زمان : 03 Azar 1394 - 16:47
شناسه : 114728
بازدید : 18173
نشست توجیهی - آموزشی ویژه اعضای شورای اسلامی روستاهای بخش مرکزی و زارچ با حضور مسئولین در مشهد مقدس نشست توجیهی - آموزشی ویژه اعضای شورای اسلامی روستاهای بخش مرکزی و زارچ با حضور مسئولین در مشهد مقدس

یزدفردا"فرماندار یزد با تأکید بر مشارکت مردم به معنای واقعی اظهار داشت: شورای اسلامی در روستاها زمینه را برای مشارکت مردم در طرح ها و پروژه های مختلف فراهم سازند.

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا :نشست توجیهی - آموزشی ویژه اعضای شورای اسلامی روستاهای بخش مرکزی و زارچ با حضور فرماندار یزد، مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری و بخشداران مرکزی و زارچ در مشهد مقدس برگزار شد.

" محمود شاکری شمسی " در جمع اعضای شورای اسلامی روستاهای بخش مرکزی و زارچ با تبریک آغاز هفته بسیج اظهار داشت: آرامش، امنیت و آسایش امروز این مرز و بوم مرهون رشادت و جان فشانی بسیجیانی است که در طول هشت سال دفاع مقدس و بعد از آن با نثار جان خود در راه دفاع و اعتلای آرمانهای انقلاب اسلامی گام برداشتند.

فرماندار یزد افزود: در حال حاضر نیز همه مردم به ویژه مسئولین و منتخبین مردم باید با پیروی از منش و روش بسیجی از کمترین امکانات، بیشترین بازدهي و راندمان داشته و بهره وری را در کارهای خود ارتقاء دهند.

وی با تقدیر از تلاش های دو ساله دوره چهارم شوراهای اسلامی در روستاهای بخش مرکزی و زارچ گفت: علی رغم کمبود اعتبارات و منابع مالی و با همدلی و همزبانی میان اعضای شوراها و مدیران شهرستان خوشبختانه در همه روستاهای شهرستان عملیات عمرانی در حال پیگیری است، که برخی باعث شده تا مشکلات چندین ساله را مرتفع سازد.

عالی ترین مقام اجرایی شهرستان یزد تصریح کرد: متأسفانه بخش بزرگی از اقتصاد کشور مربوط به صادرات نفت می باشد که به دلیل صدور قطعنامه ها و تحریم های ظالمانه در این چند سال ،دولت با محدودیت در منابع و تخصیص اعتبارات مواجه بوده است.

" شاکری شمسی " خواستار ایجاد فضای همدلی و تعامل هر چه بیشتر میان شورای اسلامی روستاها و مدیران شد و افزود: در حال حاضر شاهد هستیم که عضو شورای اسلامی روستایی که توانسته با مسئولین تعامل سازنده برقرار سازد در پیشبرد اهداف و اقدامات خود موفق تر بوده است.

فرماندار یزد در ادامه بر فراهم نمودن زمینه مشارکت مردم در طرح ها و پروژه های مختلف تأکید کرد و گفت: مشارکت مردم به معنای واقعی یعنی حضور و مشارکت در تصمیم گیری ها، اجرای طرح ها و پروژه ها و نظارت بر امور باید باشد.

وی اضافه کرد: اعتبارات و امکانات دولتی برای اجرای پروژه ها و ارائه برخی از خدمات کافی نیست، لذا ما وظیفه داریم تا مسیر را برای حضور و مشارکت مردم در عرصه های مختلف هموارتر سازیم.

فرماندار یزد در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به برگزاری پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بخش بزرگی از این دو انتخابات در شهرستان یزد صورت می پذیرد، لذا برای برگزاری مطلوب و شایسته آن نیازمند استفاده از همه امکانات و ظرفیت های موجود در شهرستان هستیم.

" شاکری شمسی " تأکید کرد: به دنبال برگزاری انتخاباتی سالم، قانونمند وبا حضور گسترده مردم هستیم و قطعاً شرایط لازم را برای حضور کلیه داوطلبینی که صلاحیت های لازم را دارند، فراهم خواهیم نمود.

فرماندار یزد در پایان نقش اعضای شورای اسلامی روستاها را در حضور گسترده مردم در انتخابات مهم و تأثیرگذار دانست و افزود: باید به نحوی فعالیت کنیم که اعتماد مردم به مسئولین افزایش یابد تا در این عرصه مهم انتخابات حضور حداکثری را داشته باشند.