زمان : 09 Bahman 1394 - 20:20
شناسه : 117856
بازدید : 7545
آخرین خبر درباره اجرای تعهدات موسسه ثامن الحجج آخرین خبر درباره اجرای تعهدات موسسه ثامن الحجج

 

حدود سه ماه بعد از اینکه موسسه میزان به دلایل سوء مدیریت منابع و سپردن منابع به یک شرکت غیر پاسخگو با مشکل مواجه شد و دست سپرده گذارانش را در حنا گذاشت، قائم مقام بانک مرکزی از فعالیت پنهان موسسه مالی غیر مجاز  موسسه ثامن الحجج پرده برداشت.اکبرکمیجانی اعلام کرد که موسسه ثامن الحجج یکی دیگر از موسساتی است که با گستردگی فراوان و حدود ۵۵۰ شعبه در اقصی نقاط کشور فعالیت می‌کند که این موسسه یک موسسه غیر مجاز است و منابع مالی کشور را جلب و جذب کرده اند. آن‌طور که کمیجانی گفت با بررسی پرونده ها در شورای عالی امنیت ملی پیش بینی می شود تا شش ماه دیگر همه موسسات ساماندهی شوند.

 

اما وعده قائم مقام بانک مرکزی زودتر از 6 ماه اجرایی شد و دیشب در جلسه شورای پول و اعتبار تخلفات انجام شده در تعاونی ثامن الحجج و نیز اقدامات بانک مرکزی و قوه قضائیه به منظور ساماندهی این تعاونی و نیز محدودیت‌های موجود برای رفع نگرانی سپرده گذاران، مورد بحث و بررسی قرار گرفت. براساس تصمیماتی که گرفته شد، قرار است تمامی تعهدات این موسسه غیر مجاز در قالب قراردادی به بانک پارسیان واگذار شود. 

 

براساس گزارش بانک مرکزی، شورای پول و اعتبار ضمن تقدیر از سازمان‌های مرتبط از جمله قوه قضائیه و بانک مرکزی بر لزوم تداوم اقدامات انجام‌شده با استفاده از اختیارات قانونی تا زمان تعیین تکلیف نهایی این موسسه تاکید کرده است.

 

ثامن‌الحجج از موسسات اعتباری غیرمجاز بوده و تحت نظارت بانک مرکزی قرار ندارد. مدتی است که این موسسه به دلیل فعالیت‌های خارج از چارچوب قانونی با مشکلاتی مواجه و سپرده‌گذاران آن بلاتکلیف مانده‌اند. این در حالی است که با ورود بانک مرکزی و برخی دستگاه‌های ذیربط برای برطرف‌کردن مشکلات این موسسه و تعیین تکلیف سپرده‌گذاران آن اخیرا اعلام شد که تصمیم به واگذاری ثامن‌الحجج به بانک پارسیان گرفته شده است.