زمان : 26 Dey 1394 - 22:17
شناسه : 116810
بازدید : 5002
 جدیدترین واکنش وزیر خارجه امارات به توئیت ظریف جدیدترین واکنش وزیر خارجه امارات به توئیت ظریف

یزدفردا:وزیر خارجه امارات در واکنش به توئیت دیروز وزیر خارجه کشورمان، هشتگ «#DiploMaturity101» (بلوغ دیپلماتیک 101) را راه‌اندازی کرد.

 
به گزارش فارس، «عبدالله بن زاید» وزیر خارجه امارات چهارشنبه شب (دیشب) هشتگ «#DiploMaturity101» را راه‌اندازی کرد و از خلال آن کسانی که آنها را «تازه‌کاران دیپلماسی» توصیف کرده، به احترام به سفارت‌خانه‌ها، کنسولگری‌ها و پایه‌های دیپلماسی فراخوانده است.
 
وی در این هشتگ نوشته است: سفارت‌های کشورهای دیگر را نسوزانید یا غارت نکنید، اعضای این سفارت‌ها را به گروگان نگیرید.
 
وبگاه «24» امارات، این اظهارات را در اشاره به حمله به سفارت‌ و کنسولگری عربستان در ایران دانسته است.
 
در ادامه این گزارش آمده است به نظر می‌رسد این هشتگ پاسخی به اظهارات «جواد ظریف» وزیر خارجه ایران باشد که روز گذشته در توئیتر خود نوشت: «دیپلماسی عرصه پختگی و بلوغ است، نه نوکیسه‌گی و تکبر» (جزئیات بیشتر).
 
24 امارات در ادامه نوشت: در هشتگ مذکور معنی کلمه diplo یعنی دیپلماسی و معنی کلمه Maturity پختگی است و شماره 101 دلالت بر ابتدائی یا مرحله ابتدائی یا حتی شروع از صفر است.
 
 
 
موضوع از آنجا شروع شد که وزیر خارجه امارات به یادداشت محمد جواد ظریف در روزنامه «نیویورک‌تایمز» واکنش نشان داد و به نوعی آن را به تمسخر گرفت.
 
بن زاید در صفحه توئیتر خود نوشت: زمانی که مقاله وزیر خارجه ایران در نیویورک‌تایمز را خواندم فکر کردم که وزیر خارجه یک کشور اسکاندیناوی آن را نوشته است.