زمان : 26 Dey 1394 - 13:41
شناسه : 116762
بازدید : 9092
حمایت دولت بازار رقابتی فناوری اطلاعات بهم می زند مدیر کل فناوری اطلاعات، ارتباطات و امنیت استانداری یزد دراختتامیه نمایشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات حمایت دولت بازار رقابتی فناوری اطلاعات بهم می زند

پایگاه خبری یزدفردا "مدیر کل فناوری اطلاعات، ارتباطات و امنیت استانداری یزد گفت: دولت نباید حتی به بهانه حمایت، فضای رقابت را به هم بزند و حمایتها باید در جای خودش باشد.

اکرم فداکار، در اختتامیه یازدهمین نمایشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات استان یزد، گفت: در بازار موجود فناوری اطلاعات اگر محصول رقابتی نداشته باشیم و به این باور نرسیم که هم اکنون در دهکده جهانی زندگی می کنیم، حمایت دولت فقط فضای رقابتی را بهم می زند.

وی با اشاره به اینکه در شرایط کمبود منابع هستیم، بر اولویت بندی منابع و داشتن استراتژی از سوی دولت تاکید کرد.
فداکار افزود: رفتن راهی را که در گذشته رفتیم و پرداختن به همه موضوعات و بی توجهی به مزیت های نسبی استان، همین راه موجود را پیش روی ما می گذارد و اتفاق خاصی نمی افتد.

کارشناس ارشد فناوری اطلاعات استان یزد با اشاره به فناوری اطلاعات به عنوان مزیت نسبی استان یزد یادآور شد: مزیت نسبی استان یزد، بخصوص در شاخص های منابع انسانی، ما را به صنعت فناوری اطلاعات می رساند که صنعتی، انسان‌محور و سبز است و گذشته از اینکه خود یک صنعت قابل تمایز است، به عنوان یک بخش توانمند ساز در سایر بخش ها، می تواند نقش موثری را ایفا کند.
وی برای نمونه به تلاش های درحال انجام برای رفع مشکلات مالی و اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: در حال حاضر برای رفع مشکلات مالی و اقتصادی که در کشور وجود دارد، بویژه در وزارت اقتصاد و دارایی، از حوزه فناوری اطلاعات شروع کرده اند.
فداکار ادامه داد: راهی جز این نیست. اگر ما بخواهیم به شفافیت مالی برسیم و بخواهیم که سازمان مالیاتی ما بتواند نظام مالیاتی را اصلاح کند، راهی ندارد به جز اینکه به موضوع فناوری اطلاعات بپردازیم.

یازدهمین نمایشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات استان یزد - مهندس اکرم فداکار مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات و امنیت حمایت دولت بازار رقابتی فناوری اطلاعات بهم می زند
 

وی با بیان اینکه دولت باید زیرساخت ها را ایجاد کند، با اشاره به کارهایی که با رویکرد حمایت از سوی دولت، در استان در حال انجام است، از راه اندازی مرکز شکل گیری و شتاب دهی نوآوری در استان یزد در ماه های آینده خبر داد و افزود: این کار، به دلیل وجود پتاسیل در استان بویژه در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات انجام می شود.

عضو شورای راهبری منطقه ویژه علم و فناوری یزد افزود: همچنین، امیدواریم منطقه ویژه علم و فناوری بتواند در راستای نظام ملی منطقه ای نوآوری، اکوسیستم فناوری و نوآوری را در استان ایجاد بکند. کریدور علم و فناوری، با هم افزایی و هم پیوندی نهادهای موجود نظیر پارک علم و فناوری، دانشگاه و ... ، اتفاق ارزشمندی را رقم خواهد زد.

اکرم فداکار با اشاره به وضعیت استقبال از نمایشگاه امسال نسبت به سال های گذشته یادآور شد: وضعیت نمایشگاه، نشان دهنده وضعیت کسب و کار شرکت های فناوری اطلاعات است. وقتی بازارهای کسب و کار کوچک می شود، نمایشگاه از نظر کمی و کیفی کوچک می شود.
وی ابراز امیدواری کرد تا با اصلاح وضعیت موجود، در سال های بعد با نمایشگاهی پر توان تر و پرشورتر داشته باشیم.