زمان : 14 Esfand 1394 - 19:57
شناسه : 119863
بازدید : 12287
حمله همه‌جانبه نامزدهای جمهوریخواه به ترامپ حمله همه‌جانبه نامزدهای جمهوریخواه به ترامپ
یزدفردا"دونالد ترامپ یکی از نامزدهای حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا بار دیگر هدف انتقادات دیگر نامزدهای این حزب قرار گرفت.
 
به گزارش تسنیم به نقل از بی‌بی‌سی، در مناظره شب گذشته نامزدهای حزب جمهوریخواه دونالد ترامپ همانند گذشته در مرکز انتقادات دیگر نامزدها قرار داشت و این درحالی بود که سناتور مارکو روبیو و سناتور تد کروز اشتیاق زیادی برای حمله به پیشتاز رقابت ها نشان دادند. در این مناظره روبیو گفت که دونالد ترامپ مستحق انتقادها است چون خود سایرین را به تمسخر گرفته است.
 
در مناظره شبکه فاکس نیوز از ترامپ در مورد انتقادهای تند میت رامنی که او را به "قلدرمابی"، "طمع‌کاری" و "زن‌ستیزی" متهم کرده بود سوال شد. در مقابل ترامپ این انتقادها را رد کرد چون به گفته او میت رامنی یک "نامزد شکست خورده" است. رامنی در سال 2012 نامزد حزب بود که از باراک اوباما شکست خورد.
 
در این مناظره روبیو از دونالد ترامپ به خاطر دایر کردن کارخانه تولید لباس در چین و مکزیک به جای آمریکا انتقاد کرد. در مقابل این سرمایه دار اهل نیویورک قول داد خط تولید لباس را به آمریکا بازگرداند.
 
سناتور کروز گفت که ترامپ بخشی از همان فسادی در عالم سیاست است که هوادارانش از آن خشمگین هستند. این سناتور اهل تگزاس همچنین گفت که ترامپ در سال 2008 برای پیروزی کلینتون چهار بار به مبارزات او کمک کرد.
 
جان کیسیک، نامزد دیگر جمهوریخواهان و فرماندار اوهایو گفت که او "بزرگسال" این جمع است و بیشترین بخت پیروزی را در مقابل هیلاری کلینتون دارد و این درحالی است که دونالد ترامپ تاکنون در انتخابات درون حزبی برای تعیین نامزد ریاست جمهوری بیشترین آرا را به دست آورده است. با اینحال مواضع جنجالی او به تدریج باعث شکاف بزرگی در داخل حزب شده و پس از سه شنبه بزرگ که او گام مهم دیگری در جهت کسب نامزدی برداشت، باعث هراس شماری از چهره های حزب شد.
 
میت رامنی پیشتر در یک سخنرانی در یوتا گفت ترامپ "نه خلق و خوی مناسب برای ریاست جمهوری دارد و نه قدرت داوری لازم را." او هشدار داد اگر دونالد ترامپ برای نامزدی حزب انتخاب شود "چشم انداز آینده‌ای توام با امنیت و خوشبختی به شدت رنگ می‌بازد." جان مک‌کین، سناتور برجسته و نامزد جمهوری‌خواهان در سال 2008، هم با انتشار بیانیه‌ای گفت که با نگرانی‌های میت رامنی موافق است.
 
علاوه بر این دو، پل رایان رئیس مجلس نمایندگان و شمار دیگری از اعضای کمیته امنیت ملی این مجلس به ترامپ حمله کرده اند. در رقابت میان دموکرات ها، هیلاری کلینتون با پیروزی در 10 ایالت تا این مرحله از رقیب خود سناتور برنی سندرز پیش است. این دو قرار است روز یکشنبه در فلینت میشیگان مناظره کنند.