زمان : 27 Khordad 1395 - 23:41
شناسه : 123638
بازدید : 8171
۵ نشانه خطرناک اضطراب ۵ نشانه خطرناک اضطراب

یزدفردا"همه‌ ما در طول زندگی‌مان دوران نگرانی و تشویش را سپری کرده‌ایم اما معمولا عمر نگرانی‌ها کوتاه است و پس از طی دوره‌ی آن و از بین رفتن(گاهی هم از بین نرفتن) مشکل به وضعیت عادی زندگی بازگشته‌ایم. اما برخی آدم‌هادر یک جنگ نابرابر با احساس ویرانگر نگرانی در حال کشمکش هستند و این بار را سال‌ها و شاید هم یک عمر با خود به همراه دارند. با ما در این مقاله همراه باشید و ببینید آیا این نشانه‌ها در شما هم وجود دارد؟

همه‌ ما در طول زندگی‌مان دوران نگرانی و تشویش را سپری کرده‌ایم اما معمولا عمر نگرانی‌ها کوتاه است و پس از طی دوره‌ی آن و از بین رفتن(گاهی هم از بین نرفتن) مشکل به وضعیت عادی زندگی بازگشته‌ایم. اما برخی آدم‌هادر یک جنگ نابرابر با احساس ویرانگر نگرانی در حال کشمکش هستند و این بار را سال‌ها و شاید هم یک عمر با خود به همراه دارند. با ما در این مقاله همراه باشید و ببینید آیا این نشانه‌ها در شما هم وجود دارد؟

۱. نمی‌توانید بخوابید.

نگرانی و اضطراب اغلب خواب‌مان را، یعنی یکی از مهم‌ترین کارهایی که برای خودمان می‌کنیم، دچار اختلال می‌کند. ما با خواب ناکافی سلامتی و زندگی‌مان را به خطر می‌اندازیم. مثلا، راندن یک وسیله‌ی نقلیه در شرایطی که خیلی کم خوابیده‌اید به اندازه‌ی نوشیدن الکل در هنگام رانندگی خطرناک است. نگرانی بدیمن است، این حقیقت دارد، و اگر خواب‌تان را دچار اختلال می‌کند، یقینا یک معضل است.

۲. نمی‌توانید آرامش داشته‌باشید.

مهم است که بعد از یک روز طولانی بتوانید آرامش داشته‌باشید. نگرانی اغلب نمی‌گذارد ما آرامش داشته‌باشیم. وقتی خودتان را در حالتی می‌یابید که به خاطر نگرانی و اضطراب غمگین شده‌اید، مهم است که یک فعالیت فیزیکی پیدا کنید که از آن لذت می‌برید یا چیزی که ذهن‌تان را از مسائل دور کند. من عاشق پازل هستم.

۳. دچار سوءمصرف خوراکی، الکل، یا مواد مخدر شده‌اید.

یکی از روش‌های آدم‌ها برای کاهش استرس‌شان سوءمصرف الکل، مواد مخدر، یا خوراکی است. مصرف خوراکی‌های آرمش‌بخش در حد اعتدال خوب است. و نوشیدنی تا حدودی بی‌ضرر است، اما اگرمتوجه شدید برای کنار آمدن با زندگی از هر یک از این‌ها استفاده می‌کنید، شاید وقت آن باشد در مورد مشکلات‌تان با یک متخصص صحبت کنید تا کمک‌تان کند.

۴. سلامتی‌تان کاهش یافته‌است.پ

نگرانی، استرس، و اضطراب به مرور زمان به شما آسیب می‌رسانند. نگرانی سرانجام باعث کاهش سلامتی‌تان می‌شود. اگر مانند گذشته احساس سلامتی نمی‌کنید، شاید وقت آن باشد درباره‌ی اولویت‌های‌تان تجدید نظر کنید.

۵. همیشه انتظار بدترین‌ها را دارید.

این یکی از بدترین ستم‌هایی است که می‌توانید به خودتان بکنید. همیشه انتظار بدترین‌ها را نداشته‌باشید. همیشه انتظار بهترین‌ها را نداشته‌باشید. در واقع، تا آن‌جا ممکن است کم‌تر انتظار داشته‌باشید.

منبع: هایرپرسپکتیو
ترجمه: سایت بازده