زمان : 30 Farvardin 1395 - 22:41
شناسه : 121147
بازدید : 16375
بخشنامه حمایتی گمرک/ترخیص کالای تولیدکنندگان بدون حقوق و عوارض گمرکی بخشنامه حمایتی گمرک/ترخیص کالای تولیدکنندگان بدون حقوق و عوارض گمرکی

مدیرکل گمرک استان یزد جزئیات بخشنامه حمایتی گمرک جهت حمایت از تولید در سال "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل "را تشریح کرد. 

به گزارش روابط عمومی اداره کل گمرک استان یزد، حسن یاسری راه اندازی سیستم جامع امور گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی را گامی بلند در جهت حمایت از تولید توصیف کرد و اظهارداشت: گمرک حذف ارزيابي تولید کنندگان،  حمل يكسره كالای تولیدکنندگان به محل توليد و حسابرسی پس از ترخیص را در جهت حمایت از تولید در برنامه دارد.

وی ادامه داد: کالای واحدهاي توليدي از این پس به درب خروج گمرک معرفي می شود تا تشريفات گمركي كالاي آنان پس از ترخيص به روش حسابرسي پس از ترخيص صورت پذيرد.

 یاسری همچنین به بخشنامه اخیر رئیس کل گمرک اشاره کرد و اظهارداشت:توليدكنندگان از این پس  مي‌توانند بدون پرداخت حقوق و عوارض گمركي مواد اوليه و قطعات مورد نياز خود را ترخيص نمايند و تنها بخشي از كالا به‌عنوان وثيقه حقوق ورودي در گمرك نگهداري مي‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تسهیلات حمایتی این دستورالعمل شامل كالاهاي مصرفي و لوكس ازجمله توتون، تنباكو، نوشابه‌هاي گازدار، بلغورهاي پف كرده، لوازم آرايشي، مبلمان، اسباب‌بازي، اشياء فانتزي و تزئيني، كريستال، ظروف سراميكي، لوستر و آباژور و... نمي‌شود.

مدیرکل گمرک استان یزد خاطرنشان کرد:گمركات اجرايي بر اساس این دستور العمل موظفند نسبت به احراز واحدهاي توليدي معتبر براساس پروانه بهره‌برداري، اقدام نموده و سپس نسبت به ترخيص مواد اوليه، ماشين‌آلات خط توليد و قطعات وارده به نام واحد مربوطه و صرفاً با كارت بازرگاني واحد توليدي متقاضي استفاده از تسهيلات نسيه با رعايت شرايط مقرر در اين دستورالعمل، مجوز نگهداري بخشي از كالاي وارده را صادر نمايند

جهت دریافت متن کامل بخشنامه کلیک کنید