زمان : 09 Khordad 1395 - 00:58
شناسه : 122538
بازدید : 8761
  بهزیستی مهریز بعنوان اداره برتر استان در ارائه خدمات توانبخشی معرفی شد بهزیستی مهریز بعنوان اداره برتر استان در ارائه خدمات توانبخشی معرفی شد اداره بهزیستی شهرستان مهریز بعنوان دومین اداره برتر استان در ارائه خدمات توانبخشی معرفی گردید . علیزاده ، رئیس اداره بهزیستی شهرستان مهریز در گفتگو با خبرنگار یزد فردا با اعلام این خبر افزود: در سال 1394 با همت وتلاش همکاران اداره بهزیستی شهرستان مهریز موفق به کسب رتبه برتر دوم در بین ده شهرستان استان در خصوص ارائه خدمات به گروه های هدف و دستیابی به اهداف برنامه ها و برش های عملیاتی پیش بینی شده شدیم .

علیزاده ، رئیس اداره بهزیستی شهرستان مهریز در گفتگو با خبرنگار یزد فردا با اعلام این خبر  افزود:  در سال 1394 با همت وتلاش همکاران اداره بهزیستی شهرستان مهریز موفق به کسب رتبه برتر دوم در بین ده شهرستان استان در خصوص ارائه خدمات به گروه های هدف و دستیابی به اهداف برنامه ها و برش های عملیاتی  پیش بینی شده شدیم .



رئیس اداره بهزیستی شهرستان مهریز بیان نمود بهزیستی یکی از ادارات و شاید هم تنها اداره ای باشد که بالغ بر 150 شرح وظیفه دارد و این خدمات از قبل از تولد انسان با مشاوره و آزمایش ژنتیک شروع و تا سالمندی با ارائه خدمات به سالمندان و .... ادامه می یابد .


مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج از دیگر خدمات موفق اداره بهزیستی شهرستان مهریز است که علیزاده به آن پرداخت و عنوان نمود صد در صد از ازدواجهای شهرستان در سال 1394 از مشاوره ژنتیک استفاده نموده اند که این امر تأثیر زیادی در کاهش معلولیت های مادرزادی و ... دارد . رئیس اداره بهزیستی شهرستان همانند مصاحبه قبلی مسکن و اشتغال را از مهمترین مشکلات معلولین و مددجویان تحت پوشش عنوان و اظهار داشت در سال گذشته بالغ بر ده میلیارد ریال وام های خود اشتغالی ، تسهیلات مشاغل خانگی ، کاریابی ، تسهیلات کارفرمائی و ... جهت اشتغال و توانمند سازی پرداخت نموده ایم و همچنین در حوزه مسکن نیز پروژه های 30 واحدی شهرک شهید باهنر که تحویل مددجویان شده و پروژه 34 واحدی موحدین شهرستان نیز  در حال تحویل می باشد و تعداد 12 نفر نیز از تسهیلات اداره در ساخت مسکن فردی استفاده نموده اند .


وجود 29 مرکز غیر دولتی همسو که از سازمان بهزیستی مجوز فعالیت د رشهرستان را دارند از دیگر نقاط قوت بهزیستی شهرستان بود که ریاست اداره بهزیستی با تأکید بر آن و اعلام اینکه با فعالیت مؤسسات فوق از طرفی برون سازی فعالیت های صورت گرفته و از طرف دیگر باعث اشتغال بکار 140 نفر در این مؤسسات به صورت مستقیم شده است  .
انجام طرح های پیشگیری از معلولیت ها ، تحکیم خانواده ، پیشگیری از اعتیاد ، توسعه اورژانس اجتماعی ، جذب خیرین و .... از دیگر موارد مطرح شده توسط رئیس اداره بهزیستی شهرستان بوده که منشأ خدمات زیادی به شهروندان شده اند .