زمان : 28 Tir 1395 - 22:14
شناسه : 124981
بازدید : 5667
گوشت قرمز نارسایی کلیه را تشدید می کند گوشت قرمز نارسایی کلیه را تشدید می کند نتایج یک مطالعه نشان می دهد که خوردن گوشت قرمز می تواند خطر ابتلا به نارسایی کلیوی را تشدید کند اما جایگزین کردن آن با پروتئین دیگر برای حتی یک وعده در روز، می تواند این خطر را کاهش دهد.

نتایج یک مطالعه نشان می دهد که خوردن گوشت قرمز می تواند خطر ابتلا به نارسایی کلیوی را تشدید کند اما جایگزین کردن آن با پروتئین دیگر برای حتی یک وعده در روز، می تواند این خطر را کاهش دهد.


به گزارش انجمن ام اس ایران، نتایج یک مطالعه در سنگاپور نشان می دهد که خوردن گوشت قرمز ارتباط قوی با افزایش خطر ابتلا به مرحله نهایی نارسایی کلیوی دارد که به مختل شدن عملکرد طبیعی این عضو منجر می شود.
 
همچنین این مطالعات آشکار ساخت که این ارتباط 'وابسته به مقدار مصرف'است به این معنی که هر چه مصرف گوشت قرمز بیشتر باشد خطر ابتلا به نارسایی کلیه نیز بیشتر می شود.
 
به گزارش یونایتدپرس، پزشکان تاکید کردند که این ارتباط حتی در صورت رعایت کردن سایر فاکتورهای سلامتی همچون انتخاب الگوی زندگی سالم برای جبران پیامدهای مصرف گوشت قرمز، همچنان باقی می ماند.
 
دکتر وون پوای کو استاد اداره علوم بالینی در دانشکده پزشکی Duke – Nus در سنگاپور تاکید کرد مبتلایان به نارسایی کلیه و افراد سالم باید در وعده های غذایی خود جایی هم برای پروتئین های گیاهی باز کنند.