زمان : 13 Bahman 1394 - 00:25
شناسه : 118108
بازدید : 3438
هشدار وظیفه عمومی پلیس یزد در خصوص بکارگیری مشمولان غایب هشدار وظیفه عمومی پلیس یزد در خصوص بکارگیری مشمولان غایب


یزدفردا"سرویس اجتماعی"خبرهای پلیسی" معاون وظیفه عمومی استان در خصوص استخدام و بکارگیری مشمولان غایب و همچنین در مورد غیبت مشمولان وطیفه عمومی، هشدار داد.

 

سرهنگ "عبدالحسین پوررفیعی" در گفت و گو با خبرنگار واحد دریافت خبر پایگاه خبری یزدفردا، ضمن اشاره به ماده­های 62 و63 قانون خدمت وظیفه عمومی، گفت: استخدام مشمولان در وزارتخانه ها، موسسات وابسته به دولت، كارخانه­ها، كارگاه­ها و موسسات خصوصی بدون داشتن معافیت دائم  و كارت پایان خدمت ممنوع است.

سرهنگ پوررفیعی تصریح کرد: كسانیكه به نحوی مشمولان غایب را در موسسات دولتی و غیر دولتی از قبیل كارخانه­ها، شركت­ها، آموزشگاه­ها، كارگاه­ها، بنگاه­ها، مغازه­ها و تعمیرگاه­ها به كارگیری کنند توسط نیروی انتظامی  و همچنین سازمان "تعاون، كار و رفاه اجتماعی و صنعت معدن و تجارت" شناسائی و به محاكم قضایی معرفی خواهند شد.

معاون وظیفه عمومی استان یزد خاطرنشان کرد: مجازات این­گونه افراد برای بار اول هزینه سالانه یك سرباز و برای بار دوم و بیشتر هزینه سالانه سه سرباز است.

پوررفیعی همچنین در خصوص غیبت مشمولان وظیفه عمومی و جرایم و مجازات آنها گفت: برابر ماده (58)قانون خدمت وظیفه عمومی؛ مشمولان خدمت وظیفه عمومی كه برای رسیدگی و یا اعزام جهت طی دوره ضرورت احضار می شوند چنانچه در مهلت یا موعد مقررخود را معرفی نكنند غایب شناخته  می شوند.

سرهنگ پوررفیعی افزود: همچنین مشمولینی كه معافیت موقت دریافت کرده اند و پس از انقضاء مدت اعتبار ظرف یك ماه برای تجدید رسیدگی، خود را معرفی نكنند غایب شناخته  خواهند شد.

وی افزود: مشمولانی كه مدت غیبت اولیه آنان در زمان صلح تا سه ماه و در زمان جنگ تا پانزده روز باشد سه ماه اضافه خدمت و چنانچه مدت غیبت اولیه آنان در زمان صلح بیشتر از سه ماه و در زمان جنگ بیش از پانزده روز باشد به شش ماه اضافه خدمت تنبیه می گردند.

معاون وظیفه عمومی پلیس استان یزد در خاتمه گفت: مشمولانی كه مدت غیبت اولیه آنان در زمان صلح از یكسال و در زمان جنگ از دو ماه تجاوز کند علاوه بر اعمال اضافه خدمت، فراری محسوب می شوند و به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.