زمان : 12 Bahman 1394 - 22:21
شناسه : 118054
بازدید : 14625
رمال حرفه ای در ابرکوه یزد دستگیر شد! رمال حرفه ای در ابرکوه یزد دستگیر شد!

یزدفردا"سرویس اجتماعی"خبرهای پلیسی" فرمانده انتظامی شهرستان ابرکوه از دستگیری فردی که با سوء استفاده از ساده لوحی برخی از شهروندان اقدام به رمالی، فالگیری، دعانویسی و ترویج خرافه گرایی می کرد، خبر داد.

به گزارش واحد دریافت خبر پایگاه خبری یزدفردا ، سرهنگ "احمد کمالی" فرمانده انتظامی شهرستان ابرکوه،‌ در تشریح این خبر، گفت: در پی دریافت گزارش­های مردمی مبنی بر اینکه فردی با سوء استفاده از احساسات شهروندان، اقدام به رمالی و كلاهبرداری کرده است دستگیری وی در دستور کار قرار گرفت.

وی، افزود: ماموران پلیس امنیت عمومی این شهرستان پس از اطمینان از صحت موضوع ضمن اخذ مجوز قضایی متهم به هویت "ع-ق" 52 ساله را در منزلش دستگیر کردند.

سرهنگ کمالی ادامه داد: در بازرسی از مخفیگاه این متهم، تعدادی کتب دعانویسی، ورق­های مسی، تكه پوست حیوانات و همچنین  50 برگ انواع برگه­های دعا کشف شد.

احمد کمالی ادامه داد: متهم در بازجویی­های خود به فریب شهروندان به بهانه جن­گیری، بخت­گشایی، ازدیاد مهر و محبت، طلسم گشایی اعتراف و به محاکم قضایی، معرفی شد.

سرهنگ کمالی خاطرنشان کرد: آنچه موقعیت را برای سوء‌ استفاده چنین افراد شیادی فراهم می­كند ساده لوحی برخی از شهروندان و همچنین خرافه­گرایی است.

 فرمانده انتظامی شهرستان ابرکوه افزود: برای هر مشكل و مسئله­ای در زندگی راه حل قانونی، منطقی و عقلانی وجود دارد و دلبستن به روش­هایی مانند رمالی و فال­بینی راه حل مشکلات نیست بنابراین شهروندان باید هوشیاری بیشتری به خرح دهند و فریب این افراد كلاهبردار را نخورند.