زمان : 28 Dey 1394 - 18:42
شناسه : 116976
بازدید : 7903
خداداد عزیزی  از روحانی و ظریف چه خواست؟ خداداد عزیزی از روحانی و ظریف چه خواست؟

یزدفردا "خداداد عزیزی می‌گوید، برجام وقتی خوب است که زندگی مردم تکانی بخورد.


به گزارش ایسنا، خداداد همیشه یکی از بهترین گزینه‌هایی است که می‌شود برای مصاحبه پیدا کرد. او که با توجه به صداقت و صراحت لهجه‌اش خوراک خوبی برای رسانه‌ها و اهالی ورزش محسوب می‌شود، این بار در گفت‌و‌گو با روزنامه «گل» درمورد وضعیت فوتبال ایران، تیم‌ امید، برجام و یک سری مسایل جدید به صحبت پرداخت. بخشی از این گفت‌وگو در زیر می‌آید.

شروع مصاحبه با خداداد مربوط به آهنگ پیشواز موبایل اوست که چنین شروع می‌شود: «تو ای خدای من، شنو صدای من/ زمین و آسمان تو، می‌لرزد به زیر پای من/ مه و ستارگان تو، می‌سوزد به ناله‌های من/ رسوای زمانه من، دیوانه منم... رسوای زمانه منم، دیوانه منم»

می‌خواهیم سوال‌های‌مان را با آهنگ پیشواز موبایل شما شروع کنیم!
آهنگ موبایل من؟ مگه شما روزنامه ورزشی نیستین؟

دوست داریم بدانیم دلیل انتخاب این آهنگ پیشواز چه بوده؟
نمی‌دونم... فکر کنم که چون این قطعه‌ رو دوست داشتم برای پیشواز موبایلم انتخاب کردم. نمی‌دونم که چرا این سوال‌ها‌ رو می‌پرسین چون به نظر من بهتره که ما کاری به اعتقادها و مسایل شخصی همدیگه نداشته باشیم. یک سری از مسایل شخصی و مذهبی باید شخصی و خصوصی باقی بمونه.

مثل چی؟
مثل نماز، روزه، سینه زدن، عبادت کردن و چیزهای این‌ شکلی. جدا از مسایل خصوصی، فکر می‌کنم اگر مسایل مذهبی و اعتقادی، خصوصی بمونه خیلی بهتره. خود من توی این مدت چیزهایی دیدم که باورتون نمی‌شه.

می‌توانید بگویید چه چیزهایی؟
شاید از حرفی که می‌زنم مهدی (هاشمی‌نسب) ناراحت بشه. ولی منی که سال‌ها با مهدی زندگی کردم، هیچ‌وقت نمی‌دونستم که اون نمازشب می‌خونه! نه این‌ که نمازشب خوندن اتفاق عجیب و غریبی باشه. نکته عجیب و غریب برای من اینه که توی این همه سال من هیچ‌ وقت متوجه این ماجرا نشدم. سال‌هاست که با مهدی زندگی می‌کنم ولی فقط چند ماهه که متوجه این قضیه شدم. مهدی زندگی جالبی داره و چیزی که باعث می‌شه اونو خیلی دوست داشته باشم اینه که به شدت به پدر و مادرش رسیدگی می‌کنه. من واجبات و چیزهایی که باید انجام بدم رو انجام می‌دم ولی این‌قدر خوب نشدم که بتونم به مستحبات برسم. من اگه درمورد مهدی صحبت کردم، فقط خواستم به شما بگم که یه نفر مثل اون تا این حد سالم زندگی می‌کنه و منی که نزدیک‌ترین رفیقشم نمی‌دونستم که مهدی نصف شب خدا رو صدا می‌زنه.

اما همین مهدی هاشمی‌نسب چند وقت پیش درگیر ماجرای عکسی شد که با "یک خواننده لس‌آنجلسی" انداخته بود.
مهدی رفتارهایی داره که قابل ستایشه. مهدی به خاطر ناراحتی قلبی و شرایط پدر و مادرش حتی ازدواج هم نکرده و هنوز مجرده. خیلی از ما فقط ظاهر ماجرا رو می‌بینیم. تا اسم مهدی هاشمی‌نسب میاد همه یاد اون یاغی معروف می‌افتن ولی مهدی حتی توی همون دوران و توی همون یاغی‌گری‌ها بامعرفت بود و هیچ‌وقت کار بدی انجام نداد. خیلی از اون‌هایی که امروز مقابل مهدی جوجه هم نیستن، کارهایی می‌کنن که آدم باورش نمی‌شه اما مهدی حتی اگه یاغی هم بود، یه یاغی بامعرفت و مشتی بود. در مورد ماجرای اون عکس هم خیلی خوب سوال کردین. این‌ که یه ایرانی اون‌ سر دنیا با یه اسطوره ورزشی عکس یادگاری بگیره، اتفاق بدی نیست. اتفاق بد اینه که بعضی‌ها از یه سری از فاکتورهاشون سوءاستفاده کنن! مثل اونایی که از مذهب و چیزای دیگه سوءاستفاده می‌کنن. آدمی مثل مهدی همه چیز رو توی خونه نگه می‌داره.

خداداد عزیزی همیشه به خاطر صراحت و صداقتی که در لهجه‌اش داشته معروف بوده. نمی‌ترسی که به خاطر همین ماجرا روزی ممنوع‌التصویر شوی؟
خب بشم... مگه چی می‌شه؟

خبر داری که خیلی‌ها مثل کفاشیان، رشیدپور و... ممنوع‌التصویر شدند؟
واقعیت‌ رو بخوای من اصلا دوست ندارم تصویری از من پخش بشه! من دوست ندارم پخش بشم. پس ممنوع‌التصویر شدن هم برام مهم نیست. کسانی باید نگران باشن که جاشون رو جلوی در صداوسیما می‌اندازن. باور کنین حتی وقتی به من زنگ می‌زنن و میگن بیا فلان برنامه، میگم مشهد هستم و نمی‌رم. کاری به کلاس برنامه و این‌جور چیزا ندارم چون همه بچه‌های رسانه نسبت به من لطف دارن و من هم دوستشون دارم ولی کلا چون علاقه‌ای به تصویر و این‌جور چیزا ندارم، ترجیح میدم دیده نشم. من به تصویر و پخش شدن هیچ وابستگی‌ای ندارم... این‌قدر نشونم دادن که حال خودم بد می‌شه و دلم نمی‌خواد خداداد رو ببینم. از ماجرای کفاشیان و بقیه هم اطلاعی ندارم و برام مهم نیست که چه اتفاقی افتاده... اصلا بذار اینو بهت بگم... دوست ندارم راجع به سیاست صحبت کنم، چون درمورد سیاست هیچ تخصص و سررشته‌ای ندارم.

درمورد برجام و لغو تحریم‌ها درخصوص ایران چه نظری دارید؟
مارو گرفتی؟ من میگم سیاسی نیستم و سر درنمیارم، تو راجع به برجام می‌پرسی! (خنده) به نظر من هر چیزی که به نفع مردم ایران باشه، خوبه. امیدوارم وضع مردم و مملکت بهتر بشه، بازار و صنعت راه بیفته، پول‌های بلوکه شده برگرده و پای اروپایی‌ها به صنعت و بازار ما باز بشه. برجامی که در موردش صحبت می‌کنین، وقتی خوبه که مردم یه تکونی بخورن و وضع‌شون بهتر بشه.

پیام خاصی برای آقای روحانی و آقای ظریف ندارید؟
به نظر من آقایان روحانی و ظریف این‌قدر از لحاظ سیاسی باتجربه و خوب هستن که بفهمن خواسته من و مردم چیه. خواسته همه ما اینه که خواهر، برادر، پدر و مادر من و تو بهتر زندگی کنن. خواسته همه ما اینه که وضع مملکت بهتر بشه تا تمام این خانواده‌ها به شرایط بهتری برسن. با بهتر شدن اوضاع اقتصادی خانواده من، فامیل من، شهر من و مملکت من، همه چیز درست می‌شه و بالاخره همه ما یه جایی بهم وصل می‌شیم.

در مورد تیم‌ امید و اتفاقی که در قطر افتاد، چه صحبتی دارید؟
از بعضی دوستان گله دارم. بعضی‌ها به عنوان کارشناس یا هر چیز دیگه می‌رن توی تلویزیون و شروع به تخریب مربی و بازیکنای تیم می‌کنن. بعد از بازی با قطر بعضی‌ها شمشیر رو برداشتن و به جون تیم افتادن که چرا فلانی بازی نکرد یا چرا مربی فلان کارو کرد. این در حالی بود که ما کنار تیم نبودیم و نمی‌دونم توی قطر چه اتفاقی افتاده. به نظر من حتی اگه خاکپور اشتباه هم کرده باشه نباید توی این شرایط این‌ جوری به جونش افتاد. مگه فرگوسن و مورینیو اشتباه نمی‌کنن؟ مگه بارسلون با مسی به سلتاویگو نمی‌بازه؟ یه روزایی روز بد بازیکن یا مربیه و نمی‌شه به این راحتی کنار گود نشست و علیه همه موضع‌گیری کرد.

یعنی خداداد عزیزی انتقادی نسبت به بازی تیم‌ ملی ندارد؟
چرا... به نظر من اگه خاکپور بی‌دلیل شش، هفت تغییر در تیم برنده ایجاد کرده، کار درستی نبوده اما هیچ‌کدوم از ما توی اردوی تیم نبودیم و از شرایط تیم امید خبر نداریم. آقایونی که برای کوبیدن خاکپور چند تا از بازیکنای تیم امید رو به فوق‌ستاره و فرشته نجات تبدیل کردن، همونایی هستن که ادعا می‌کنن با بازیکن‌سالاری می‌جنگن. اما با تمام این حرف‌ها، صحبت اصلی من چیز دیگه‌ایه!

چی؟
جدا از بحث فنی و این‌ که خاکپور در قطر چه‌ کار کرد، حرف من اینه که آقایون به جای انتقاد و کوبیدن تیم، می‌ذاشتن تا مربی و بازیکن‌ها با روحیه و اعتماد به نفس بهتری بازی‌ها رو ادامه بدن. این‌هایی که می‌گن تیم‌ ملی باید بعد از چهل سال به المپیک بره حداقل چند روز از خاکپور و تیمش حمایت می‌کردن و بعد اونها رو توی چرخ گوشت می‌انداختن. شما شک نکنین که خاکپور و بچه‌های این تیم همه این حرفارو می‌شنون و این چیزا توی روحیه اونا تاثیر می‌ذاره.

شما فکر می‌کنید که اگر مربی دیگری هم جای خاکپور بود، این اتفاق می‌افتاد؟
من فکر می‌کنم اگه یه مربی خارجی بالای سر تیم بود، این‌جوری نمی‌شد. با همه احترامی که برای خوزستانی‌ها قائل هستم، یه سوال دارم. اسکوچیچ از اول فصل تا آخر نتیجه نگرفت، آیا یه روزنامه علیه ایشون موضع‌گیری کرد؟ نه تنها این اتفاق نیفتاد بلکه اسکوچیچ کاندیدای مربیگری سپاهان هم شد! یا استیماچ... اگه یه ایرانی جای استیماچ بود و توی سپاهان اون اتفاقا می‌افتاد، باهاش چه‌کار می‌کردن؟ چقدر بگم... چقدر داد بزنم... من بدم... دایی بده... قلعه‌نویی‌ بده... فرکی بده... آیا خاکپور هم بد شده؟ تا دیروز که می‌گفتن خاکپور آدم مؤدب، بادانش و خوبیه! چی شد که بعد از یه باخت خاکپورو ترکوندن!

بعد از بازی ایران – عراق در جام ملت‌ها در حالی که ما در ضربات پنالتی به عراق باختیم، عادل فردوسی‌پور می‌گفت که ما باختیم ولی برنده هستیم! اون‌قدر از کی‌روش تعریف کرد که انگار ما بازی‌رو بردیم. اگه از خاکپور حمایت می‌کنم فکر نکنین که اون رفیق منه. باور کنید که من آخرین بار چند سال پیش با خاکپور دو، سه دقیقه تلفنی صحبت کردم و الان هم اولین نفری بودم که در مورد تیم امید صحبت کردم. تنها صحبت من اینه که تیم هنوز درگیر بازی‌هاست و نباید به این راحتی تیم‌ملی امید رو خراب کرد. خاکپور و تیم‌ امید خیلی دشمن دارن و این‌رو می‌شه به راحتی متوجه شد. شاید تیم ما از لحاظ فوتبالی از تیمی مثل کره ضعیف‌تر باشه ولی من اعتقاد دارم که این تیم شانس صعود داره... برای این حرفم هیچ دلیل فنی‌ای ندارم ولی همه ما می‌دونیم که بعضی‌ وقتا یک سری دست‌های غیرفوتبالی به داد ما رسیدن.