زمان : 03 Bahman 1394 - 11:50
شناسه : 117128
بازدید : 7726
درخشش کانون یزد در هیجدهمین جشنواره‌ی بین‌المللی قصه‌گویی درخشش کانون یزد در هیجدهمین جشنواره‌ی بین‌المللی قصه‌گویی کانون استان یزد در بخش‌های داوری و قصه‌گویان رقابتی و میهمان هیجدهمین جشنواره‌ی بین‌المللی قصه‌گویی خوش درخشید.

یزدفردا :براساس نتایج داوری هیجدهمین جشنواره‌ی بین‌المللی قصه‌گویی سمیه اصحاب صحف و سمیه فلاح تفتی مربی فرهنگی و مربی مسوول فرهنگی در بخش رقابتی و فاطمه بحرانی مربی ادبی کانون استان در بخش قصه‌گویان میهمان به مرحله‌ی پایانی این جشنواره راه یافتند.
این در حالی است که مهدی آرایی کارشناس فرهنگی کانون استان به‌عنوان داور این جشنواره‌ی بین‌المللی دعوت شده است. آرایی سومین سالی است که به‌عنوان داور جشنواره‌ی بین‌المللی قصه‌گویی کانون معرفی می‌شود.
گفتنی است 47 نفر از قصه‌گویان یزدی در بخش‌های مربیان و آزاد در مرحله‌ی استانی هیجدهمین جشنواره‌ی بین‌المللی قصه‌گویی کانون شرکت کردند.
بر این اساس به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، دبیر هجدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی گفت: هیأت داواران پس از بررسی آثار 316 قصه‌گوی برگزیده استانی، اسامی راه‌یافتگان در دو بخش «رقابتی» و «غیررقابتی (تقدیری)» را معرفی کردند.
دکتر محمدعلی شامانی در ادامه افزود: در بخش «رقابتی» 20 قصه‌گوی انتخاب شده به قصه‌گویی در روزهای برپایی جشنواره می‌پردازند و به صورت حضوری داوری می‌شوند و رتبه‌های اول تا سوم جوایز ویژه جشنواره را به دست خواهند آورد.
معاون فرهنگی کانون همچنین گفت: در بخش «غیررقابتی (تقدیری)» نیز 10 قصه‌گوی منتخب در جشنواره حضور می‌یابند و ضمن بهره‌گیری از فرصت‌های ترویجی و علمی جشنواره، در اماکن فرهنگی سطح شهر تهران قصه‌گویی خواهند کرد.
دبیر جشنواره در عین حال خاطرنشان کرد: چهار قصه‌گوی برگزیده‌ی سیزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) نیز به جشنواره دعوت خواهند شد و با بیان قصه‌های آموزنده از این امام، زمینه‌ساز ترویج فرهنگ‌ رضوی خواهند شد.
دکتر شامانی یادآور شد: در این دوره از جشنواره، در مجموع 34 قصه‌گو که شامل 4 قصه‌گو از مربیان سیار روستایی کانون، 5 قصه‌گوی آزاد، 8 قصه‌گوی جشنواره‌های پیشین قصه‌گویی‌، 4 قصه‌گوی رضوی و 13 قصه‌گوی دیگر حضور خواهند یافت.
دبیر هجدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در ادامه تصریح کرد: در این دوره از جشنواره 3800 قصه‌گوی پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها و 1624 قصه‌گوی کانونی و آزاد در اقصی نقاط کشور به اجرا در آمد.
معاون فرهنگی کانون در پایان توضیح داد که گروه داوری این دوره‌ جشنواره از رضا موزونی، حسین علیجانی، مهدی آرایی و فاطمه چایکار تشکیل شده است.
هجدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی از 27 تا 30 بهمن با حضور قصه‌گویان ایرانی و خارجی در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب تهران برگزار می‌شود.