زمان : 12 Bahman 1394 - 15:59
شناسه : 117987
بازدید : 12221
حضور مدیرکل و معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی استان در شاهدیه +تصاویر حضور مدیرکل و معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی استان در شاهدیه +تصاویر

یزدفردا:با حضور مدیرکل و معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی استان و شهردار و شورای شهر شاهدیه جلسه ای پیرامون بررسی مسایل و مشکلات بافت تاریخی این شهر در محل شهرداری شاهدیه برگزار شد.

 محمدمهدی شرافت در این جلسه عنوان کرد: شهر شاهدیه به دلیل دارا بودن توپوگرافی خاص و همچنین نزدیکی به مرکز استان، پتانسیل بالایی در جذب سرمایه گذار و همچنین جذب گردشگران دارا می باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی یزد افزود: امید است با مشارکت شهرداری نسبت به مرمت و احیای بافت تاریخی شهر شاهدیه اعم از خانه های مشارکتی و باغات اقدام شود، همچنین این اداره کل می تواند در راستای اجرایی شدن این طرح و مرمت برخی از بناهای شاخص نیروهای امانی میراث فرهنگی را در اختیار شهرداری شاهدیه قرار دهد.

وی خاطرنشان ساخت: بافت تاریخی شهر شاهدیه بافتی خاص و منحصر به فرد است و به همین دلیل برای حفظ و نگهداری از آن همدلی و همراهی مسئولین و مردم را می طلبد.

این مقام مسئول در پایان از تلاش مسئولین و مردم این شهر در حفظ، نگهداری و احیای بناهای تاریخی و همچنین پذیرش گردشگران تقدیر و تشکر کرد.