زمان : 28 Dey 1394 - 15:16
شناسه : 116914
بازدید : 15712
انتخاب نام شهرک صنایع دستی نقش خورشید برای شهرک صنایع دستی میبد انتخاب نام شهرک صنایع دستی نقش خورشید برای شهرک صنایع دستی میبد

یزدفردا:طي جلسه اي در فرمانداري شهرستان ميبد که با حضور مسئولين استان و شهرستان برگزار گرديد معاون صنايع دستي اين اداره کل پيشنهاد تغييرنام شهرک صنايع دستي ميبد به شهرک صنايع دستي نقش خورشيد ميبد را ارائه نمود.

به گزارش واحد دریافت پایگاه خبری یزدفردا "  محمدرضا دهقان مهرجردي در اين جلسه پيشنهاد خود مبني بر تغييرنام شهرک صنايع دستي ميبد به شهرک صنايع دستي نقش خورشيد را به شهردار ميبد ارائه نمود و مقرر گرديد مراحل قانوني آن طي شود.

يکي از حلقه هاي مهم اقتصاد صنايع دستي بخش فروش و بازار صنايع دستي مي باشد و براي حضور موفق در بازار يکي از عواملي که مي تواند باعث رونق بيشتر و پيشبرد فروش شود استراتژي انتخاب مناسب نام و نشان تجاري مي باشد.

معاون صنايع دستي اين اداره کل افزود: باتوجه به اينکه رويکرد سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري براي پيشبرد فروش صنايع دستي استفاده از تمامي ظرفيتهاي بازاريابي خصوصاً برندسازي در صنايع دستي مي باشد انتخاب نام و نشان تجاري مناسب مي تواند سبب رونق بيشتر شود.

وي خاطرنشان ساخت: مشخص است كه برند فقط يك نام نيست بلكه يك نشانه يا سمبل يا آرم گرافيكي نيز دارد كه منحصر به فرد است و نه تنها با استفاده از آهنگ خود (و نيز معني و مفهوم لغوي خود‏)‎ بلكه مهمتر از آن با استفاده از هر عاملي كه در طول زمان با آن آميخته‌اند و در جامعه به صورت هويتي شناخته شده و نمود يافته است، با مشتري سخن مي‌گويد.

اين مقام مسئول تصريح کرد: در حقيقت برند با الزامات دروني و بيروني كه دارد يك نوع معيار سنجش و بازسازي كننده نقاط ضعف و قوت هر محصول است. موفقيت‌هاي برند دارنده آن را تشويق به بالا بردن كيفيت، برقراري استانداردهاي داخلي و خارجي (بين‌المللي‏)‎ و همچنين تلاش بيشتر براي فتح بازارهاي جديد و فروش بيشتر مي‌كند.

دهقان عنوان کرد: ركودي كه امروز گريبان فعالان صنايع دستي را گرفته تا حد زيادي با برند سازي مناسب مي‌تواند تبديل به رونق شود و آن را به كاركرد طبيعي خويش بازگرداند و مي‌توان گفت اين ركود به نوعي به عدم برقراري رابطه توليد کننده با مشتري است .

وي تصريح کرد: سفال ميبد به علت دارا بودن طرح ها و نقوش خاص خود که بيشتر داراي جنبه نمادين بوده و ريشه در آيين هاي کهن دارد همانند طرح خورشيد خانم، ماهي، مرغ و ‎2‎2 نوع طرح ديگر از جمله سفالهاي مطرح ايران است و اين نقوش هستند که هويت خاصي را به سفال ميبد بخشيده اند به صورتي که طرح خورشيد خانم در سال ‎1‎9‎7‎1 برنده جايزه نمايشگاه بين المللي مونيخ براي يکي از هنرمندان ميبد گرديد.

اين مقام مسئول تأکيد کرد: خورشيد خانم يک نقش باستاني است که در روي بعضي آثار به جا مانده از پيش از ميلاد نيز مشاهده مي شود،

 گفتني است: شهرک صنايع دستي ميبد پذيراي گردشگران و بازديد کنندگان داخلي و خارجي مي باشد و هم اکنون تعداد چهل کارگاه در زمينه سفال و سراميک داير مي باشد و تعداد دويست و پنجاه نفر در اين کارگاه ها به فعاليت مشغول مي باشند.