زمان : 03 Mordad 1395 - 00:15
شناسه : 125394
بازدید : 7222
پخش زنده جراحی پزشک ایرانی با واقعیت افزوده و تصاویر ۳۶۰ درجه پخش زنده جراحی پزشک ایرانی با واقعیت افزوده و تصاویر ۳۶۰ درجه جراحی پزشک ایرانی را آنلاین ببینید +عکس

یزدفردا:دانش > پزشکی - ایسنا نوشت: برنامه جدید موبایلی در آمریکا به متخصصان پزشکی و مردم عادی اجازه خواهد داد تا یک عمل جراحی فتق را که توسط یک پزشک ایرانی انجام خواهد شد، بطور زنده مشاهده کنند. 

در سال 1955 حدود شش تا 9 میلیون نفر در آمریکا به تماشای برنامه زنده عمل جراحی قلب باز روی یک کودک مبتلا به ناهنجاری قلبی نشستند. اکنون شرکت‌های GIBLIB، Livit و 360fly قصد دارند در روز 28 ژوئیه امسال (هفتم مرداد) یک عمل جراحی را برای همه جهانیان به نمایش درآورند.

دوربین فیلمبرداری شرکت 360fly بر روی میله‌ای در بالای پای بیمار نصب خواهد شد تا بهترین زاویه تصویر را از تیم جراحی و عمل آن‌ها ارائه کند. بینندگان این عمل قادر خواند بود زاویه مورد نظر خود را توسط اپلیکیشنی که توسط این شرکت برای دستگاههای اندروید و iOS ارائه شده،‌ انتخاب کنند.

در حال حاضر بیشتر تصاویر از دیدگاه جراحان ثبت می‌شود و تنها مناظر قابل مشاهده، اندام یا بخش‌هایی از بدن است که عمل جراحی روی آن‌ها صورت می‌گیرد.

فیلم این جراحی بطور زنده توسط دوربین 360fly ارائه خواهد شد که تصاویر 360 درجه 4K را توسط یک حسگر تصویر وضوح بالا با قابلیت ارائه وضوح 2880x2880 و سرعت ثبت 50 مگابایت بر ثانیه ثبت می‌کند.شرکت GIBLIB این پروژه را رهبری می‌کند. این شرکت به عنوان یک شبکه چند کاناله معروف است که به جراحان اجازه می‌دهد تصاویر خود را به شکل ساده‌تری با سایر جامعه پزشکی بویژه ساکنان کشورهای در حال توسعه که از دسترسی مناسبی برخوردار نیستند، به اشتراک بگذارند. شرکت Livit نیز به دلیل تجربه اش در انتشار رویدادهای زنده به این کار دعوت شده است.

این جراحی توسط دکتر شیرین توفیق در مرکز جراحی پزشکی 90210 در بورلی‌هیلز کالیفرنیا انجام خواهد شد که رئیس مرکز جراحی فتق بورلی‌هیلز است.

علاقمندان برای مشاهده این جراحی زنده می‌توانند در سایتی که GIBLIB برای آن راه‌اندازی کرده، ثبت‌نام کنند.

این شرکت‌ها پیش از این یک جراحی زنده را بطور آزمایشی برای گروه محدودی نمایش داده بودند.