموده و از زیرانداز و رو انداز مناسب و پوشیده استفاده نمایید و از مایعات  و نوشیدنیهای گرم به مقدار زیاد استفاده نمایید .

به امید داشتن سفری و زیارتی عالی در سلامتی کامل

التماس عا .