زمان : 09 Bahman 1394 - 02:33
شناسه : 117815
بازدید : 29940
مهناز افشار و فرزندش و هر آچه که از او می خواهید بدانید؟ مهناز افشار و فرزندش و هر آچه که از او می خواهید بدانید؟
مهناز افشار بازیگر، تصویری جدید از فرزندش را به اشتراک گذاشت.

او در شرح این عکس که در صفحه اینستاگرام منتشر کرده تنها به نوشتن دو کلمه بسنده کرده است. او نوشته است:‌ «جان مادر».


مهناز افشار:از من که گذشت،امیدوارم قسمت تمام جوان‌های مجرد شود!
بانی فیلم آنلاین:مهناز افشار با بیان احساس خوشبختی و خوشحالی در واکنش به اظهار نظرهای مردم و رسانه‌ها نسبت به ازدواجش گفت: همسر من یاسین رامین است و از این ازدواج بسیار خرسندم.



به گزارش ایسنا، کافه سینما با نقل این خبر نوشته، بازیگر تازه ازدواج کرده سینما افزوده است: مادر شوهری بسیار محترم، و برادر و خواهرشوهری مهربان دارم و آن‌ها را همچون خانواده خودم دوست دارم.

افشار همچنین با اظهار امیدواری برای ازدواج جوان‌ها گفته است: ‌از من که گذشت، امیدوارم قسمت تمام جوان‌های مجرد شود.

ازدواج مهناز افشار با پسر محمدعلی رامین، معاون مطبوعاتی دولت احمد‌ی‌نژاد و قرائت خطبه عقد آنها توسط سیدمحمد خاتمی، به دلیل تفاوت دیدگاههای سیاسی و فرهنگی خانواده عروس و داماد و همچنین عاقد، حاشیه‌هایی را در زمان انتشار این خبر به وجود آورد.

حاشيه هاي ازدواج مهناز افشار+تصاوير

گروه فرهنگ و هنر: این فقط یک ازدواج ساده است. ازدواج میان یک ستاره سینما با یک بیزینسمن جوان. اتفاقی در خصوصی ترین حوزه زندگی هر شخصی. انتخاب زوجی برای زندگی برحسب علایق و اخلاقیات و ملاحظات اما این اتفاق ساده در فضای ژورنالیسیتی و سیاست زده ما به اتفاقی معنادار بدل می شود و به یکباره شبکه های اجتماعی، چهره های رسانه ای و هنری و حتی فعالان سیاسی به اظهارنظر درباره آن می پردازند.

مهناز افشار و همسرش به دیدار سید محمد خاتمی رفته اند تا او خطبه عقد آنها را بخواند. به همین سادگی ستاره 37 ساله و بیزینسمن 33 ساله. اما حاشیه ها اینجا رخ می دهند. اینکه محمد یاسین رامین پسر محمد علی رامین معاون مطبوعاتی جنجالی دولت دهم بوده است که دست آخر به خاطر شیوه های سخت برخوردش با مطبوعات از این منصب کنار رفت و اینکه مهناز افشار ابایی نداشته است که این سال ها مثل دیگر ستاره های زن سینمای ایران راهبرد اصلاح طلبانه در زندگی شخصی و هنری خود داشته باشد. حتی اینکه با فلان فعال سیاسی اصلاح طلب عکس بگیرد یا در سفر به آمریکا تصاویر خود را در کنار زنان بازیگر ایرانی مهاجر در آمریکا به نمایش بگذارد.

حالا خرده گیران و نکته سنج (!) های فضای مجازی به میدان آمده اند و این وصلت را خلاف رویه قبلی خانم مهناز افشار می دانند چرا که پدر همسرش همان معاونت مطبوعاتی سختگیر اوایل دولت دهم است. در این میان چند اتفاق تاریخی عجیب هم به کمک این نگاه خرافی آمده است. اینکه مثلا مجله چلچراغ به خاطر چاپ عکسی از مهناز افشار توسط محمد علی رامین سه ماه توقیف شده بود یا اینکه مجله رویش هم به خاطر عکس خانم افشار به دردسر افتاده بود و حالا در این میان پای سید محمد خاتمی هم وسط کشیده شده است؛ به او خرده گرفته اند که چرا راضی به خواندن چنین خطبه عقدی شده است!



این همان روی سنگدلانه و بی منطق شبکه های اجتماعی است که با پیش فرض های خاص خود و سیستم استدلالی صلب و غیرقابل تغییرش ماده خامی را به خوراک مورد نظر خود بدل می کند. هیچکس نمی گوید که مگر پسر 33 ساله محمد علی رامین باید عینا عقاید پدر را داشته باشد؟ و دوم آنکه حتی در چنین صورتی چرا باید افکار عمومی این حق را به خود بدهد که جفت پا در خصوصی ترین اتفاقات زندگی یک زوج وارد شوند...

و البته یک نتیجه گیری اجتناب ناپذیر که در ایران فعلی چیزی به نام حریم خصوصی وجود خارجی ندارد و دیواره های آن حتی از سوی کسانی که مدعی تلاش برای به رسمیت شناخته شدن مسئله حریم خصوصی هستند مدام مورد تعرض قرار می گیرد...

عصر چهارشنبه خبر ازدواج رسمی مهناز افشار بازیگر سینما با پسر محمد علی رامین معاون مطبوعاتی محمود احمدی نژاد منتشر شد. هر چند از ماه ها پیش خبر نامزدی این زوج منتشر شده بود اما باز هم خبر ازدواج رسمی شان بازتاب گسترده ای در رسانه ها و شبکه های اجتماعی ایجاد کرد. این موج خبری از این زاویه ایجاد نشد که خوراک نشریات عامه پسند را فراهم کند بلکه این ازدواج برای قشر خاص تری از جامعه جذابیت داشت چرا که محمد علی رامین از لحاظ سیاسی به عنوان یک اصولگرای رادیکال شناخته می شود و از آبان ماه 88 که به عنوان معاون مطبوعاتی محمود احمدی نژاد معرفی شد، نشریات دوران پرفشاری را تجربه کردند. این عدم توازن سیاسی بین خانواده رامین با مهناز افشار که تاکنون گرایشات اصلاح طلبانه از خود نشان داده بود، در روزهای اخیر موضوع بحث در شبکه های اجتماعی بوده است.

از سوی دیگر عده ای معتقدند بحث در مورد این موضوع به نوعی سرک کشیدن به زندگی خصوصی دیگران است و پرداختن به آن از نظر اخلاقی صحیح نیست. با اینحال اعلام رسمی خبر ازدواج این زوج در حشن حافظ روز پنجشنبه توسط علی معلم و اشاره مهناز افشار به خوشحالی اش در همین مراسم، بر حجم حاشیه ها افزود. نکته جالب دیگر در مورد این ازدواج این است که خطبه عقد این زوج را سید محمد خاتمی جاری کرد که نشاندهنده زاویه فکری همسر مهناز افشار با پدرش است.

چرا اين ازدواج عجيب و غريب است
افرادی که در شبکه های اجتماعی از ازدواج مهناز افشار با محمد یاسین رامین ابراز شگفتی کرده اند، چند دلیل عمده دارند که در ادامه به چند مورد اشاره می کنیم:
1- در خبر اولیه که چهارشنبه عصر منتشر شد، نام همسر مهناز افشار به اشتباه «محمد امین رامین» متولد 1366 ذکر شد که اختلاف سنی 10 ساله او با مهناز افشار عجیب به نظر می رسید. بعد خبر به این شکل اصلاح شد که داماد «محمد یاسین رامین» متولد 1360 است و در آلمان پزشکی خوانده است. محمد علی رامین 17 سال در آلمان زندگی کرده و فرزندانش هم به این کشور رفت و آمدهایی دارند.

2- خطبه عقد این زوج توسط سید محمد خاتمی خوانده شده. با توجه به مشی سیاسی محمد علی رامین و اظهارات مکرر او علیه اصلاح طلبان، انتخاب سید محمد خاتمی عجیب به نظر می رسد. البته بعضی سایت ها به نقل از منابع نامعلوم نوشته اند همسر مهناز افشار با پدرش به لحاظ فکری زاویه دارد که این موضوع هم با توجه به مسئولیت «محمد یاسین رامین» در دولت دهم بعید به نظر می رسد.



3- کاربران شبکه های اجتماعی در بحث های خود به دو موضوع مبهم بارها اشاره کرده اند. اول اینکه مجله رویش در زمان مسئولیت محمد علی رامین به دلیل چاپ عکس مهناز افشار روی جلد توقیف شد و این موضوع دقیقا برای هفته نامه چلچراغ هم تکرار شد. دوم اینکه افشار در مقاطع مختلف گرایش خود را به اصلاح طلبان نشان داده و چندی پیش هم عکسی از او کنار نسرین ستوده از زندانیان سیاسی مشهور منتشر شد که قطعا با سلیقه سیاسی محمد علی رامین تناسبی ندارد.

4-در سال 89 خبرگزاری برنا گفتگوی جالبی با پسر کوچکتر محمد علی رامین انجام داده بود که او درباره برادرش گفته «برادرم اولین کودک جمهوری اسلامی بود که قرآن حفظ کرد. در چهارسالگی تقریبا جزء 30 قرآن را حفظ کرد. آن موقع حفظ قرآن مثل امروز مرسوم نبود. در برنامه شبکه یک صدا و سیما از برادرم دعوت شد و آن برنامه چندین بار پخش شد.»



واکنش ها در فضای مجازی
کامنت ها در وب سایت های اصولگرا اکثرا انتقادی است. مثلا یکی از کاربران سایت بولتن نیوز از وضعیت حجاب مهناز افشار انتقاد کرده است. یکی از کاربران وب سایت پارسینه کامنت گذاشته نباید این ازدواج را با مسائل سیاسی پیبوند زد. یکی از کاربران سایت انتخاب نوشته اصلا نباید به این موضوع پرداخت و کشور مسائل مهم تری هم دارد. یکی از کاربران سایت خبرآنلاین تاکید کرده قبلا آقای رامین به مطبوعاتی ها توصیه کرده بوده نباید از تصاویر هنرمندان زن روی جلد استفاده کنند، حالا چطور از همین قشر عروس انتخاب کرده؟ تعداد دیگری از کاربران در همین سایت پرداختن به این موضوع را سرک کشیدن به زندگی خصوصی دیگران و غیراخلاقی دانسته اند.

ماجرای شرط خانم بازیگر برای فرزند معاون مطبوعاتی دوران احمدی نژاد و زندگی در آمریکا

یک منبع آگاه از سفر مهناز افشار و محمد امین رامین فرزند معاون مطبوعاتی دوران احمدی نژاد به آمریکا خبر داد.

آفتاب : آفتاب: به گزارش تیک، مهناز افشار پیش از ازدواج با فرزند محمد علی رامین معاون مطبوعاتی احمدی نژاد شرط کرده بود که او همسر دیگر خود را طلاق دهد.

فرزند رامین پس از انجام این شرط، رضایت مهناز افشار برای ازدواج با او را گرفت.

به گفته ی این منبع آگاه، این دو که به تازگی ازدواج کرده اند، قرار است در آینده ی نزدیک برای زندگی به آمریکا سفر کنند.

مهناز افشار و رامین پیش از این یکبار بایکدیگر به آمریکا سفر کرده بودند.

گفتنی است، صیغه عقد این بازیگر و همسرش ظهر 21 خرداد توسط سیدمحمد خاتمی رئیس‌جمهور سابق کشورمان جاری شد.

فرزند رامین متولد 1366 است و مهناز افشار متولد، 1356 است.

ازدواج مهناز افشار با پسر رامین

وب سایت " پارسینه " به نقل از " هشت صبح " نوشت :

 شنیده ها حاکی از این است که مهناز افشار بازیگر پرکار و مشهور کشورمان با "یاسین رامین"  پسر معاون مطبوعاتی ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد نامزد کرده است.

البته نکته اینجاست که  این خبر در حالی در شبکه های اجتماعی منتشر شده که مهناز افشار این خبر را تکذیب نکرده است.اگر اخبار جدیدی از تایید یا تکذیب این خبر به دستمان برسد ان را در اختیار کاربران قرار خواهیم داد.

مهناز افشار متولد سال ۱۳۵۶(۳۶ ساله) و اولین حضور او در تلوزیون مربوط به بازی در مجموعه تلوزیونی عشق گمشده در سال ۷۶ میباشد.

سکوت مهناز افشار شکست!

کد خبر: ۴۱۳۲۲۹
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۷ - 04 July 2014

مهناز افشار با بیان احساس خوشبختی و خوشحالی در واکنش به اظهار نظرهای مردم و رسانه‌ها نسبت به ازدواجش گفت: همسر من یاسین رامین است و از این ازدواج بسیار خرسندم.

به گزارش ایسنا، کافه سینما با نقل این خبر نوشته، بازیگر تازه ازدواج کرده سینما افزوده است: مادر شوهری بسیار محترم، و برادر و خواهرشوهری مهربان دارم و آن‌ها را همچون خانواده خودم دوست دارم.

افشار همچنین با اظهار امیدواری برای ازدواج جوان‌ها گفته است: ‌از من که گذشت، امیدوارم قسمت تمام جوان‌های مجرد شود.

ازدواج مهناز افشار با پسر محمدعلی رامین، معاون مطبوعاتی دولت احمد‌ی‌نژاد و قرائت خطبه عقد آنها توسط سیدمحمد خاتمی، به دلیل تفاوت دیدگاههای سیاسی و فرهنگی خانواده عروس و داماد و همچنین عاقد، حاشیه‌هایی را در زمان انتشار این خبر به وجود آورد.

مرضیه برومند ادعا کرد:

یاسین رامین در کار «واردات دارو» است، او ملک 30 میلیاردی را پشت قباله مهناز افشار گذاشته!

 

هفته نامه «تماشاگران امروز» در شماره اخیر خود با اشاره به ماجرای طعنه «مرضیه برومند« به خانم بازیگر تازه عروس، با برومند گفتگو کرده است. برومند در این گفتگو از پیغام بازیگر تازه عروس سینمای ایران با خودش گفته است.

به گزارش تیک ؛ هفته نامه «تماشاگران امروز» در شماره اخیر خود نوشت:

مرضیه برومند، کارگردان سینما و تلویزیون هفته گذشته در اعتراض به وضعیت تئاتر گفت: «متاسفم بودجه تئاتر مملکت، نصف پشت قباله فلان خانم بازیگر است که زن یک مرد سیاسی شده است! تا امید اهالی تئاتر ته نکشیده است، فکری کنید! این چه بودجه‌ای است برای تئاتر مملکت؟! باید خجالت بکشند، ۱۱ میلیارد تومان بودجه یک آپارتمان یک کمی خوب است!» سایت های خبری در تکمیل این خبر نوشتند بودجه سالیانه تئاتر ایران ۱۱ میلیارد تومان است و با این حساب آن بازیگر خانم سینمای ایران ۲۲ میلیارد تومان پشت قباله دارد. اصلا نیازی به انتشار نام این بازیگر زن سینمای ایران نیست؛ چراکه در یکی دو هفته گذشته همه رسانه هانام این خانم بازیگر و همسرش را نوشته اند. گپ خبرنگار تماشاگران با مرضیه برومند را بخوانید.

خانم برومند! راجع به حرف هایی که درباره بودجه تئاتر ایران و پشت قباله آن خانم بازیگر گفته بودید، مزاحم تان شدیم.

خواهش می کنم. فقط من در جلسه هستم. تو روخدا این ماجرا را اینقدر کش ندهید. من حرفم را زدم و کسی هم که باید می فهمید ماجرا را گرفت.

چطور؟

چند روز بعد این خانم به من پیغام داده بود که مهربه من ۱۰ شاخه گل نرگس است که اگر شما را اذیت می کند، آن را هم تقدیم تئاتر ایران می کنم. من هم برایش پیغام فرستادم که نیازی به این گل ها ندارم. اگر می خواهید به تئاتر ایران کمک کنید آن بنز زیر پایتان را بفروشید و پولش را به حساب خانه تئاتر واریز کنید.

البته قبول کنید ۲۲ میلیارد تومان برای مهریه زیاد است.

نه من نگفتم مهریه. چیزی که شنیدم این است که پشت قباله اش یک ملک ۳۰ میلیارد تومانی انداخته اند.

چطور امکان دارد؟ رقم بالایی نیست؟

به هر حال وقتی شما در واردات دارو و فعال در شرکت تک نسخه ای باشید هم ۳۰ میلیارد برایتان پولی نیست که پشت قباله همسرتان بیندازید.

شما هم شنیده اید که مراسم عقد این خانم و همسرش در کجا برگزار شده؟

بله. البته این را هم بگویم که آن آقا اصلا نمی دانست داماد کیست وگرنه قبول نمی کرد صیغه عقدشان را بخواند. شنیدم بعد از اینکه فهمیده اند هم خیلی ناراحت شده اند. حالا بگذریم. دیگر کشش ندهید.

خبرها خوب به شما می رسد خانم برومند.

ولش کنید دیگر. کشش ندهید.

شرط مهناز افشار برای ازدواج با فرزند محمدعلی رامین

 

یک منبع آگاه از سفر مهناز افشار و محمد امین رامین فرزند معاون مطبوعاتی دوران احمدی نژاد به آمریکا خبر داد.

مهناز افشار پیش از ازدواج با فرزند محمد علی رامین معاون مطبوعاتی احمدی نژاد شرط کرده بود که او همسر دیگر خود را طلاق دهد.

فرزند رامین پس از انجام این شرط، رضایت مهناز افشار برای ازدواج با او را گرفت. به گفته این منبع آگاه، این دو که به تازگی ازدواج کرده اند، قرار است در آینده ی نزدیک برای زندگی به آمریکا سفر کنند.

مهناز افشار و رامین پیش از این یکبار با یکدیگر به آمریکا سفر کرده بودند.

گفتنی است، صیغه عقد این بازیگر و همسرش ظهر 21 خرداد توسط سیدمحمد خاتمی رئیس‌جمهور سابق کشورمان جاری شد.

فرزند رامین متولد 1366 است و مهناز افشار متولد، 1356 است. محمد امین رامین دانشجوی رشته علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی است و دوران کودکی را به همراه خانواده اش به علت موقعیت شغلی و درسی پدرش در آلمان زندگی کرده و پس از آن ساکن تهران شده است.

منبع: تیک

اولین اظهار نظر رامین درباره ازدواج پسرش با مهناز افشار


محمد علی رامین معاون مطبوعاتی در دوران احمدی نژاد در گفت و گو با مجله «صدا» برای اولین بار درباره ازدواج پسرش با مهناز افشار – بازیگر سینما- اظهار نظر کرد.

خبر ازدواج یاسین رامین - فرزند محمد علی رامین - به دو  دلیل انعکاس گسترده ای داشت: یکی عروس که مهناز افشار بود و دیگری ایراد خطبه عقد آنان توسط سید محمد خاتمی.

فرزانه آیینی - خبرنگار صدا - پس از طرح سوالاتی درباره نقش مصاحبه شونده در نفی هولوکاست و بررسی عملکرد او در جایگاه معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد در دولت دوم احمدی نژاد ، در حاشیه - و با تاکید بر این که کار خلافی صورت نپذیرفته - به موضوع ازدواج فرزند رامین با مهناز افشار  و ایراد خطبه عقد این دو توسط مشهورترین شخصیت اصلاح طلب نیز پرداخته است:

شما از آشنایی پسرتان با مهناز افشار خبر داشتید؟
- خیر

ازشما مشورت خواست؟
- خیر

چه زمانی در جریان تصمیم پسرتان قرار گرفتید؟
- بعد ازاتخاذ تصمیم نهایی و قبل از روز مراسم.

نظرتان در این باره چه بود؟
- حرف تازه ای جز تکرار چند تذکر نداشتم.چون پسرم باورهای پدرش را خوب می شناسد. اما به عنوان یک پدر مسلمان حق دخالت نداشتم. شاید پسرم برای لحظاتی پدرش را در وضعیت حضرت نوح می دید. اما من هرگز پسرم را در وضعیت پسر نوح ندیدم و می دانم که هر اقدامی برایش یک تجربه است و هر تصمیمی باعث رشد شخصیت او می شود.

پس چرا به مراسم ازدواجش نرفتید؟
- وظیفه ام حرمت گذاری به تصمیم پسرم بود نه تبعیت از تصمیم و رفتار او.

اگر به جای سید محمد خاتمی خطبه عقد پسرتان را فرد دیگری می خواند به مراسم عقد پسرتان می رفتید؟
- از طرح و بحث فرضیات گوناگون بگذریم. تا این نیز بگذرد! البته آقای خاتمی یکی از چهار نفر اصلی سران  فتنه 88 است که ظلم بزرگی علیه منافع ملت و مصالح نظام و امنیت کشور مرتکب شده اند. ای کاش قبل از مرگ یا محاکمه، هر سه توبه می کردند چون از محرک اصلی انتظار توبه نباید داشت اما هر یک توبه کند به دست بوسی او خواهم رفت.

این اتفاق در رابطه پدر – پسری تان تاثیر داشته است؟
- به طور طبیعی کیفیت و میزان رابطه ها شکل جدیدی پیدا می کند. البته رابطه پدر و پسر یک رابطه جوهری  فطری و  الهی است که به خاطر یک فاصله ظاهری قطع نمی شود. جنس این رابطه اصالتا تغییری نداشته است. اما طبعا تغییر سبک زندگی محدودیت هایی به وجود می آورد. این تجربه نیز به خود من آموخت که چقدر محبت پدر و پسر خالص و بی بدیل و بی رقیب است.

افشار در توصیف پسر محمدعلی رامین گفت: همسرم بسیار کلاسیک است


مهناز افشار در توصیف همسرش گفت:همسری به‌روز دارم که روشن است و به رها بودن من اهمیت می دهد و مرا حمایت میکند.

  
مهناز افشار بازیگر زن ایرانی که اخیرا به واسطه ازدواجش با فرزند محمدعلی رامین از مدیران دوران ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد حاشیه ساز شده بود به زودی مادر می شود.
مادر شدن بازیگران زن سینما در همه جای دنیا اتفاقی طبیعی است اما به همان اندازه برای هواداران این بازیگران هم کنجکاوی برانگیز است که درباره جنسیت فرزند و حال و هوای مادر شدن بدانند.
 
مهناز افشار در تنها گفتگوی خود درباره لذت مادر شدن و دوران بارداری که با “استایل” انجام شده به برخی از نکات خواندنی درباره حسی که نسبت به فرزند درراهش دارد اشاره کرده است. در این گفتگو افشار تا توانسته از خصوصیات اخلاقی همسرش هم حرف زده.
 
از همه جالبتر اینکه در این گفتگو مهناز افشار شوهرش محمدامین رامین را که بواسطه خاستگاه سیاسی پدر-محمدعلی رامین-شناخته میشود آدمی اهل دموکراسی قلمداد میکند.
 
ازاینکه دلم معلوم میشود لذت می برم
 
مهناز افشار با تاکید بر اینکه اصلا علاقه ندارد بارداری خود را پنهان کند می گوید:از اینکه دلم معلوم میشود لذت می برم. راستش گاهی وقتها کمرم را گودتر می کنم تا بیشتر دیده شود. دنیای بارداری برای من دنیای فانتزی، جذاب و در عین حال روحانی است.
 
آرزوی من و پدر برای دخترمان عشق و آزادی و هویت مستقل است
 
وی درباره نامه ای که برای دختر درراهش نوشته بیان می دارد: من دختر کوچکی را در دلم دارم و این شگفت انگیز است. من برای دخترم، برای این شاهزاده خانم نامه ای می نویسم که بداند آرزوی من و پدرش برای دختر کوچولویمان عشق و آزادی و هویت مستقل است و میخواهم بداند که حق انتخاب دارد.
 
همسرم اهل آزادی و دموکراسی است
 
یکی از جالبترین بخشهای گفتگو جایی است که افشار به صورت کاملا غیرمستقیم به توصیف شوهرش پرداخته و می گوید: به پدرش می گویم اسمش را چه بگذاریم؟ میگوید اجازه بدهیم خودش چهار پنج ساله که شد اسمش را انتخاب کند. پدرش اهل آزادی و دموکراسی است.
 
محمدامین رامین در کنار پدرش محمدعلی 
محمدامین رامین همسر افشار در کنار پدرش محمدعلی
 
همسرم خیلی خوب بلد است از ذهن و فکر من حمایت کند
 
وی در جایی دیگر از گفتگو در توصیف همسرش محمدامین که فرزند محمدعلی رامین است، بیان می کند: همسری به‌روز دارم که روشن است و به رها بودن من اهمیت می دهد و مرا حمایت میکند. در این لحظه اعلام میکنم از او ممنونم که بخاطر من ایستاد. او خیلی خوب بلد است از ذهن و فکر من حمایت کند.
 
همسرم بسیار کلاسیک است
 
افشار در توصیف سبک پوشش همسر می گوید: همسرم بسیار کلاسیک است و من این استایل را دوست دارم. ازدواج با او باعث شد به این پوشش علاقه نشان دهم برای همین استایلم را رسمی تر کردم ولی بارداری اشتهای استایلهای متفاوت را به من داد.
 
برخلاف ایرانیها، همسرم شنونده خوبی است
 
بازیگر آثاری چون “سالاد فصل” و “رییس” با اشاره به زادگاه همسرش که آلمان بوده بیان می دارد: همسرم زمان زیادی از بدو تولد را در خاک دیگری بزرگ شده است و دارای منش خاص و بسیار منعطف و متوجه است. به گزارش سینماژورنال مهناز افشار ادامه میدهد: من و همسرم بسیار با هم متفاوتیم. از هیجان من تا آرامش او فاصله بسیار است اما خوبی او این است که شنونده خوبی است و این خصوصیتی است که جغرافیای بزرگ شدنش به او داده برحلاف ما ایرانیها که شنونده خوبی نیستیم.
 
در “نهنگ عنبر” و “عشق تعطیل نیست” باردار بودم/از چهارماهگی به بعد بازی نکردم
 
مهناز افشار با اشاره به تجربیات اخیر بازیگریش اظهار می دارد: در “نهنگ عنبر” و این اواخر “عشق تعطیل نیست” باردار بودم و اتفاقا خیلی حالم خوب بود و حسابی با این مساله سرگرم بودم که بعدها با دیدن این دو کار میتوانم به او بگویم که اینجا همراه من بوده ای اما از چهارماهگی به بعد تصمیم گرفتم کار نکنم.
 
مهناز افشار 
مهناز افشار
 
دختر پژمان بازغی به من میگوید “عمه”
 
این بازیگر پیرامون ارتباطش با کودکان به نکات جالبی اشاره می کند. وی می گوید: با کودکان رابطه خوبی دارم. “نفس” فرزند پژمان بازغی و مستانه مهاجر که به دنیا آمده بود من در گوشش چند بار کلمه “عمه” را تکرار کردم. حالا که هفت سال است به من عمه می گوید.
 
 ترانه علیدوستی با دقت از “حنا” مراقبت میکند
 
مهناز افشار ادامه می دهد: من وقتی به ترانه علیدوستی اطلاع دادم که باردارم خیلی خوشحال شد و کمک کرد. به نظرم او یکی از بهترین مادرهای روی زمین است بخاطر اینکه با دقت و نظم از “حنا” دخترش مراقبت میکند.
 
 وقتی فهمیدم باردارم حس کردم دنیا تمام شده
 
مهناز افشار در توصیفش از بارداری می گوید: وقتی فهمیدم باردارم به ترانه علیدوستی گفتم احساس میکنم دنیا تمام شده است و ترانه در یک جمله حلش کرد و گفت طبیعی است. من حتی با لیلا حاتمی هم درباره بارداری صحبت کردم و بسیار آرام شدم. به نظرم لیلا نمونه موفق یک هنرمند صاحب خانواده است. او الگوی زنانگی در سینمای ایران است.
 
مهناز افشار 
مهناز افشار
 
 برند همسرم را دوست دارم!
 
مهناز افشار در جایی از گفتگویش هم درباره علایقش به برندهای پوشاک صحبت می کند. وی می گوید: در دهه ۷۰ طرفدار “ورساچه” بودم و این برند به سلیقه ام نزدیکتر بود و بعد از آن “گوچی” را دوست داشتم. “بربری” را اصلا دوست ندارم اما این روزها در انتخابها “پورش دیزاین” را خیلی دوست دارم. این برند سلیقه همسرم است. ایوسن لارن” را هم خیلی دوست دارم. اصلا برندهایی که تولید خیلی محدود دارند مورد پسند من هستند.
 
 از اجبار بیزارم/در اسلام هم حق انتخاب وجود دارد
 
برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگری مکمل بخاطر “سعادت آباد” در جایی از گفتگو از علاقه اش به رهایی چنین پرده برمیدارد: من از اجبار در هر موضوعی حتی خوشی بیزارم. حق انتخاب دادن به آدمها استایل من است. در دین اسلام هم حق انتخاب وجود دارد یعنی در دینی انسانی هم به صورت کاملا اخلاقی به این قضیه نگاه شده.
منبع: سینما ژورنال

پاسخ «مهناز افشار» به شایعات درباره مهریه‌اش

مهناز افشار بازیگر سینما که با پسر محمد علی رامین مشاور محمود احمدی نژاد ازدواج کرده است در صفحه اینستاگرامش توضیحاتی درباره برخی شایعات مطرح شده پیرامون خود ارائه کرد.

این بازیگر سینما و تلویزیون نوشت:


سلام روزتون بخیر
عبور کردن از مسائلی که بازدارنده در زندگی و اهداف است درسی بود که از بزرگترها یاد گرفتم.
عزیزان میدانم بعضی از شما سئوال و پرسشهایی بابت حواشی که صحت نداشته از من دارید. پس برای شما میگویم . و این بزرگواری و متانت شما را محترم می‌شمارم که دیگر وقت گرانبها و ارزشمند خودتان را صرف حواشی و دغدغه هایی که باعث میشود از زندگی و اهدافتان دور شوید، نکنید.

من مهناز افشار با آنچه بوده و خواهم بود با عشق بدون هیچگونه شرط و شروط کذب و ١٠ شاخه گل نرگس توسط آقای ... به عقد همسرم درآمدم و افتخار میکنم مردی در کنار من است که برای در کنار من بودن ایستادگی کرد و انتخاب کرد و محافظ من شد. و شد پدر دخترم و شریک شادی و غمهایم.



ممنون از تک تک شما و متانت و صبوری که کردید .

پی نوشت: به احترام شما و زندگیم دیگر به سئوالی در این زمینه پاسخ نخواهم داد . وقتمان را صرف کارهایی بکنیم که نتیجه بهتری داشته باشد و آرامش بیاورد نه حرص و خشم و حتی درد. ممنونم. (جام‌جم سیما)

اولین عکس دختر مهناز افشار

مهناز افشار که 6 خرداد دختری رابه دنیا آورده بود اسم دختر خود را لیا گذاشته است.

توفان توئیتری مهناز افشار: مخالف ایدئولوژی محمدعلی رامین هستم/ برای دخترم آرزوی مرگ کردند

فرهنگ > سینما - مهناز افشار با انتشار بیش از ده توئیت به حاشیه‌های پیش آمده پس از ازدواج و تولد فرزندش پاسخ گفت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، این بازیگر سینمای ایران پس از ازدواج با محمد یاسین رامین فرزند محمد علی رامین معاون مطبوعاتی دولت محمود احمدی نژاد هر از چندگاهی با موجی از انتقادات مواجه می‌شود.

مهناز افشار و محمد یاسین رامین به تازگی صاحب یک دختر شده‌اند که خبر تولد این نوزاد واکنش‌های گسترده‌ای را در فضای مجازی به همراه داشت.

 

این بازیگر پیش از این نسبت به انتشار عکس‌هایی از دخترش واکنش نشان داده بود و رامین (همسرش) هم با نگارش یادداشتی درباره این فضا موضع گرفته بود.

او پس از انتشار گزارشی در یکی از سایت‌های خبری در چند توئیت پشت سر هم درباره حاشیه‌هایی که برای او و خانواده‌اش به وجود آمده واکنش نشان داد.

توئیت‌های مهناز افشار به ترتیب زمان انتشار بدین شرح است:‌

 ـ ازروزىكهواردسينماشدمتاامروزباحاشيهسازىدرگيربودمامادريكسالگذشتههدفبازىهاىسياسىوتسويهحسابهاىشخصىقرارگرفتم

ـ گزارش(اگر اسمش را گزارش بگذاريم)سحام نيوز كه مجموعه‌اى از دروغ‌ها و توهمات و قصه‌هاى هزار و يك شب بود اوج بازى‌هاى سياسى عليه من و همسرم بود.

ـ هلوكاست رسانه‌اى عليه من و همسرم به راه انداخته‌اند كه اين بار سكوت نخواهيم كرد.ما حقوقى داريم وآنطور كه شايسته بدانيم از آن استفاده مى‌كنيم.

ـ اينكه آقاى محمدعلى رامين چه كارى كرده به من ارتباطى ندارد.من نه همكارى با ايشان داشتم و نه شراكتى.بنده قاطعانه با ايدئولوژى ايشان مخالفم

ـ متاسف و ناراحتم كه روزنامه‌ها و مجلاتى در دوره معاونت مطبوعاتى آقاى رامين توقيف شدند و افراد بسيارى از كار بيكار شدند اما من بى‌تقصيرم.

 ـ موضوع مهريه من از سخيف‌ترين موضوعاتى بوده كه تاكنون مطرح شده. مگر ازدواج من تجارت بوده كه ٢٢ ميليارد يا ٣٠ ميليارد بخواهم؟ اى كاش صحت داشت.

ـ خانم برومند اولين كسى بود كه موضوع مهريه بنده را مطرح كردند كه با سرعت همه جا منتشر شد اما تكذيب و عذرخواهى ايشان هيچ بازتابى پيدا نكرد.

ـ از نظر من اين اتهاماتى كه به همسرم مى‌زنند كذب محض است.اگر جرمى مرتكب شده بايد در دادگاه ثابت شود.سعى كردند او را قاتل كودكان مردم جلوه دهند.

ـ برخى تحت تاثير اين دروغ‌ها آرزوى مرگ فرزند تازه به دنيا آمده‌ام را كردند. من از آنها گلايه‌اى ندارم اما ناشران اين دروغ‌ها را نخواهم بخشيد.

 ـ اين دروغ زايمان در آمريكا را از كجا آوردند نمى‌دانم. من نه فرزندم را در آمريكا به دنيا آوردم و نه دنبال تابعيت و شناسنامه آمريكايى بودم.

 ـ صحت اخبارشان در اين حد است كه عكس من و دوستان و همكارانم چون آقايان هومن سيدى، مجيدى مطلبى و پيام محمدى را با عنوان همسرم منتشر كردند.

 ـ سن همسرم را پيش كشيدند كه ازمن ده سال كوچكتر است تا تحت فشار قرار گيرم اما محض اطلاعتان آن كسى كه ازمن ده سال كوچكتر است برادر همسرم است

 ـ دليلى نداشت بخواهم در مورد زندگى شخصى خودم توضيح دهم اما وقتى موضوع مرگ كودكان را به ما ربط دادند ديگر جايى براى سكوت نمى‌ديدم.

ـ حق همه مردم است كه سوالاتى داشته باشند حتى قضاوت كنند. اما حق ندارند با نشر اكاذيب من و خانواده‌ام را تخريب كنند.

ـ حرف‌هایم تمام نشده اما به قول رسول یونان، و سرانجام از قصه‌های شکارچیان، چیزی نمی‌ماند...

مادر شوهر مهناز افشار در مورد روابطش با او می گوید/اتفاقاتی که در زندگی برای خانواده من افتاد، خیلی عجیب بود

همسر محمد علی رامین در پاسخ به سوالی در مورد اینکه آیا توانسته اید مهناز افشار را به عنوان عروس بپذیرید گفت:اتفاقاتی که در زندگی برای خانواده من افتاد، خیلی عجیب بود و برای من درس بزرگی داشت. باز این درس من را به اینجا رساند که متوجه شوم ما مکلف به پذیرش تفاوت‌ها هستیم تا بتوانیم به سعادت برسیم.

روزنامه شرق مصاحبه ای را با سوسن صفاوردی همسر محمدعلی رامین انجام داده است.

بخشهایی از این مصاحبه را می خوانید:

‌خانم دکتر سؤال‌ها را از خودتان شروع کنیم. چند سالتان است؟
ای بابا... سن خانم‌ها را که سؤال نمی‌کنند. از اول شروع کردید به پرسیدن سؤال‌های سخت (خنده).

‌در چه رشته‌ای درس خوانده‌اید؟
من در مقطع دکترا، علوم سیاسی خوانده‌ام در شهر دوشنبه. لیسانسم در دانشگاه تهران و فوق‌لیسانسم در دانشگاه آزاد بود. خیلی اینترنشنال بوده‌ام. چون قبلش هم خارج از کشور در رشته فلسفه درس خوانده‌ام؛ در هایدلبرگ. بعد چون ازدواج کردم و بچه‌دار شدم، شهرمان عوض شد و درسم دچار خلل و مسیرم این‌طرفی شد.
‌در آلمان با آقای رامین آشنا شدید؟
بله. آنجا آشنا شدیم. هر دو دانشجو بودیم و ازدواج کردیم. من از طرف مادری، یک خانواده بسیار مذهبی داشتم. از طرف پدری، یک خانواده سنتی تهرانی داشتم. هر دو خانواده تهرانی‌الاصل هستند و به‌هرحال دو طیف تهرانی را دیدم و بزرگ شدم. یک طیف خیلی مذهبی و یک طیف مذهبی خیلی سنتی.
این ازدواج با علاقه بود؟
من در ١٩سالگی خیلی اتفاقی ازدواج کردم. شاید اصلا فکر هم نمی‌کردم که در این سن ازدواج کنم. من خیلی فعال بودم و اولین فعالیت‌هایم را در دوره انقلاب انجام دادم. درواقع ما نسل ٥٧ هستیم. نسلی که ایده‌آل‌هایی را در نظر داشت و برایش تلاش کرد و هنوز هم به آن ایده‌آل‌ها پایبند است و در آن زمان من فعالیت‌های زیادی مربوط به انقلاب داشتم و می‌توانم ادعا کنم بلافاصله بعد از پیروزی انقلاب اولین حرکت مبارزه با اعتیاد در قالب سازمان غیردولتی یا حرکت داوطلبانه را انجام دادم. ایده‌ام هم این بود که انقلاب باید همه جوان‌ها را با خودش همراه کند.
‌چگونه این فکر را عملیاتی کردید؟
فکرم را با آقای کروبی در میان گذاشتم. ایشان امام جماعت مسجد حکمت و رئیس کمیته امداد بودند و من برای اینکه بتوانم فکرم را جاری کنم، یک روز با دو نفر از دوستانم به مسجد رفتیم و ایده‌ام را گفتم. رفتیم مسجد و به آقای کروبی گفتم حاج آقا من معتقدم این جوان‌هایی که در رژیم گذشته معتاد شده‌اند، متعلق به این ممکلت هستند. باید برایشان کاری کرد تا انقلاب در آنها هم اتفاق بیفتد. گفتند می‌خواهی چه کنی؟ گفتم بیمارستان‌های صحرایی بزنیم. گفتند چگونه می‌خواهی این بیمارستان‌ها را بزنی؟ گفتم شما این همه خانه‌ مصادره‌ای دارید، اینها را به ما بدهید و ما از داوطلبان کمک جمع می‌کنیم و این اتفاق افتاد؛ چون روحیه منفعت‌طلبانه‌ای را که امروز حاکم است آن سال‌ها نداشتیم و متأسفانه خیلی از جوان‌ها این دوره را لمس نکرده‌اند. در آن زمان کسی به منفعت فردی خود فکر نمی‌کرد و هرکسی آماده بود یک حرکتی انجام دهد در مسیری که کشور ساخته شود. چون پیروزی انقلاب رخ داده بود و صحبت سر این بود که هرکسی سهم خودش را در مسیر سازندگی ادا کند و دکترهای داوطلب به کمک ما آمدند و ما تخت‌هایی در این بیمارستان‌های صحرایی زدیم و خیرینی که به ما تخت و دارو می‌دادند، این راه را هموار کردند و این‌گونه بود که چندین خانه تجهیز شد.
‌آقای کروبی را چطور می‌شناختید؟
صرفا ایشان امام جماعت مسجد محله ما بودند و ما ساکن شمران بودیم و از همین طریق با ایشان آشنایی داشتم و می‌دانستم رئیس کمیته امداد هم هستند. ایشان بلافاصله به ما کمک کردند و برخوردشان کاملا جالب بود و یادم هست ایشان به ما این جمله را گفتند: من اگر شماها را امروز حمایت نکنم، در دام گروه‌های دیگری می‌افتید. این نگاه برای من در آن زمان خیلی جالب بود که ایشان دغدغه جذب جوان‌ها را دارد. ما سه دختر بودیم که از ما حمایت کردند و یادم است در تمام شمیرانات، ایشان می‌گفتند از این سه دختر یاد بگیرید و در تمام محله ما را می‌شناختند.
‌فعالیت‌های اجتماعی بعدی‌تان در ایران چگونه شکل گرفت؟
در همان زمان خانم حبیبی، مشاور رئیس‌جمهور وقت آقای هاشمی، اولین مشاور امور زنان و ریاست دفتر امور زنان، سفری به آلمان داشتند و سخنرانی کردند، در آن رابطه ما با هم آشنا شدیم و ایشان فعالیت‌های بنده را دیده بودند. زمانی بود که ما می‌خواستیم برگردیم، پیشنهاد دادند بروم دفتر امور زنان و در عرصه بین‌الملل فعالیت کنم. من هم به‌محض اینکه به ایران برگشتم، به فاصله دو ماه فقط فرصت کردم مستقر شوم و بلافاصله در نهاد ریاست‌جمهوری در بخش بین‌الملل مسئولیت کشورهای غیراسلامی در حوزه زنان مشغول به کار شدم؛ یعنی در همین جایگاهی که در دوره گذشته قرار گرفتم، در زمان هاشمی هم قرار داشتم، اما آن زمان مرکز نبود و دفتری بود که در طول زمان به مرکز تبدیل شد.
‌پس یک دوره با آقای هاشمی هم کار کرده‌اید؟
من می‌توانم این ادعا را داشته باشم که با همه نگرش‌های سیاسی کار کرده‌ام. در زمان آقای خاتمی سمینار بین‌المللی فلسطین در ایران برگزار شد که من در آن دوره مؤسس یک «ان‌جی‌او» بودم به نام زنان پیرو اهل بیت که مؤسسه ما مسئولیت نمایشگاه سمینار فلسطین را برعهده داشت. آن زمان آقای کروبی هم رئیس مجلس بودند و درواقع جریان دوم خرداد حاکم بود. من ارتباط خیلی خوب با همه خانم‌های دولت داشتم.
‌با همه زن‌های دولت؟
حداقل من با همه ارتباط خوبی داشتم. این را که دوستان دیگر چه نگاهی به من داشتند، نمی‌دانم. گاهی هم اختلاف نظر داشتیم و صددرصد همدیگر را تأیید نمی‌کردیم، ولی من هیچ‌وقت دوستان را به‌عنوان رقیب یا دشمن یا خارج از چارچوب هم‌وطن ندیدم، چون برای این خیلی ارزش قائلم و معتقدم همه اعضای یک خانواده هستیم. همان‌طور که در یک خانواده افراد نگرش‌های متفاوتی دارند، اما آنچه برایشان اصلح است، حفظ منافع خانواده است. این همیشه نگرش من بوده و من خودم اصلا به این چیزها اعتقاد ندارم و شدیدا تبری می‌جویم از اینکه کسی بخواهد من را منتسب به گروهی بکند، حالا چه اصولگرا چه اصلاح‌طلب، فرقی نمی‌کند. من تنها کسی بودم که در آن دوره در عروسی خانم حقیقت‌جو حضور داشتم. البته ما خانوادگی دعوت داشتیم و اتفاقا همسرم هم در عروسی حضور داشت. دلیل این نگاه هم دستور جذب حداکثری است، اما انگارنه‌انگار که این جذب حداکثری چه معنا و منظوری دارد. بعد هم در دوره احمدی‌نژاد دور دوم که خانم مجتهدزاده معاونت زنان برعهده‌شان بود - با ایشان در یکی از سفرهایم آشنا شده بودم- آن زمان عضو شورای مرکزی سازمان‌های غیردولتی زنان در سال ٨٨ بودم. یک دوره هشت‌ساله عضو این شورا بودم یعنی از دوره دوم آقای خاتمی تا دوره اول آقای احمدی‌نژاد که حدود هشت سال طول کشید.
‌آن زمان هنوز شکاف ایجاد نشده بود یا شما بیشتر نگرش در حوزه زنان برایتان مهم بود؟
شاید آن زمان شکاف به این اندازه به وجود نیامده بود و این یک واقعیت است که شکاف به شدت امروز نبود و اصلا این تعریف از روابط وجود نداشت و افراد شاید همدلی بیشتری را با هم احساس می‌کردند، اما این همدلی امروز خدشه‌دار شده است. ولی در هر صورت در آن زمان هم من این نگاه را داشتم که شاید از زندگی‌ام در خارج از کشور یاد گرفته‌ام که آن چه را در جامعه آنجا دیده‌ام با آموزه‌های دینی خودمان تطبیق می‌دادم و می‌دیدم اینها منافاتی با هم ندارند و آن چیزی که ما باید پیاده کنیم، آنها هم پیاده می‌کنند.
‌نگاه معاونت زنان دوره آقای احمدی‌نژاد چطور بود؟
در خیلی از موارد تحمیلی و متحجرانه بود. به علت نگاهی از طرف برخی خانم‌ها که خود را متولی همه امور می‌بینند و جامعه را در دایره تعاملات و بینش خودشان تعریف می‌کنند. متأسفانه باید بگویم، در کشور ما بیش از آنکه به خود موضوع زنان پرداخته شود، این موضوع در همه دوره‌ها بیشتر سیاست‌زده است. ما باید به ارتقای توانمندی‌ها فکر کنیم، یعنی به رفع مشکلات  و چالش‌های قانونی. ما موظف هستیم در موضوع خانواده- اگر معتقدیم خانواده تقدسی دارد - الگویی به جهان ارائه کنیم که این تقدس برای همه قابل لمس باشد. درواقع وقتی درهای خانواده‌های ما به بیرون باز می‌شود، باید در رفتار بین زن و مرد، رفتار پدر و مادر با فرزندان، فرزندان و پدر و مادر و... این تقدس لمس شود. امروز ما نمی‌توانیم ادعا کنیم در الگوی خانواده در مرحله عمل و آنچه پیاده می‌شود الگویی برای جهان داریم، چون آنچه امروز پیاده می‌شود با آنچه مدنظر اسلام است بسیار تفاوت دارد؛ یعنی ١٠ درصد آن هم شاید هنوز پیاده نشده است، من باز تأکید می‌کنم معمولا حرف‌های همه را می‌شنوم و کنار هم قرار می‌دهم تا بتوانم با یک معضل دربیفتم. این جریان‌ها خیلی سیاست‌زده شده‌اند. من شخصا معتقدم در بسیاری موارد متأسفانه حاشیه‌ها متن شده‌اند و متن‌ها به حاشیه رانده شده‌اند. اگر شما بخواهید کدهای صحبت‌های رهبری را دربیاورید، باید امنیت زنان را در داخل خانه تأمین کنید و برای اینکه این امنیت تأمین شود یک‌سری راهکار لازم است: اولش آموزش؛ آیا آموزش یک‌طرفه است و فقط باید به زنان گفته شود که چنین کنید و چنان کنید؟ یا آقایان هم باید تربیت شوند تا بفهمند مردانگی یعنی چه؟ در یک برهه‌ای اگر می‌خواستم سمیناری برای امنیت بگذارم شاید برای عده بسیاری این یک تابو بود و می‌گفتند الان اسلام بر باد می‌رود. ما مدعی هستیم براساس مکتب تشیع قرار است خانواده را تعریف کنیم. ما می‌گوییم مسلمان هستیم و قانون اساسی‌مان براساس اسلام است و قرار است الگوهای ما مبتنی بر سیره ائمه باشد. اما در بسیاری موارد این قوانین را که بررسی می‌کنیم، طبق حدیثی که امام صادق(ع) می‌گویند شیعیان ما زینت ما باشند... این سوال پیش می‌آید که ما زینتیم الان؟ با توجه به رفتارهای ما در جامعه که الان جاری و ساری است؛ آیا ما الان زینت محسوب می‌شویم؟ بیایید تئوری‌ها را کنار بگذاریم و در مرحله عمل کار را ببینیم. در مرحله عمل ما هنوز نتوانسته‌ایم نه الگوی درستی را برای جامعه خود ترسیم کنیم که عاری از افراط و تفریط باشد و نه نقش خاصی را به جهان ارائه دهیم اگرچه مدعی هستیم که می‌توانیم داشته باشیم و من شخصا اعتقاد دارم می‌توانیم؛ به شرطی که آن دو نگاه متحجرانه و متجددانه را دور بیندازیم.

‌ معاونت زنان خانم مولاوردی چطور؟ توانسته‌اند کاری کنند؟ 

من معتقدم الان هم نباید فراموش کنیم که در مسیر احقاق این حقوق، بومی‌سازی یک اصل است که در پروتکل‌های بین‌المللی هم کشورهای زیادی سر این چکش می‌زنند. اینکه ما فکر کنیم نسخه‌ای که غرب نوشته برای ما هم می‌تواند درمان باشد مخالف این هستم. به‌طور مثال شنیدم چندی‌پیش یک کنفرانسی برگزار شده بود برای زنان خودفروش. من واقعا این سؤال را دارم که چه تبعیضی بالاتر از اینکه ما بپذیریم چنین کسانی وجود ندارند و بیاییم برایشان فکر کنیم... .
‌مگر وجود ندارد؟ 
اینکه وجود دارد، غلط است. اگر در سراسر دنیا وجود داشته باشد، در کشوری که پرچم تشیع را بلند کرده و معتقد است مبتنی بر آموزه‌های دینی قرار است حرکت کند، نباید اجازه دهیم چنین ظلمی به زنان شود... . من معتقدم متقاضی و عرضه‌کننده هر دو باید درمان شوند؛ باید جلوی اینها گرفته شود نه اینکه ما صرفا بپذیریم یک گروه باید اینچنین باشند چون یک عده باید لذت ببرند. نفس این مسئله مشکل‌دار است. در کنفرانس تایلند قبل از کمیسیون مقام زن که یک نشست منطقه‌ای بود و ٧٠٠ نفر از نماینده‌های نهادهای غیردولتی حضور داشتند و نماینده زنان خودفروش نیز در آنجا حضور داشت؛ آنجا وقتی آن زن بلند شد و گفت من نماینده چهار ‌میلیون از این زنان هستم و آمده‌ام که حقم را بگیرم و ما را بیمه کنید... من گفتم خیلی متأسفم که امروز ما اینجا جمع شدیم برای اینکه از تبعیض نسبت به زنان جلوگیری کنیم بعد خانمی چنین ادعایی را مطرح کند و هیچ صدایی در نیاید. اما ما چه بخواهیم و چه نخواهیم این زنان وجود دارند... مثل ماجرای اچ‌آی‌وی آن‌قدر حضور بیماران اچ‌‌آی‌وی لاپوشانی شد که الان به مرز هشدار رسیده... 
این مطلب دیگری است. ما باید به موضوع نگاه فرهنگی داشته باشیم. ما نباید اشتباه غرب را تکرار کنیم. غرب به ‌دنبال این رفت که درواقع با معلول بجنگد. ما باید با عامل‌ها در بیفتیم. 
نظرتان درباره جبهه فرهنگی زنان متحد اصولگرا چیست. گروه‌هایی که مصاحبه‌ها و اظهارنظرهای تندی درباره حوزه زنان دارند... مثلا اینکه سرکاررفتن زنان یک موضوع انحرافی است... .
خب این عزیزان خودشان بیرون از خانه چه می‌کنند؟ اول خودشان خانه بمانند... .
‌شما این شورا را می‌شناسید؟ 
درگیری‌هایمان زیاد بود... اینها بیش از آنکه دغدغه مسائل زنان و شأن و کرامت او را داشته باشند، فقط به تخریب یکدیگر فکر می‌کنند و متأسفانه برخی از این طرف و برخی از آن طرف هستند... .
‌شورای فرهنگی زنان اصولگرا چطور؟ 
غالب انتقادهای ما مخرب و مغرضانه است. چون انتقاد هم باید یک چارچوب داشته باشد و غالبا متأسفانه این چارچوب را ندارند. شخصا می‌گویم انتقاد باید در قالبی باشد. اگر ما معتقدیم و خیلی از این خانم‌ها معتقد هستند پیرو رهبری هستند، خب اگر به این اعتقاد دارید، ایشان چارچوب انتقاد را تعریف کرده‌اند. در انتقاد شخص تخریب نمی‌شود، در انتقادی که مبتنی بر غرض‌ورزی نیست، انسان تخریب نمی‌شود بلکه به بخشی از کار ایراد گرفته می‌شود و نگاه، نگاه مصلحانه است نه مغرضانه. برخی از نهادهای ما متأسفانه تنها جایگاه و شأنی که برای خود در نظر گرفته‌اند جایگاه منتقدانه است. همه می‌دانند انتقاد خیلی راحت است ولی کسی نیست این نهادهای مربوطه را بررسی کند و ببیند از بدو شکل‌گیری تا به امروز کدام‌یک از مشکلات زنان را حل کرده‌اند. 
‌کمی سؤال‌های شخصی از شما می‌پرسم... همسرتان چقدر به زن بها می‌دهد؟ چقدر نگاه شما را در حوزه زنان قبول دارند؟ 
نمی‌دانم...، باید از خودشان پرسید که نگاه من را قبول دارند یا نه. 
‌در دوره‌ای که همسر شما معاون مطبوعاتی بودند، توقیف‌های بسیار زیادی برای مطبوعات اتفاق افتاد و خبرنگاران زیادی بی‌کار شدند، شما نگاهتان به این ماجرا چه بود؟ در این مورد نظری داشتید؟ 
ما حیطه کاری‌مان تعریف‌شده بود و مطلقا در کار هم دخالت نمی‌کردیم. 
‌نگاهتان چطور بود؟ 
به‌طورکلی باید عرض کنم انسان وقتی در جایگاه دولتی قرار می‌گیرد، بعضی وقت‌ها مخالف کاری است که انجام می‌دهد، ولی بر او تحمیل می‌شود. در چارچوبی که قانون وضع شده، بعضی چیزها بر او تحمیل می‌شود. نمی‌شود خیلی وقت‌ها گفت که این مسائل خواسته شخص بوده است. اگرچه بعضی وقت‌ها این را می‌پذیرم که دیدگاه فرد در اینکه یک قانون چگونه اعمال شود هم مؤثر است. 
‌شاید این سؤال‌ها را اصلا دوست نداشته باشید که می‌پرسم. مثلا در یک مصاحبه رادیویی همسر شما اصلا رفتار خوبی نداشتند و با مجری برنامه با ادبیات توهین‌آمیزی حرف زدند... شما به عنوان همسر آقای رامین چه واکنشی داشتید؟ 
من شخصا معتقد به تعامل هستم... .
‌همسرتان هم هستند؟ 
نمی‌دانم... از خودشان بپرسید. من از خودم حرف می‌زنم و شخصا اعتقاد به تعامل دارم و شخصا معتقدم حرمت افراد باید نگه داشته شود و شخصا معتقدم هرکسی در رأس یک حکومت قرار می‌گیرد باید به او احترام گذاشته شود، حتی اگر با افکارش مخالفم و اگر می‌خواهم انتقاد هم کنم باید چارچوب داشته باشد. 
‌شما می‌گویید نگاهتان نگاه تعامل است؟ در مورد ازدواج پسرتان با مهناز افشار هم این تعامل را داشتید؟ 
صددرصد.
‌شما برای پسرتان خواستگاری رفتید؟ 
قرار نیست که همیشه ما خواستگاری برویم... .
‌الان چطور؟ شما الان نوه دارید، توانسته‌اید مهناز افشار را به‌عنوان عروس بپذیرید؟ 
بگذارید این‌گونه جواب سؤال شما را بدهم... اتفاقاتی که در زندگی برای خانواده من افتاد، خیلی عجیب بود و برای من درس بزرگی داشت. باز این درس من را به اینجا رساند که متوجه شوم ما مکلف به پذیرش تفاوت‌ها هستیم تا بتوانیم به سعادت برسیم. 
‌سختتان نبود؟ 
واقعیت این است که به خاطر پذیرش تفاوت‌ها برایم خیلی راحت‌تر بود. 
‌برای آقای رامین چطور؟ 
شاید خیلی سخت بود... .
‌این وسط حرف‌های زیادی هم به پسر شما نسبت داده شد... .
خیلی زیاد... من همه کسانی که تهمت زدند را واگذار می‌کنم به خدا. چون جامعه ما به‌لحاظ اخلاقی بی‌نهایت افول کرده و باز هم تکرار می‌کنم ما متأسفانه امروز در جایگاهی ایستاده‌ایم که شرمندگی زیادی را نسبت به پرچمی که به نام ائمه بلند کرده‌ایم داریم. چون این پرچم بی‌نهایت اخلاق‌مدار است و ما به خودمان اجازه می‌دهیم صرف شنیده‌ها و گزارش‌ها قضاوت ‌کنیم. وقتی انسان وارد محکمه می‌شود باید سند ارائه دهد، سند با گزارش متفاوت است. 
‌پسر شما نزد رئیس دولت اصلاحات عقد کرد که از نظر سیاسی خانواده شما با او زاویه دارد. این برای شما سخت نبود؟ 
اصلا. ایشان رئیس‌جمهور مملکت بودند و امروز دفتر دارند و وقتی دفتر رسمی دارند یعنی مشروعیت دارند پس باید احترام گذاشت. 
‌به‌عنوان یک مادرشوهر فکر می‌کنید مادرشوهر خوبی برای عروستان هستید؟ 
من این را نمی‌توانم جواب بدهم. باید از عروسم بپرسید... .
‌عروستان را دوست دارید؟ 
مگر می‌شود نداشته باشم... .
‌دلتان نمی‌خواست عروس دیگری داشته باشید؟ رابطه‌تان چطور است؟ 
دل من که نباید مطرح باشد. رابطه ما بسیار خوب است. 
‌نوه‌تان را می‌بینید؟ 
خیلی زیاد و خیلی هم دوستش دارم. مگر می‌شود نداشته باشم. 
‌عروستان را چطور؟ 
ایشان را هم می‌بینم. البته نسبت به شرایط روابط ایجاد می‌شود، هم ایشان درگیر هستند و هم من. دوستش دارم. چون انسان به بچه خودش محبت دارد، هر چیزی که به بچه‌اش وابسته می‌شود هم دوست دارد. ضمن اینکه شخصیت و کاراکتر شخص مربوطه هم می‌تواند این دوست‌داشتن را مضاعف ‌کند. 
‌نظر همسرتان درباره عروستان چیست؟ 
باید خودش جواب بدهد. من یک شخصیت حقیقی هستم که شدیدا روی این حقیقی‌بودن خودم تأکید دارم...

تجربه خطرناک بهاره رهنما با 7 زن!

بهاره رهنما که نمایش «دورهمی زنان شکسپیر» را با حضور بازیگرانی چون مهناز افشار‌، بهنوش بختیاری‌، کمند امیرسلیمانی‌ و... به صحنه می‌برد، گفت: وقتی نمایشی را با هزینه بالا و بدون هیچ بودجه دولتی به صحنه می‌بردم، قطعا به دنبال ستاره هستم اما نه به هر قیمتی.
download بهاره رهنما
بهاره رهنما که نمایش «دورهمی زنان شکسپیر» را با حضور بازیگرانی چون مهناز افشار‌، بهنوش بختیاری‌، کمند امیرسلیمانی‌ و... به صحنه می‌برد، گفت: وقتی نمایشی را با هزینه بالا و بدون هیچ بودجه دولتی به صحنه می‌بردم، قطعا به دنبال ستاره هستم اما نه به هر قیمتی.

این کارگردان درباره انتخاب بازیگران نمایش جدیدش که در تماشاخانه «ایرانشهر» به صحنه می‌برد در گفت‌وگویی، گفت: انتخاب بازیگران ستاره و شناخته شده برای من اتفاق ناخوشایندی نیست. این نمایش یکی از پرخرج‌ترین نمایش‌هایی است که بعد از انقلاب به صحنه می‌رود و اساسا متنی که ما انتخاب کردیم به طراحی صحنه‌ سنگینی نیاز داشت.

رهنما با اشاره به دلایل انتخاب بازیگران نمایشش توضیح داد: مهناز افشار الان دیگر فقط بازیگر، سینما نیست و این چهارمین کار تئاتری‌اش است. اگر اولین تئاترش بود، می‌شد گفت که به خاطر ستاره بودن، او را آوردم. کمند امیرسلیمانی خودش از بچه‌های تئاتری است. سحر دولتشاهی هم بازیگر تئاتر است، نسیم ادبی یکی از ستاره‌های اخیر تئاتر در سال‌های اخیر است و خود من هم بیست و دومین کار تئاتری‌ام را در این نمایش تجربه می‌کنم.

این بازیگر با دفاع از حضور بهنوش بختیاری در نمایش «دورهمی زنان شکسپیر» که اولین تجربه تئاتری‌اش است‌، گفت: تنها بازیگری که اولین کار تئاتری‌اش را تجربه می‌کند بهنوش بختیاری است اما واقعا با توان بیش از حدی ظاهر شده است، از هفت، هشت سال پیش به من می‌گفت که دوست دارم روی صحنه بیایم. من مطمئنم او از این به بعد در تئاتر ماندگار می‌شود، چون معاشرت و فضای تئاتر را به خوبی می‌شناسد و به نظرم روی صحنه درخشان‌تر از سینما می‌شود. واقعا اگر فقط موضوع ستاره بودن برایم مهم بود،‌ مطمئنا انتخاب‌های دیگری داشتم.

تجربه کارکردن با هفت خانم خطرناک است

رهنما با اشاره به معیارهای انتخاب بازیگرانش تصریح کرد: شخصیت‌های این نمایش به گونه‌ای بود که بازیگران زیادی دوست داشتند در این کار حضور داشتند. اما به هر حال برای من چند ویژگی مهم است. اول هم‌خوانی شخصیت خود بازیگر با نقشی که قرار است ایفا کند و دوم اخلاق کار کردن. تجربه کار کردن با هفت خانم بسیار سخت و خطرناک است. چون تئاترهایی که خود من پیش از این کار کرده‌ام با بازیگران کم و در سالن‌های کوچک بوده است و در واقع این نمایش اولین کارگردانی من در یک کار پرحجم است.

این کارگردان در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره انتخاب این نمایشنامه عنوان کرد: این نمایشنامه با نگاهی آزاد به نمایشنامه «شکسپیر وعشق و زنان» اثر چارلز جورج توسط خودم و با مشاوره پیمان قاسم‌خانی بازنویسی شده است و ترجمه آنها توسط مریم منظمی انجام شده است.

او با بیان اینکه تمرینات «نمایش دورهمی زنان شکسپیر» سه ماه به طول انجامیده است، ادامه داد: این نمایش بیشتر شبیه قاب است و شخصیت‌های زن نمایشنامه‌های شکسپیر با هم دورهمی دارند.

رهنما که قرار است پس از پایان اجرای خودش در نوبت بعد در نمایش «آرسنیک و تور کهنه» کار حسین پارسایی بازی کند درباره سختی این کار تصریح کرد: من در کار خودم نویسندگی‌،‌ کارگردانی‌، بازیگری و طراحی صحنه را انجام می‌دهم و بعد از پایان اجرا هم در نمایش آقای پارسایی بازی کنم، مطمئنا این کار سختی‌های برایم داشته است اما چون تمرینات از سه ماه پیش شروع شد و توالی مشخصی داشت خیلی برایم سخت نبود. به هر حال انرژی ما هم بیشتر از آدم‌های معمولی است.

نمایش «دورهمی زنان شکسپیر» از 12 مرداد ساعت 19 در سالن استاد سمندریان تماشاخانه «ایرانشهر» اجرای خود را آغاز می‌کند.

در این نمایش مهناز افشار‌، بهاره رهنما،‌ نسیم ادبی‌، سحر دولتشاهی‌، کمند امیر سلیمانی و بهنوش بختیاری به عنوان بازیگر حضور دارند.

امیررضا احمد زمردی (مدیر تولید)،‌مریم جلالیان(برنامه ریز)،‌ نیما محبی(مدیر اجرایی)، امیر گلزاده(طراحی گریم)، سیامک احصایی (طراحی صحنه)، با این نمایش همکاری دارند.
(تصاویر) کنسرت«روزبه» به تهیه کنندگی مهناز افشار
 
۲۳ آبان ۱۳۹۱
فرارو- کنسرت موسیقی روزبه نعمت اللهی شامگاه دوشنبه در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد.
 
به گزارش سرویس هنر فرارو، کنسرت روزبه نعمت اللهی به تهیه کنندگی مهناز افشار در سالن برج میلاد با استقبال گرم علاقمندان و هنرمندان برگزار شد.
 
از حواشی جالب این کنسرت حضور رامبد جوان و حامد بهداد در صندلی های ویژه کنسرت بود؛ حامد بهداد که در حال بازی در فیلم تازه مهرجویی است با گریم متفاوت در این کنسرت حضور یافت. بهداد با موهایی یکدست سفید در این کنسرت ظاهر شد که باعث شد بسیاری از مخاطبان نتوانند او را بشناسند.
 
یکی دیگر از حواشی این کنسرت اینکه روزبه یداللهی با قرار دادن تصویر طراحی شده محمدرضا شجریان بر روی سن نسبت به این استاد آواز ایرانی ادای احترام کرد.
 
همچنین علی کریمی و سید مهدی رحمتی که نتوانسته بودند در این کنسرت حضور یابند پیراهن های امضا شده خودشان را به مهناز افشار تقدیم کردند تا برای کمک به زلزله زدگان آذربایجان به فروش برسد. این پیراهن ها در بالای سن به فروش رسید و عواید آن به زلزله زدگان اختصاص یافت. عکس های مهر ، جام جم و کافه سینما از این کنسرت را مشاهده می کنید.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

پرچهره‌ترین کنسرت این روزها به تهیه‌کنندگی مهناز افشار

پیراهن مرد شماره هشت فوتبال ایران علی کریمی، به نفع زلزله زدگان آذربایجان شامگاه دوشنبه گذشته در کنسرت روزبه نعمت‌اللهی که به تهیه‌کنندگی مهنازافشار روی صحنه رفت، به فروش رسید.

به گزارش مهر، کنسرت خیرخواهانه روزبه نعمت‌اللهی به تهیه‌کنندگی مهناز افشار درحالی در مرکز همایش‌های برج میلاد روی صحنه رفت که سالن پر از جمعیتی بود که برای کمک به زلزله‌زدگان بلیت تهیه کرده و سراسر سالن را پر کرده بودند. در این میان، حضور سینماگران و بازیگران و همچنین ورزشکاران خالی از لطف نبود و جلوه دیگری از حمایت به مردم زلزله‌زده آذربایجان بخشیده بودند.


روزبه نعمت‌اللهی خواننده موسیقی پاپ در آغاز این اجرا،که به «داروگ» نام گرفته بود ضمن خیرمقدم به حاضران در سالن نخستین، کنسرت خود را با اجرای قطعه «ای وطن» و با تقدیم به مردم آذربایجان آغاز کرد. قبل از آغاز این قطعه مردان و زنان سپید پوش با فانوس‌های در دست از میان جمعیت پایین آمدند و فانوس‌های خود را روی صحنه اجرا گذاشتند و با تعظیم و احترام به حاضرین در سالن، سالن را ترک کردند.


پس از اینکه این گروه ناشنوا صحنه را ترک کردند حاضرین در سالن به احترام این اجرا از جا برخاستند و گروه ناشنوا را مورد مهر قرار دادند.


«تویی نیازم»، «اگر یه روز بیای سراغم»، «تازه‌ترین زخم دلم»، «بازآمده‌ام»، «گل یاس»، «نفس کشیدن سخته» و «خلیج‌فارس» از دیگر قطعات این اجرا بود.
قطعه پایانی این کنسرت به درخواست تماشاگران حاضر در سالن همایش‌های برج میلاد «خاک وطنم» بود که بار دیگر اجرا شد.

مهناز افشار (متولد ۲۱ خرداد ۱۳۵۶ در تهران) بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون ایران است.

 

 

ماجرای طعنه «مرضیه برومند« به خانم بازیگر تازه عروس

پاسخ مهناز افشار به طعنه مرضیه برومند و فاش کردن مهریه اش

هفته نامه «تماشاگران امروز» در شماره اخیر خود با اشاره به ماجرای طعنه «مرضیه برومند« به خانم بازیگر تازه عروس، با برومند گفتگو کرده است. برومند در این گفتگو از پیغام بازیگر تازه عروس سینمای ایران با خودش گفته است.

هفته نامه «تماشاگران امروز» در شماره اخیر خود نوشت:

مرضیه برومند، کارگردان سینما و تلویزیون هفته گذشته در اعتراض به وضعیت تئاتر گفت: «متاسفم بودجه تئاتر مملکت، نصف پشت قباله فلان خانم بازیگر است که زن یک مرد سیاسی شده است!

  مرضیه برومند

تا امید اهالی تئاتر ته نکشیده است، فکری کنید! این چه بودجه‌ای است برای تئاتر مملکت؟! باید خجالت بکشند، 11 میلیارد تومان بودجه یک آپارتمان یک کمی خوب است!»

سایت های خبری در تکمیل این خبر نوشتند بودجه سالیانه تئاتر ایران 11 میلیارد تومان است و با این حساب آن بازیگر خانم سینمای ایران 22 میلیارد تومان پشت قباله دارد. اصلا نیازی به انتشار نام این بازیگر زن سینمای ایران نیست؛ چراکه در یکی دو هفته گذشته همه رسانه هانام این خانم بازیگر و همسرش را نوشته اند.

 گپ خبرنگار تماشاگران با مرضیه برومند را بخوانید.

خانم برومند! راجع به حرف هایی که درباره بودجه تئاتر ایران و پشت قباله آن خانم بازیگر گفته بودید، مزاحم تان شدیم.

خواهش می کنم. فقط من در جلسه هستم. تو روخدا این ماجرا را اینقدر کش ندهید. من حرفم را زدم و کسی هم که باید می فهمید ماجرا را گرفت.

چطور؟

چند روز بعد این خانم به من پیغام داده بود که مهربه من 10 شاخه گل نرگس است که اگر شما را اذیت می کند، آن را هم تقدیم تئاتر ایران می کنم.

 من هم برایش پیغام فرستادم که نیازی به این گل ها ندارم. اگر می خواهید به تئاتر ایران کمک کنید آن بنز زیر پایتان را بفروشید و پولش را به حساب خانه تئاتر واریز کنید.

 البته قبول کنید 22 میلیارد تومان برای مهریه زیاد است.

 نه من نگفتم مهریه. چیزی که شنیدم این است که پشت قباله اش یک ملک 30 میلیارد تومانی انداخته اند.

 چطور امکان دارد؟ رقم بالایی نیست؟

 به هر حال وقتی شما در واردات دارو باشید هم 30 میلیارد برایتان پولی نیست که پشت قباله همسرتان بیندازید.

 شما هم شنیده اید که مراسم عقد این خانم و همسرش در کجا برگزار شده؟

 بله. البته این را هم بگویم که آن آقا اصلا نمی دانست داماد کیست وگرنه قبول نمی کرد صیغه عقدشان را بخواند. شنیدم بعد از اینکه فهمیده اند هم خیلی ناراحت شده اند. حالا بگذریم. دیگر کشش ندهید.

خبرها خوب به شما می رسد خانم برومند. ولش کنید دیگر. کشش ندهید.

منبع : هفته نامه تماشاگران امروز / جام جم

مهناز افشار در صفحه اجتماعی اش با انتشار عکس زیر توضیحاتی درباره برخی شایعات مطرح شده پیرامون خود پاسخ داد و نوشت:

مهناز افشار برای پایان دادن به همیشه شایعات مهریه واقعی اش را اعلام کرد

 

سلام روزتون بخير

عبور كردن از مسائلي كه بازدارنده در زندگي و اهداف است درسي بود كه از بزرگترها ياد گرفتم .

عزيزان ميدانم بعضي از شما سئوال و پرسشهايي بابت حواشي كه صحت نداشته از من داريد . پس براي شما ميگويم . و اين بزرگواري و متانت شما را محترم ميشمارم كه ديگر وقت گرانبها و ارزشمند خودتان را صرف حواشي و دغدغه هايي كه باعث ميشود از زندگي و اهدافتان دور شويد ، نكنيد

من مهناز افشار با آنچه بوده و خواهم بود با عشق بدون هيچگونه شرط و شروط كذب و ١٠ شاخه گل نرگس توسط آقاي ... عزيز به عقد همسرم درآمدم و افتخار ميكنم مردي در كنار من است كه براي در كنار من بودن ايستادگي كرد و انتخاب كرد و محافظ من شد . وشد پدر دخترم و شريك شادي و غمهايم .

ممنون از تك تك شما و متانت و صبوري كه كرديد .

پي نوشت : به احترام شما و زندگيم ديگر سئوالي در اين زمينه پاسخ نخواهم داد . وقتمان را صرف كارهايي بكنيم كه نتيجه بهتري داشته باشد و آرامش بياورد نه حرص و خشم و حتي درد .ممنونم

اولین گفتگوی صریح مهناز افشار درباره همسر و فرزندش !

مهناز افشار : به همسرم می گویم اسم دخترمان را چه بگذاریم و او می‌گوید اجازه بدهیم خودش چهار پنج ساله که شد اسمش را انتخاب کند.

 

تصویر جلد مجله استایل تاکنون در بسیاری از سایت‌های اینترنتی با عناوینی همچون "اولین عکس رسمی از بارداری مهناز افشار منتشر شد"،‌ "عکس متفاوت مهناز افشار روی جلد یک مجله" و "نخستین عکس از مهناز افشار و بارداریش!!" منتشر شده است.

 

 honar1084.png

زاینکه دلم معلوم می‌شود لذت می‌برم

مهناز افشار با تاکید بر اینکه اصلا علاقه ندارد بارداری خود را پنهان کند می‌گوید: از اینکه دلم معلوم می‌شود لذت می‌برم. راستش گاهی وقت‌ها کمرم را گود‌تر می‌کنم تا بیشتر دیده شود. دنیای بارداری برای من دنیای فانتزی، جذاب و در عین حال روحانی است.

 

 آرزوی من و پدر برای دخترمان عشق و آزادی و هویت مستقل است

وی درباره نامه‌ای که برای دختر در راهش نوشته بیان می‌دارد: من دختر کوچکی را در دلم دارم و این شگفت انگیز است. من برای دخترم، برای این شاهزاده خانم نامه‌ای می‌نویسم که بداند آرزوی من و پدرش برای دختر کوچولویمان عشق و آزادی و هویت مستقل است و می‌خواهم بداند که حق انتخاب دارد.

همسرم اهل آزادی و دموکراسی است

یکی از جالب‌ترین بخش‌های گفتگو جایی است که افشار به صورت کاملا غیرمستقیم به توصیف شوهرش پرداخته و می‌گوید: به پدرش می‌گویم اسمش را چه بگذاریم؟ می‌گوید اجازه بدهیم خودش چهار پنج ساله که شد اسمش را انتخاب کند. پدرش اهل آزادی و دموکراسی است.

همسرم خیلی خوب بلد است از ذهن و فکر من حمایت کند

وی در جایی دیگر از گفتگو در توصیف همسرش محمدامین که فرزند محمدعلی رامین است، بیان می‌کند: همسری به‌روز دارم که روشن است و به‌‌ رها بودن من اهمیت می‌دهد و مرا حمایت می‌کند. در این لحظه اعلام می‌کنم از او ممنونم که بخاطر من ایستاد. او خیلی خوب بلد است از ذهن و فکر من حمایت کند.

همسرم بسیار کلاسیک است

افشار در توصیف سبک پوشش همسر می‌گوید: همسرم بسیار کلاسیک است و من این استایل را دوست دارم. ازدواج با او باعث شد به این پوشش علاقه نشان دهم برای همین استایلم را رسمی‌تر کردم ولی بارداری اشتهای استایل‌های متفاوت را به من داد.

من از اجبار در هر موضوعی حتی خوشی بیزارم.

رخلاف ایرانی‌ها، همسرم شنونده خوبی است

بازیگر آثاری چون «سالاد فصل» و «رییس» با اشاره به زادگاه همسرش که آلمان بوده بیان می‌دارد: همسرم زمان زیادی از بدو تولد را در خاک دیگری بزرگ شده است و دارای منش خاص و بسیار منعطف و متوجه است. مهناز افشار ادامه می‌دهد: من و همسرم بسیار با هم متفاوتیم. از هیجان من تا آرامش او فاصله بسیار است اما خوبی او این است که شنونده خوبی است و این خصوصیتی است که جغرافیای بزرگ شدنش به او داده برخلاف ما ایرانی‌ها که شنونده خوبی نیستیم.

 

در «نهنگ عنبر» و «عشق تعطیل نیست» باردار بودم/از چهارماهگی به بعد بازی نکردم

مهناز افشار با اشاره به تجربیات اخیر بازیگریش اظهار می‌دارد: در «نهنگ عنبر» و این اواخر «عشق تعطیل نیست» باردار بودم و اتفاقا خیلی حالم خوب بود و حسابی با این مساله سرگرم بودم که بعد‌ها با دیدن این دو کار می‌توانم به او بگویم که اینجا همراه من بوده‌ای اما از چهارماهگی به بعد تصمیم گرفتم کار نکنم.

دختر پژمان بازغی به من می‌گوید «عمه»

این بازیگر پیرامون ارتباطش با کودکان به نکات جالبی اشاره می‌کند. وی می‌گوید: با کودکان رابطه خوبی دارم. «نفس» فرزند پژمان بازغی و مستانه مهاجر که به دنیا آمده بود من در گوشش چند بار کلمه «عمه» را تکرار کردم. حالا که هفت سال است به من عمه می‌گوید.

ترانه علیدوستی با دقت از «حنا» مراقبت می‌کند

مهناز افشار ادامه می‌دهد: من وقتی به ترانه علیدوستی اطلاع دادم که باردارم خیلی خوشحال شد و کمک کرد. به نظرم او یکی از بهترین مادرهای روی زمین است بخاطر اینکه با دقت و نظم از «حنا» دخترش مراقبت می‌کند.

وقتی فهمیدم باردارم حس کردم دنیا تمام شده

مهناز افشار در توصیفش از بارداری می‌گوید: وقتی فهمیدم باردارم به ترانه علیدوستی گفتم احساس می‌کنم دنیا تمام شده است و ترانه در یک جمله حلش کرد و گفت طبیعی است. من حتی با لیلا حاتمی هم درباره بارداری صحبت کردم و بسیار آرام شدم. به نظرم لیلا نمونه موفق یک هنرمند صاحب خانواده است. او الگوی زنانگی در سینمای ایران است.

برند همسرم را دوست دارم!

مهناز افشار در جایی از گفتگویش هم درباره علایقش به برندهای پوشاک صحبت می‌کند. وی می‌گوید: در دهه ۷۰ طرفدار «ورساچه» بودم و این برند به سلیقه‌ام نزدیک‌تر بود و بعد از آن «گوچی» را دوست داشتم. «بربری» را اصلا دوست ندارم اما این روز‌ها در انتخاب‌ها «پورش دیزاین» را خیلی دوست دارم. این برند سلیقه همسرم است. ایوسن لارن» را هم خیلی دوست دارم. اصلا برندهایی که تولید خیلی محدود دارند مورد پسند من هستند.

از اجبار بیزارم/در اسلام هم حق انتخاب وجود دارد

برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگری مکمل بخاطر «سعادت آباد» در جایی از گفتگو از علاقه‌اش به رهایی چنین پرده برمیدارد: من از اجبار در هر موضوعی حتی خوشی بیزارم. حق انتخاب دادن به آدم‌ها استایل من است. در دین اسلام هم حق انتخاب وجود دارد یعنی در دینی انسانی هم به صورت کاملا اخلاقی به این قضیه نگاه شده.

پرداخت ۳۰ میلیاردی همسر مهناز افشار به باشگاه استقلال! در آخرین اخبار تیر ۲۱, ۱۳۹۴ ۰ 1,153 بازدید شرکت توسعه صنایع نوین به ریاست یاسین رامین تقریبا برای عقد قرارداد سالانه ۳۰ میلیارد تومانی با استقلال به توافق کامل رسیده است. یاسین رامین فرزند بزرگ محمد علی رامین تقریبا در یک قدمی عقد قرارداد اسپانسرینگ با استقلال است. این چهره جنجالی که به تازگی بار دیگر و بعد از تولد فرزندش خبرساز شده بود ، این بار با ورود به فوتبال ، خبرساز می شود. او چندی قبل بعد از اینکه در فضای مجازی واکنش هایی تند به فعالیت هایش داشتند در نامه ای به منتقدانش تاخت و از پدرش و افکار سیاسی او برائت جست. محمدعلی رامین یکی از تندروترین مدیران دولت احمدی نژاد بود که به خاطر عقایدش ، دوره ای سخت را به مطبوعات ایران وارد کرد. یاسین در آن سال ها یکی از نزدیکان به پدرش بود اما از زمانی که این مدیر مسئولیتش را واگذار کرد ، دوباره به فعالیت های اقتصادی اش برگشت. شایعاتی درباره فعالیت های پزشکی او شنیده می شد و ماجرای جنجالی ازدواجش با مهناز افشار. ازدواجی که مرضیه برومند درباره اش گفته بود مهریه ای ۳۰ میلیارد تومانی ، برای خانم هنرپیشه به همراه داشت. اگرچه بعدها این کارگردان از افشار برای جوی که آن گفته ایجاد کرد ،عذرخواست و افشار با هیجان این خبر را بارها بازنشر داد.

 

ازه داشت بازتاب های اخیر درباره یاسین می خوابید که حالا او با ورود به فوتبال خبرساز می شود. او با شرکت صنایع نوین پیش آمده است تا اسپانسر اصلی استقلال شود. افشارزاده مدیر باشگاه استقلال می گوید:«ایشان به باشگاه پیشنهاد دادند. البته بر اساس توافقی که انجام شده ، آقای سبک دست ایشان را به باشگاه معرفی کردند و قرار است امروز مذاکرات مان نهایی شود.» او اصرار دارد شناختی از اسپانسر جدید ندارد و شرکت صنایع نوین است که پیشنهاد مالی اش را برای باشگاه ارائه کرده. اینکه استقلال می تواند به واسطه شرکت صنایع نوین ، هزینه های سال بعدش را تامین کند ، مهمترین رخداد برای این باشگاه است. استقلالی ها فعلا مشکل شدید مالی دارند و چنانچه این شرکت بتواند تضمین های لازم برای گرداندن باشگاه را بپردازد ، برای شان مهمترین اولویت است.

ینکه یاسین رامین برای این قرارداد باید بر اساس اخبار قبلی ، سالی ۳۰ میلیارد تومان بپردازد تا بتواند در آینده ، هزینه هایش را تامین کند ، نکته ای است که بزودی خبرساز می شود. همسر مهناز افشار که به دلیل پدرش و به دلیل همسر سرشناسش در ماه های گوناگون خبرساز شده ، با این قرارداد میلیاردی باری دیگر در راس اخبار ایران قرار می گیرد و اگرچه حضور این شرکت سبب می شود تا مشکلات مالی یکی از تیم های مهم کشور حل شود . سایت رسمی باشگاه استقلال در این مورد نوشت: متاسفانه در ساعات گذشته چند رسانه و سایت خبری از شخصی نام برده‌اند که همسر یکی از هنرپیشگان معروف است و مدعی شده‌اند که وی اسپانسرینگ پیراهن های باشگاه استقلال را برعهده گرفته است و این درحالی است که خبر مذکور به هیچ وجه صحت ندارد و باشگاه استقلال این خبر را تکذیب می کند.
 
 
شرکت صنایع نوین با شاهرخ سبک دست همچنان طبق فصل گذشته حامی مالی باشگاه استقلال است و انتخاب اسپانسری پیراهن نیز در اختیار این شرکت بوده و شرکت توسعه صنایع نوین با فرد یاد شده هیچ قراردادی جهت اسپانسرینگ ندارد.


مهناز افشار بازیگر مشهور سینما و تلویزیون به تازگی صاحب دختری به نام لیا شده است، در ادامه عکس مهناز افشار و دخترش و پدر و مار شوهرش را ببینید.

مهناز افشار” که چندی پیش جهت زایمان نخستین فرزند خود ، به کشور آلمان عزیمت کرد فرزند دختر خود را روز چهارم خرداد در این کشور به دنیا آورد.

او نام دختر خود را لیا به معنی فرخنده گذاشت. اینکه چرا آلمان زادگاه لیا شده است به خاستگاه خانوادگی همسر “مهناز افشار” یعنی یاسین رامین بازمی گردد. یاسین رامین که پدر لیا است، فرزند پسر محمدعلی رامین و سوسن صفاوردی است.

 

خانم دکتر سوسن صفاوردی مادر شوهر مهناز افشار در سال 1995 بعد از هفده سال زندگی در آلمان به همراه همسرش به ایران بازگشت و به فعالیت های خود در ایران ادامه داد. وی عضویت در هیات علمی دانشگاه آزاد، مسئولیت امور زنان مجمع جهانی اهل بیت، عضویت در شورای مرکزی شبکه سازمان های غیردولتی زنان را در سابقه خود دارد. او همچنین در طول فعالیت های خود اقدام به تشکیل چندین انجمن غیردولتی از جمله انجمن غیردولتی اهل بیت کرده است.

 

 

 

 

 همسر وی محمدعلی رامین در سال 1332 در دزفول به دنیا آمد و به علت وضعیت بد معیشت “خانواده” تا 13 سالگی نتوانست درس بخواند و در کوره های آجرپزی مشغول به کار بود و طبق گفته خودش شش سال ابتدایی را در طول پنج ماه گذراند. البته قبلش پدرش حروف الفبا و چهار عمل ریاضی را به او یاد داده بود.

 

 

 

 

او تحصیلات خود را در آلمان به انجام رساند و هفده سال در این کشور بود. از جمله مسئولیت های مهمی که محمدعلی رامین در طول این سال ها بر عهده داشته، معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت ارشاد در دولت دهم بوده .

 

 مهریه همسر محمدعلی رامین یک جلد کلام الله قرآن و همچنین تفسیر المیزان است و حاصل “ازدواج” این دو، دو پسر و یک دختر است. آنها در شهرک شهید محلاتی تهران زندگی می کنند.

 

زندگینامه

    1. مهناز افشار دیپلم اش را در رشته تجربی گرفت و برای ادامه تحصیل به مدت چهار سال در مؤسسه‌ای غیرانتفاعی به تحصیل در رشته تدوین پرداخت. خانواده اش ریشه مذهبی دارند، به همین دلیل هم در ابتدا مخالف بودند که دخترشان وارد بازیگری شود. در کلاس‌های بازیگری استاد حمید سمندریان تعلیم دید.[۱۲]

      مهناز افشار بازیگری را با مجموعه تلویزیونی گمشده در سال ۱۳۷۷ آغاز کرد و پس از آن با ایفای نقش در فیلم دوستان به کارگردانی علی شاه حاتمی در سال ۱۳۷۷ به سینما راه یافت و با ایفای نقش در فیلم شور عشق به کارگردانی نادر مقدس در سال ۱۳۷۹ به شهرت رسید. شباهت زیاد مهناز افشار به گوگوش، خواننده مشهور، در توجه رسانه‌ها به او در شروع کارش تأثیرگذار بود. مهناز افشار در دههٔ هشتاد از چهره‌های تأثیرگذار سینمای تجاری ایران شد و در سال‌های پایانی این دهه با بازی در فیلم‌های کارگردانان متفاوت سعی کرد تصویر شناخته‌شده‌اش را تغییر دهد؛ تلاشی که به دریافت چندین جایزه و تقدیرنامه از سوی منتقدان و جشنواره‌های داخلی انجامید. مهناز افشار، در سال ۹۳ در یکی از نقشهای اصلی در فیلم «آموزگار» به کارگردانی ناصر سعیداف، کارگردان سرشناس تاجیک، ایفای نقش کرد.[۱۳]

      مهناز افشار در خرداد ۱۳۹۳ با محمد یاسین رامین[۱۴] فرزند محمدعلی رامین معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دوره دوم ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد ازدواج کرد.حاصل ازدواج اویک دختربه نام لیانا است.لیانایک نام عبرانی است که احتمالااین نام رادرسریال حضرت یوسف شنیده اید.[۱۵][۱۶] [۱۷]

      .[۱۸]

      همسرمحمدعلی رامین هم در گفتگو با رسانه ها به این ازدواج واکنش نشان داد.[۱۹]

زندگی شخصی مهناز افشار:

کودکی مهناز افشار ، بیوگرافی مهناز افشار ، ازدواج مهناز افشار

مهناز افشار متولد 21 خرداد 1356 در تهران  بازیگر سینما و تلویزیون ایرانی است. او متولد سال مار است در کودکی خیلی شیطنت می کرد و همیشه دوست داشت بوفه دار مدرسه باشد یک بار بخاطر شیطنت های فراوانش دو روز از مدرسه اخراج شد.

مهناز افشار در دوران کودکی ، ازدواج مهناز افشار ، عکس مهناز افشار

 

در دوران کودکی عاشق آتاری مخصوصا بازی دزد و پلیس بود و به تماشای کارتون علاقه فراوانی داشت،از سیندرلا، صد ویک سگ خالدار،پلنگ صورتی، مورچه و مورچه خوار، سند باد، باربا پاپا، بامزی، هاچ زنبور عسل، خانواده دکتر ارنست و جودی ابوت بعنوان کارتونهای دوست داشتنی دوران کودکی اش یاد میکند .

مهناز افشار ، عکس مهناز افشار ، عکس های مهناز افشار


مهناز افشار دیپلمش را در رشته تجربی گرفت و برای ادامه تحصیل به مدت چهار سال در موسسه ای غیرانتفاعی به تحصیل در رشته تدوین پرداخت و در کلاس های بازیگری استاد حمید سمندریان تعلیم دید.

مهناز افشار در دبیرستان ، عکس های مهناز افشار ، مهناز افشار و همسرش

 

مادر مهناز افشار:

مهناز افشار خانواده اش ریشه مذهبی دارند، به همین دلیل هم در ابتدا مخالف بودند که دخترشان وارد بازیگری شود.

مهناز افشار در کنار مادرش ، مهناز افشار و همسرش ، فیلم های مهناز افشار

 

برادر و برادر زاده مهناز افشار:

مهناز افشار در کنار برادرش ، فیلم های مهناز افشار ، مهناز افشار


او درباره سابقه جواهرسازی در خانواده اش می گوید: «برادر کوچکترم 15-14 سال است که در زمینه مخراج کاری و جواهرسازی فعالیت دارد و من هم گاهی با او همکاری می کنم. فعالیتم هم به این شکل است که گاهی طراحی های جدیدی به او ارائه می دهم و او آنها را می سازد.»

مهناز افشار در کنار برادرزاده اش ، مهناز افشار ، بیوگرافی مهناز افشار

 

ازدواج مهناز افشار:

مهناز افشار با محمد امین رامین فرزند محمد علی رامین معاون مطبوعاتی "محمد حسینی" وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دوره دوم ریاست جمهوری احمدی نژاد ازدواج کرده است.

مهناز افشار در کنار همسرش ، مهناز افشار ، بیوگرافی مهناز افشار

 

تبریک تولد بهترین شادباشی است که تاکنون شنیده است و به معنای واقعی تولد را دوست دارد،خود را خیلی شکمو میداند و غذا خوردن را هم دوست دارد و می گوید: “به نظرم دست پختم عالی است چون به دلیل شکمو بودنم برای غذا پختن وقت می گذارم و طعم غذا هم برایم اهمیت فراوانی دارد”

مهناز افشار در تولد مسعود کیمیایی ، مهناز افشار ، بیوگرافی مهناز افشار


 غذاهای مورد علاقه اش لوبیا پلو و ماکارونی است و به خاطر همین علاقه این غذاها را خیلی خوب می پزد. در زندگی همه چیز را فقط از خدا میخواهد و بس،مدتی مزون لباس داشت اما به خاطر وقت گیر بودنش از این کار صرف نظر کرد.

مهناز افشار در کنار دوستانش سر میز غذا ، مهناز افشار ، بیوگرافی مهناز افشار

 

در سینما به قسمت و اتفاقات ناشی از آن که برای آدمها رخ میدهند اعتقاد دارد و می گوید “من معتقدم که مسیرم مشخص شده است” در کودکی از کارهای سخت که هیجان زیادی داشت لذت میبرد و به همین دلیل هیچوقت دوست نداشت دکتر یا مهندس شود بلکه میخواست راننده کامیون باشد!

مهناز افشار و گربه اش ، مهناز افشار ، بیوگرافی مهناز افشار

 

اگر قرار باشد برای معرفی دنیا به فضایی ها یک فیلم را انتخاب کند آن فیلم “اشکها و لبخندها” خواهد بود عاشق تزیینات منزل است و دوست دارد هر چند سال یکبار فضای جدیدی را برای خانه طراحی کند،همیشه وقتی فیلمهای خودش را می بیند احساس می کند راضی نیست و انگار خودش را در فیلمها دوست ندارد.

مهناز افشار و دلفینش ، مهناز افشار ، بیوگرافی مهناز افشار

 

”تعریفی که مهناز افشار از خودش دارد چنین است: آدمی با میلیون ها صفت خوب و بد ولی اگر حمل بر خودخواهی نباشد خونگرم است و به دوستانش تا جایی که در توانش باشد محبت میکند و توقع محبت ندارد .

مهناز افشار در جشن تولد مرجانه گلچین ، مهناز افشار ، بیوگرافی مهناز افشار

مهناز افشار  ، مهناز افشار ، بیوگرافی مهناز افشار


دنیای بازیگری مهناز افشار :

مهناز افشار بازیگری برایش از تلویزیون و با مجموعه تلویزیونی (عشق گمشده) در سال 1376 آغاز شد. با فیلم ( دوستان ) به کارگردانی علی حاتمی در سال 1377 به سینما راه یافت به اتفاق محمد رضا گلزار با حضور در فیلمهای ( کما)، ( زهر عسل)، ( 13 گربه روی شیروانی)، ( تله) ، ( آتش بس) و ( کلاغ پر) به نوعی میتوان گفت که یک زوج هنری تشکیل داده بودند.

 

مهناز افشار و محمدرضا گلزار در فیلم آتش بس  ، مهناز افشار ، بیوگرافی مهناز افشار

 

در تنها دوره برگزاری مراسم زرشک زرین سینمای ایران فیلم” شور عشق” جایزه زرشک زرین را دریافت کرد. وی که در این فیلم بازیگر نقش اول بود اعتقاد دارد اختصاص یافتن زرشک زرین به “شور عشق” باعث شد که فیلم دیده شود.

مهناز افشار و بهرام رادان در فیلم شور عشق ، مهناز افشار ، بیوگرافی مهناز افشار


در بیشتر نقشهایی که بازی کرده به ارائه کاراکتر یک دختر شوخ و اجتماعی و برون گرا می پردازد کاراکترهای خاکستری را به نقشهای کاملا مثبت و کاملا منفی ترجیح میدهد و معتقد است خاکستری بودن یک کاراکتر کمک میکند که تماشاگر تا انتهای فیلم برود و منتظر کشف جدیدی باشد،همیشه دوست داشت نقشهای متفاوت و عجیب غریب بازی کند و می گوید: “آرزویم این است که نقش آنتونی کویین در گوژ پشت نتردام را بازی کنم “

مهناز افشار در فیلم دعوت ، مهناز افشار ، بیوگرافی مهناز افشار


تا قبل از حضور در فیلم “دعوت” تجربه اسب سواری نداشت و برای ایفای نقشی که در این فیلم داشت قبل از هر کاری به سوار کاری رفت چندی پیش در گفتگویی از دو فیلم نامه داستانی خبر داد که آنها را برای دل خودش مقابل دوربین خواهد برد،با دیدن فیلمهای خود همیشه فکر میکند که میتوانست بهتر بازی کند و این شاید از سخت گیری زیاد اوست .

اسب سواری مهناز افشار ، مهناز افشار ، بیوگرافی مهناز افشار


از فیلمهای “سالاد فصل” ، “آتش بس” و “دعوت” بعنوان فیلمهای متفاوت و ارزشمند کارنامه هنری خود یاد میکند،تا قبل از بازی در “سالاد فصل” همیشه در فیلمهای عامه پسند و در سینمای بدنه حضور داشت و بازی اش چندان دیده نمی شد و صرفا بخاطر چهره اش مطرح شده بود،مانی حقیقی وقتی بازی افشار را در سالاد فصل دید از او برای حضور در “کارگران مشغول کارند” دعوت کرد،از تهمینه میلانی یاد گرفته است که باید با کودک در درون به صلح رسید.

مهناز افشار و محمدرضا شریفی نیا در فیلم سینمایی سالاد فصل ، مهناز افشار ، بیوگرافی مهناز افشار

 

در فاجعه کشتار مردم غزه به دست سربازان رژیم صهیونیستی ضمن ابراز همدردی با مردم ستمدیده فلسطین بخشی از دستمزد خود برای بازی در فیلم “پسر آدم ، دختر حوا” را به کودکان بی پناه غزه اختصاص داد.

مهناز افشار و حامد کمیلی در فیلم پسر آدم ، دختر حوا ، مهناز افشار ، بیوگرافی مهناز افشار

 

مهناز افشار برای بازی در فیلم تهران تا بهشت ابوالفضل صفاری در بهمن ماه سال 1392 برای حضور در جشنواره فیلم روتردام به هلند سفر کرد. فیلم تهران تا بهشت پنجم بهمن ماه در جشنواره روتردام روی پرده رفت و با استقبال تماشاگران، سالن نمایش آن کاملا پر شده بود.
 

مهناز افشار در جشنواره فیلم روتردام هلند ، مهناز افشار ، بیوگرافی مهناز افشار

 

گریم متفاوت مهناز افشار:

فیلم یک داستان خانوادگی بهرام توکلی اقتباسی از نمایشنامه اتوبوسی به نام هوس است. عکسی از مهناز افشار را با تست گریم این فیلم با طراحی گریم سعید ملکان برای بازی در نقش یک زن شصت ساله را در ادامه می بینید.

گریم مهناز افشار در فیلم یک داستان خانوادگی ، مهناز افشار ، بیوگرافی مهناز افشار

 

 

فیلم شناسی مهناز افشار :

  • 1392     دلم می خواد    
  • 1392     بیگانه    
  • 1392     متروپل  
  • 1391     کلاه قرمزی 92  
  • 1391     چه خوبه برگشتی    
  • 1391     از تهران تا بهشت  
  • 1390     هیچ کجا هیچ کس  
  • 1390     پل چوبی   
  • 1389     برف روی کاج ها  
  • 1389     یه عاشقانه ساده  
  • 1389     سعادت آباد  
  • 1389     قصه پریا  
  • 1388     طبقه سوم   
  • 1388     پسر آدم، دختر حوا  
  • 1388     خاطره
  • 1388     امشب شب مهتابه 
  • 1387     پوپک و مش ماشاالله
  • 1387     شیرین   
  • 1387     دعوت    
  • 1386     انعکاس
  • 1386     تسویه حساب    
  • 1386     کلاغ پر 
  • 1385     رئیس  
  • 1385     محاکمه
  • 1384     آتش بس  
  • 1384     آکواریوم  
  • 1384     تله 
  • 1384     چه کسی امیر را کشت 
  • 1384     کارگران مشغول کارند 
  • 1383     سالاد فصل  
  • 1382     سیزده گربه روی شیروانی  
  • 1382     کما    
  • 1381     دختری در قفس
  • 1381     زهر عسل
  • 1380     نگین 
  • 1379     خاکستری 
  • 1379     شور عشق  
  • 1378     دوستان   
  • 1378     شیرهای جوان

فیلم سینمایی شور عشق

مهناز افشار در فیلم سینمایی شور عشق ، مهناز افشار ، بیوگرافی مهناز افشار


فیلم سینمایی آتش بس

مهناز افشار و محمدرضا گلزار در فیلم سینمایی آتش بس ، مهناز افشار ، بیوگرافی مهناز افشار


فیلم سینمایی زهرعسل

مهناز افشار با لباس عروس در فیلم سینمایی زهرعسل ، مهناز افشار ، بیوگرافی مهناز افشار


فیلم سینمایی زهرعسل

بازی مهناز افشار در فیلم سینمایی زهرعسل ، مهناز افشار ، بیوگرافی مهناز افشار


فیلم سینمایی متروپل

مهناز افشار در فیلم سینمایی متروپل ، مهناز افشار ، بیوگرافی مهناز افشار


فیلم سینمایی بیگانه

مهناز افشار و پانته آ بهرام در فیلم سینمایی بیگانه ، مهناز افشار ، بیوگرافی مهناز افشار


فیلم سینمایی برف روی کاج ها

مهناز افشار و صابر ابر در فیلم سینمایی برف روی کاج ها ، مهناز افشار ، بیوگرافی مهناز افشار


فیلم سینمایی سالاد فصل

مهناز افشار و لیلا حاتمی در فیلم سینمایی سالاد فصل ، مهناز افشار ، بیوگرافی مهناز افشار


نمایش یک عاشقانه ساده

مهناز افشار در نمایش یک عاشقانه ساده ، مهناز افشار ، بیوگرافی مهناز افشار


 

جوایز مهناز افشار

  • برنده دیپلم افتخار بهترین بازیگر بخش مسابقه فیلم های اول سی امین جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم "برف روی کاج ها" - 1390
  • کاندید سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن از سی امین جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم "پل چوبی" - 1390
  • برنده تندیس حافظ بهترین بازیگر نقش اول زن از دوازدهمین جشن حافظ (دنیای تصویر) برای بازی در فیلم "طبقه سوم" - 1390
  • برنده دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول زن از چهارمین جشن انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران برای بازی در فیلم "طبقه سوم" 1390
  • برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن از بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم "سعادت آباد" - 1389
  • کاندید تندیس زرین بهترین بازیگر نقش مکمل زن از پانزدهمین جشن خانه سینما برای بازی در فیلم "سعادت آباد" - 1390
  • کاندید سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن از بیست و هشتمین جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم "تسویه حساب" - 1388
  •  





فیلم‌شناسی

سینما

 
 
سال تولیدنام فیلمسمتکارگرداننقش
۱۳۹۴ خانه ای در خیابان چهل یکم بازیگر حمید رضا قربانی  
۱۳۹۴ نهنگ عنبر بازیگر سامان مقدم رؤیا
۱۳۹۳ معلم بازیگر ناصر سعیداف -
۱۳۹۳ دلم می‌خواد بازیگر بهمن فرمان آرا -
۱۳۹۲ بیگانه بازیگر بهرام توکلی سپیده
۱۳۹۲ متروپل بازیگر مسعود کیمیایی خاتون
۱۳۹۱ چه خوبه که برگشتی بازیگر داریوش مهرجویی حوری یاسمین
۱۳۹۱ از تهران تا بهشت بازیگر ابوالفضل صفاری غزال
۱۳۹۱ هیچ کجا هیچ‌کس بازیگر ابراهیم شیبانی -
۱۳۹۰ پل چوبی بازیگر مهدی کرم پور شیرین
۱۳۹۰ برف روی کاج‌ها بازیگر پیمان معادی رؤیا
۱۳۹۰ یک عاشقانه ساده بازیگر سامان مقدم گندم
۱۳۸۹ سعادت‌آباد بازیگر مازیار میری لاله
۱۳۸۹ قصه پریا بازیگر فریدون جیرانی سروین فروزش
۱۳۸۸ طبقه سوم بازیگر بیژن میرباقری زن جوان
۱۳۸۸ پسر آدم، دختر حوا بازیگر رامبد جوان مینا (وکیل)
۱۳۸۸ خاطره بازیگر نادر طریقت پریچهر
۱۳۸۸ امشب شب مهتابه بازیگر محمدهادی کریمی سحر
۱۳۸۷ پوپک و مش ماشاالله بازیگر فرزاد موتمن پوپک
۱۳۸۷ شیرین بازیگر عباس کیارستمی Woman in audience
۱۳۸۷ دعوت بازیگر ابراهیم حاتمی‌کیا شیدا صوفی
۱۳۸۷ شبانه‌روز بازیگر امید بنکدار، کیوان علیمحمدی فوژان
۱۳۸۶ انعکاس بازیگر رضا کریمی نسیم
۱۳۸۶ تسویه حساب بازیگر تهمینه میلانی سارا
۱۳۸۶ کلاغ پر بازیگر شهرام شاه‌حسینی سارا
۱۳۸۵ رئیس بازیگر مسعود کیمیایی طلا
۱۳۸۵ محاکمه بازیگر ایرج قادری سایه
۱۳۸۴ آتش‌بس بازیگر تهمینه میلانی سایه
۱۳۸۴ آکواریوم بازیگر ایرج قادری -
۱۳۸۴ تله بازیگر سیروس الوند نازنین محرابی
۱۳۸۴ چه کسی امیر را کشت؟ بازیگر مهدی کرم‌پور مرجان
۱۳۸۴ کارگران مشغول کارند بازیگر مانی حقیقی سحر
۱۳۸۳ سالاد فصل بازیگر فریدون جیرانی مهرانگیز
۱۳۸۲ سیزده گربه روی شیروانی بازیگر علی عبدالعلی‌زاده -
۱۳۸۲ کما بازیگر آرش معیریان مریم
۱۳۸۱ دختری در قفس بازیگر قدرت‌الله صلح‌میرزایی آذر
۱۳۸۱ زهر عسل بازیگر ابراهیم شیبانی شراره
۱۳۸۰ نگین بازیگر اصغر هاشمی ندا
۱۳۷۹ خاکستری بازیگر مهرداد میرفلاح -
۱۳۷۹ شور عشق بازیگر نادر مقدس -
۱۳۷۸ دوستان بازیگر علی شاه‌حاتمی -
۱۳۷۸ شیرهای جوان بازیگر محسن محسنی‌نسب -

تلویزیون

سال تولیدنام فیلمسمتکارگرداننقش
۱۳۹۳–۹۴ عشق تعطیل نیست بازیگر بیژن بیرنگ نفس
۱۳۹۲ کلاه قرمزی ۹۲ بازیگر مهمان ایرج طهماسب خودش
۱۳۷۷ گم‌شده بازیگر مسعود نوابی  

تئاتر

سال تولیدنام نمایشکارگرداننقش
۱۳۹۳ دور همی زنان شکسپیر[۲۰] بهاره رهنما    
۱۳۹۱ بیست و یک بار مردن در سی روز[۲۱] صابر ابر    
۱۳۹۰ آمدیم، نبودید، رفتیم[۲۲] رضا حداد    

جوایز و افتخارات

«مهناز افشار:از من که گذشت، امیدوارم قسمت تمام جوان‌های مجرد شود!». بانی فیلم.

  • برنده جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن از انجمن منتفدان برای برف روی کاج‌ها ۱۳۹۱
  • کاندید سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن از جشنواره فجر برای پل چوبی ۱۳۹۰
  • برنده دیپلم افتخار بهترین بازیگر زن از بخش نگاه نو جشنواره فجر برای برف روی کاج‌ها ۱۳۹۰
  • کاندید تندیس بهترین بازیگر نقش مکمل زن ازجشن خانه سینما برای سعادت‌آباد ۱۳۹۰
  • برنده تندیس بهترین بازیگر زن ازجشن دنیای تصویر برای طبقه سوم ۱۳۹۰
  • برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن از جشنواره فجر برای سعادت‌آباد ۱۳۸۹
  • برنده دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول زن از انجمن منتفدان برای طبقه سوم ۱۳۸۹
  • کاندید سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن از جشنواره فجر برای تسویه حساب ۱۳۸۸

تهیه‌کنندگی کنسرت خیریه

در آبان ۱۳۹۱ کنسرت خیرخواهانه روزبه نعمت‌اللهی به تهیه‌کنندگی مهناز افشار در مرکز همایش‌های برج میلاد برای کمک به زلزله‌زدگان آذربایجان برگزار شد. در این مراسم تعدادی از سینماگران و بازیگران و همچنین ورزشکاران حضور داشتند. روزبه نعمت‌اللهی خواننده موسیقی پاپ در این مراسم، که «داروگ» نام گرفته بود قطعات «ای وطن»، «تویی نیازم»، «اگر یه روز بیای سراغم»، «تازه‌ترین زخم دلم»، «بازآمده‌ام»، «گل یاس»، «نفس کشیدن سخته» و «خلیج‌فارس» و «خاک وطنم» را اجرا کرد.[۲۳][۲۴][۲۵]