زمان : 13 Azar 1394 - 11:50
شناسه : 115009
بازدید : 13094
 امیر کویت: ایران محافظ امنیت منطقه است / استقبال اوباما از حملات انگلیس علیه داعش امیر کویت: ایران محافظ امنیت منطقه است / استقبال اوباما از حملات انگلیس علیه داعش
پایگاه خبری یزدفردا"استقبال اوباما از حملات انگلیس علیه داعش/باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا از پیوستن انگلیس به حملات هوایی علیه داعش در سوریه استقبال کرد.
 
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، «باراک اوباما» با صدور بیانیه ای از رأی مثبت پارلمان انگلیس برای پیوستن به شرکای ائتلاف بین المللی در حمله به اهداف داعش در سوریه استقبال کرد.
 
وی افزود: ریشه های روابط ویژه میان آمریکا و انگلیس به دوران گذشته باز می گردد و طرفین تعهد مشترک در زمینه صلح و امنیت جهانی دارند.
 
پارلمان انگلیس در نشست روز چهارشنبه خود پس از ساعت ها بحث، به مشارکت این کشور در جنگ علیه داعش در سوریه رای مثبت داد. نمایندگان پارلمان انگلیس با ۳۹۷ رای در مقابل ۲۲۳ به شرکت دولت انگلیس در حملات ضد داعش در سوریه نظر مثبت نشان داد.
 
دیوید کامرون از پارلمان خواسته بود مجوز حضور رسمی این کشور در جنگ با داعش را صادر کند. پیش از این انگلیس به مدت یک سال در حملات هوایی علیه داعش شرکت کرده بود.
 
از سوی دیگر اوباما از تصمیم دولت آلمان مبنی بر استقرار نظامیان این کشور برای حمایت از تلاش های ائتلاف ضد داعش استقبال کرد.
 
در همین راستا وزیر دفاع آلمان گفت که کشورش تصمیم دارد هفته آینده دو فروند هواپیمای شناسایی و یک فروند هواپیمای سوختگیری به پایگاه اینجرلیک ترکیه اعزام کند.
 
وی افزود: در صورت موافقت پارلمان آلمان، دولت تصمیم گرفته است سه فروند هواپیما و حدود ۱۲۰۰ نظامی را در چارچوب مبارزه با داعش به ترکیه اعزام کند.
امیر کویت: ایران محافظ امنیت منطقه است/امیر کویت روز پنجشنبه گفت که ایران منافع کویت و کشورهای حوزه خلیج فارس را درک کرده و از امنیت منطقه به اندازه امنیت خود محافظت خواهد کرد.
 
شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح در گفت وگو با روزنامه کویتی القبس با اشاره به شایعه های منتشر شده در خصوص خطر ایران در منطقه، خاطرنشان کرد: من اطمینان دارم که رهبران ایران منافع کویت و کشورهای حوزه خلیج فارس را درک می کنند و از امنیت منطقه به اندازه امنیت کشور خود محافظت خواهند کرد؛ از این رو بر سلامتی اوضاع اطمینان دارم.
 
وی در ادامه گفت: ما کشور مسالمت آمیزی هستیم و هیچگونه جاه طلبی یا سیاست های خصمانه علیه سایر کشورها نداریم.
 
امیر کویت افزود: ما اطمینان داریم که کشورهای همسایه به تمایل ما برای برقراری صلح و امنیت احترام می گذارند، از این رو نسبت به اوضاع جاری اطمینان خاطر داریم.
 
این در حالی است که کویت روز سه شنبه میزان بودجه دفاعی خود را در منطقه خلیج فارس که سال هاست به علت اقدامات گروه های افراطی مانند طالبان، القاعده و داعش بسیار ناامن شده، افزایش داد.

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

پروانه انتشار

پایگاه خبری
به موجب ماده 13 قانون مطبوعات

مصوب 1364/12/28مجلس شورای اسلامی
پروانه انتشار پایگاه خبری "یزدفردا "

در زمینه " اقتصادی،سیاسی"

به زبان "فارسی"

به شماره

ثبت "76093"

صادر گردید .

value="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" />
مخاطبان آن لاین یزدفردا -فرداییان همیشه همراه یزدفردا در سراسر جهان

محتویات این صفحه را به زبان  مورد نظر خود ترجمه کنید

This page is translated into your language 

 



  •  پایگاه خبری" یزدفردا" نظراتی را که حاوی توهین باشد منتشر نمی‌کند.
  • لطفآ از نوشتن نظرات خود با حروف لاتین خودداری نمائید.
  • نظرات ارسالی شما پس از مطالعه دقیق، به قسمتهای مختلف تحریریه ارجاع داده خواهد شد.
  •  ایمیل  "info@yazdfarda.com" پل ارتباطی مخاطبان با یزدفرد و آماده دریافت نظرات،گزارش ها ومسنندات خبری شماست.