زمان : 17 Bahman 1394 - 13:24
شناسه : 118304
بازدید : 7615
افتتاح همزمان 7 پروژه ی مرتبط با حوزه ی تشخیص و درمان دامپزشکی در استان یزد با حضور ریاست سازمان دامپزشکی کشور در استان یزد صورت گرفت: افتتاح همزمان 7 پروژه ی مرتبط با حوزه ی تشخیص و درمان دامپزشکی در استان یزد به مناسبت ایام ا... مبارک دهه ی فجر و با حضور ریاست سازمان دامپزشکی کشور، هیئت همراه و تنی چند از مسئولین استانی 7 پروژه ی مرتبط با حوزه ی تشخیص و درمان دامپزشکی در استان یزد افتتاح شد.

یزدفردا"به مناسبت ایام ا... مبارک دهه ی فجر و با حضور ریاست سازمان دامپزشکی کشور، هیئت همراه و تنی چند از مسئولین استانی 7 پروژه ی مرتبط با حوزه ی تشخیص و درمان دامپزشکی در استان یزد افتتاح شد.

دکتر مهدی خلج، ریاست سازمان دامپزشکی کشور در سفر یک روزه اش به استان یزد در مراسم افتتاح این پروژه ها حضور یافت و ضمن بازدید از این پروژه ها تصریح کرد: با توجه به وضعیت امنیت بهداشتی منطقه، احتمال درگیری و شیوع بیماری های دامی و مشترک در کشور بالا می رود. در نتیجه مسئولیت و نقش دامپزشکی اهمیت بیشتری پیدا می کند.

این مقام مسئول سازمانی که بتواند آلاینده ها را سریع شناسایی نموده و پس از تایید آزمایشگاهی سریعا واکنش مناسبی داشته باشد به عنوان سازمان پویا یاد نمود و افزود: سیاست دولت، واگذاری امور تصدی گری به بخش غیر دولتی است و سازمان دامپزشکی یکی از پیشروترین سازمان ها در این خصوص می باشد و پیرو همین روند در کشور 5600 مرکز ارائه ی خدمات دامپزشکی وجود دارد که توسط بیش از 15600 نفر از نیروهای بخش خصوصی دامپزشکی اداره می شود.

گفتنی است پروژه های مذکور شامل 3 واحد داروخانه دامپزشکی، 2 واحد آزمایشگاه دامپزشکی، یک باب بیمارستان شبانه روزی دامپزشکی و یک واحد مرکز واکسیناسیون دامی می باشد که می تواند منجر به تسریع و تسهیل خدمت رسانی در زمینه ی تشخیص و درمان انواع بیماری های دامی و مشترک و ارتقاء سطح بهداشت عمومی و تضمین سرمایه گذاری در صنایع مرتبط با پرورش دام و تولید فراورده های خام دامی در استان گردد. همچنین با راه اندازی این پروژه ها زمینه ی اشتغال 30 نفر از افراد متخصص در زمینه ی دامپزشکی فراهم شده است.