زمان : 02 Azar 1394 - 13:29
شناسه : 114643
بازدید : 6760
شهرداران خراسان شمالی از سیستم جامع اطلاعات مکانی سازمان فاوا شهرداری یزد بازدید کردند شهرداران خراسان شمالی از سیستم جامع اطلاعات مکانی سازمان فاوا شهرداری یزد بازدید کردند

شهرداران استان خراسان شمالی روز گذشته با حضور در سازمان فاوا از سیستم جامع اطلاعات مکانی این سازمان بازدید کردند.

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا: در این بازدید سرپرست سازمان فاوا ضمن خیر مقدم گزارشی کلی از شرح فعالیت‌ها و به طور ویژه سیستم جامع اطلاعات مکانی، همچنین چارت ساختاری سازمان فاوا ارائه نمود. مسعود تاج‌آبی تسهیل در تبادل، ادغام و به­ کارگیری داده ­های مکانی را از ویژگی‌های مهم سیستم جامع اطلاعات مکانی برشمرد و افزود این سازمان با همکاری دیگر نهادها و ارگان‌های شهری در حال تکمیل لایه‌های اطلاعاتی است.

در ادامه این بازدید مدیران نرم‌افزار، SDI و بانک اطلاعات شهری سازمان، سیستم جامع اطلاعات مکانی را به حضار ارائه نمودند.

شایان ذکر است هم اکنون در حوزه تصاویر ماهواره­ای و عکس هوایی 14 لایه شامل عکس‌های هوایی از سال 1335 و تصاویر ماهواره­ای از سال 1386 در سامانه موجود است. در حوزه لایه­ های نقشه­ ای نیز هم اکنون 107 لایه نقشه­ ای در سامانه موجود است که از آن جمله می­توان به لایه­ های تخصصی شهرسازی، لایه­ های مربوط به سازمان­های تابعه شهرداری، لایه­ های مربوط به نهادهای شهری مانند راه آهن، مدارس، کتابخانه­ ها، برق، آب، تلفن، کدپستی و غیره اشاره کرد.