زمان : 13 Tir 1395 - 15:58
شناسه : 124168
بازدید : 5027
برگزاری دوره های آموزشی مهارتی برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) در راستای سند کاهش فقر استان برگزاری دوره های آموزشی مهارتی برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) در راستای سند کاهش فقر استان سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد : برگزاری دوره های آموزشی مهارتی بر اساس نیاز و گرایش استعدادهای فرد با رعایت استاندارد ها و آیین نامه های فنی و حرفه ای در راستای سند کاهش فقر استان موجب موفقیت بیش از پیش این قشر از جامعه خواهد شد .

سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد : برگزاری دوره های آموزشی مهارتی بر اساس نیاز و گرایش استعدادهای فرد با رعایت استاندارد ها و آیین نامه های فنی و حرفه ای در راستای سند کاهش فقر استان موجب موفقیت بیش از پیش این قشر از جامعه خواهد شد .

      به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد: در راستای توانمند سازی اقشار آسیب پذیر ، در معرض آسیب و محروم جامعه و در اجرای اسناد بالا دستی جمهوری اسلامی ایران و همچنین علمی نمودن مهارت جامعه، ایجاد و ارتقاء توانمندی های فنی و حرفه ای اقشار محروم و آسیب پذیر، بویژه مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهره مندی هرچه بیشتر آنان از فرصتهای آموزشی و افزایش دسترسی به فرصتهای شغلی موجود نشستی مشترک با حضور "علی آقا افضلی" سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد،"آرش پژمان "رئیس اداره آموزش،پژوهش و برنامه ریزی اداره کل ،آقای قمی معاون حرفه آموزی کمیته و آقای زارع کارشناس حرفه آموزی و اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره) استان در محل دفتر مدیر کل تشکیل شد .

در ابتدا سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان ضمن عرض خیر مقدم، با بیان این نکته که سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور ، کمیته امداد امام (ره) را همواره از خود می داند افزود : این سازمان در خدمت مدد جویان و اقشار ضعیف جامعه بوده و خواهد بود.

افضلی بیان داشت:هر دو دستگاه گروه های هدف مشترکی داشته و دارند که این امر موجب همگرایی و همکاری نزدیکی خواهد شد.

وی آمادگی مدیریت استان و مجموعه مراکز ثابت دولتی و آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای را برای اجرای طرح مشاوره شغلی در سراسر استان اعلام نمود.

معاون حرفه آموزی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان در این نشست گفت: این اداره سعی دارد از ظرفیت های موجود در دستگاه های اجرایی به نحو مقتضی به نفع مددجویان بهره مند شود .

وی گفت: در کمیته امداد تسهیلات برای خوداشتغالی قطعا در راستای آموزش های مهارتی صورت می پذیرد و افراد فاقد مهارت شامل این تسهیلات نمی شوند.

قمی افزود: یکی از مواردی که این اداره کل به آن تاکید داشته و اهتمام ویژه دارد امر مشاوره شغلی است که با هدایت و راهنمایی بتوانیم مسیر صحیحی از انتخاب شغل و حرفه مناسب با وضعیت فرد برای مددجو فراهم نماییم که در این خصوص نیز امسال هدف گذاری مان همکاری با اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان برای این امر خواهد بود .

در پایان سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان گفت: در امر استعداد سنجی حتما به مقوله رغبت سنجی نیز توجه ویژه شود، زیرا در صورتی که فرد رغبت به آن شغل و یا حرفه نداشته باشد حتما در آینده دچار مشکل و هدر رفت منابع خواهد شد.

وی هدایت صحیح مددجویان به مشاغل و حرف را بسیار مهم ارزیابی کرده و گفت: برگزاری دوره های آموزشی مهارتی بر اساس نیاز و گرایش استعدادهای فرد با رعایت استاندارد ها و آیین نامه های فنی و حرفه ای در راستای سند کاهش فقر آنها موجب موفقیت بیش از پیش این قشر از جامعه خواهد شد.

در پایان این نشست مقرر گردید: تفاهمنامه همکاری فی مابین دو طرف تنظیم و به امضاء مدیران هر دو دستگاه برسد.