زمان : 27 Dey 1394 - 17:14
شناسه : 116893
بازدید : 5360
تحریم‌های ظالمانه در سايه منطق و ديپلماسي لغو شد معاون توسعه مديريت و منابع انساني استاندار يزد: تحریم‌های ظالمانه در سايه منطق و ديپلماسي لغو شد

یزدفردا" معاون توسعه مديريت و منابع انساني استاندار يزد گفت: خوشبختانه با آغاز اجرايي شدن برجام شاهد لغو تحریم‌های ظالمانه در سايه منطق و ديپلماسي جمهوري اسلامي ايران هستيم.

به گزارش واحد دریافت پایگاه خبری یزدفردا "  روز يكشنبه 27 دی‌ماه جلسه كارگروه طرح ملي نشاني استاندارد مكان محور (G-NAF) با حضور معاون توسعه مديريت و منابع انساني استاندار، مديركل دفتر فناوري اطلاعات، ارتباطات و امنيت استانداري، معاون برنامه‌ریزی و توسعه مديرعامل طرح ملي نشاني استاندارد مكان محور و جمعي از مسئولان استان در حوزه IT در دفتر معاونت توسعه مديريت و منابع انساني استانداري برگزار شد.
«احمد ترحمي» در اين جلسه ضمن تبريك آغاز اجرايي شدن برجام به ملت ايران اظهار داشت: اين افتخار به‌سادگی به دست نيامده و حاصل 2 سال و نيم مذاكرات سخت، طاقت‌فرسا و نفس‌گیر تيم مذاکره‌کننده هسته‌ای ايران در سايه حمایت‌های مدبرانه مقام معظم رهبري و درايت و تدبير رئیس‌جمهوری اسلامي ايران بوده است.
وي ادامه داد: ملت ايران شاهد بود قطعنامه‌هایی كه در ابتدا از آن‌ها با عنوان کاغذ پاره تعبير می‌شد، چه تحریم‌های ظالمانه و هزینه‌هایی را به كشور تحميل كرد و چه لطمه‌های جبران‌ناپذیری را به اقتصاد و بنیان‌های اساسي ايران وارد نمود.
ترحمي افزود: خوشبختانه جمهوري اسلامي ايران توانست براي اولين بار در تاريخ سازمان ملل تنها كشوري باشد كه بدون جنگ و خونريزي از فصل هفتم منشور سازمان ملل خارج شود.
معاون توسعه مديريت و منابع انساني استاندار تصريح كرد: تا قبل از اين به‌جز ايران 13 كشور جهان ازجمله كشورهاي عراق، سودان و ليبي تحت فصل 7 منشور سازمان ملل قرارگرفته بودند كه تمامي آن‌ها با تهديد، جنگ و مداخله نظامي روبرو شدند.
وي ادامه داد: اما جمهوري اسلامي ايران توانست در سايه مذاكره، منطق، ديپلماسي و گفتگو بر اين مشكل غلبه و با كشورهاي قدرتمند دنيا مذاكره كند كه نتيجه آن لغو كامل همه تحریم‌های هسته‌ای كشور و آغاز فصل جديدي از روابط بين ايران و جهان است.
ترحمي در بخش ديگري از سخنان خود با برشمردن مزیت‌های طرح ملي نشاني استاندارد مكان محور (G-NAF) اين طرح را پايه اصلي خدمات‌رسانی براي دستگاه‌های اداري و اجرايي به مردم دانست و اظهار داشت: در اين زمينه بايد اطلاع‌رسانی مناسب به نهادها و دستگاه‌های بهره‌بردار بابت نقاط قوت و ضعف اين طرح داده و از همپوشاني وظايف و طرح‌های اجرايي موازي در دستگاه‌ها جلوگيري شود.
معاون توسعه مديريت و منابع انساني استاندار گفت: تبديل كردن طرح ملي نشاني استاندارد مكان محور به يك مطالبه عمومي و رسانه‌ای می‌تواند تضميني براي اجراي موفق اين طرح در کوتاه‌ترین زمان ممكن شود و استان يزد هم اين آمادگي را دارد كه زیرساخت‌های لازم اجرايي شدن اين طرح را فراهم كند.
«اكرم فداكار» مديركل دفتر فناوري اطلاعات، ارتباطات و امنيت استانداري نيز در اين جلسه ضمن تشريح زیرساخت‌های موجود استان در حوزه IT اظهار داشت: شايد لازم باشد برخي از آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های موجود در اين طرح بازنگري و نيازهاي جديد استان‌ها پوشش داده شود.
گفتني است در ابتداي اين جلسه «سید مجتبی نصيري» معاون برنامه‌ریزی و توسعه مديرعامل طرح ملي نشاني استاندارد مكان محور به تشريح اين طرح و سامانه يكپارچه مديريت املاك كشور پرداخت و استانداردسازي نشاني املاك در كشور، ايجاد امكان ارائه سرویس‌های مبتني بر نقشه و بهره‌برداری كليه دستگاه‌های اجرايي از نشاني استاندارد را از اهداف كلي و مزاياي طرح G-NAF دانست.