زمان : 04 Mordad 1395 - 21:49
شناسه : 125661
بازدید : 9968
حادثه  قطارترکیه تهران و توضیح راه‌آهن همزمان با سالگرد حادثه حمله به قطارآنکارا و تهران حادثه قطارترکیه تهران و توضیح راه‌آهن همزمان با سالگرد حادثه حمله به قطارآنکارا و تهران قطار باری ترکیه‌ای که در نزدیکی مرز ایران قرار داشت به دلیل حادثه‌ای نامعلوم از ریل خارج شد و به خطوط ریلی ایران نرسید.

یزدفردا "قطار باری ترکیه‌ای که در نزدیکی مرز ایران قرار داشت به دلیل حادثه‌ای نامعلوم از ریل خارج شد و به خطوط ریلی ایران نرسید.

به گزارش  ایسنا، در طول ساعات گذشته شایعاتی مبنی بر به وقوع پیوستن یک حادثه برای قطار باری ایران در مرز مشترک با ترکیه منتشر شد که براساس اطلاعات ارائه شده از سوی مدیر کل روابط عمومی شرکت راه‌آهن این قطار نه به شرکت‌های ایرانی وابسته بوده و نه در خاک ایران با حادثه روبه‌رو شده است.
 
صادق سکری با بیان این مطلب به ایسنا گفت: یک قطار باری ترکیه که در حدود 150 کیلومتری مرز مشترک با ایران قرار داشت، ساعتی قبل به دلیل حادثه‌ای نامعلوم با مشکل مواجه شد و واگن آن از ریل خارج شد.
 
وی ادامه داد: برخلاف برخی شایعات این قطار ایرانی نبوده و حتی در نزدیکی مرز دو کشور نیز با حادثه روبه‌رو نشده است.
 
مدیر کل روابط عمومی راه‌آهن در پاسخ به این سوال که آیا این حادثه تروریستی بوده است نیز اظهار کرد: هنوز در این رابطه اطلاعاتی منتشر نشده، اما با توجه به این‌که این قطار در نزدیکی مرز ایران نیز قرار نداشته است مسوولان ترکیه باید در رابطه با آن توضیح ارائه کنند.
جالب تر اینکه در 8مرداد سال گذشته نیز حادثه ای مشابه برای قطار ایرانی رخ داد البته آنموقع علت انفجار بود 

حمله به قطار آنکارا - تهران در ترکیه + جزئیات

یزدفردا "هشتم مرداد 94 معاون راه‌آهن با تأیید خبر انفجار قطار مسافری آنکارا-تهران اعلام کرد: این انفجار در خاک ترکیه رخ داده و طبق اخبار واصله این هیچ گونه تلفات جانی نداشته است.

  قطار مسافری آنکارا به تهران به شماره ۱۱۵۱۲ ترانس آسیا به دلیل انفجار مین توسط گروه پ ک ک در بین دو ایستگاه سوورن - گنچ از توابع استان بینگل در شرق این کشور خسارت دید.

سید محمد راشدی معاون مسافری شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران با تأیید این خبر گفت: این انفجار در خاک ترکیه رخ داده و طبق اخبار واصله هیچ گونه خسارت جانی نداشته است.

وی با بیان اینکه این قطار ترکیه‌ای بوده است، افزود: در این انفجار فقط یک عدد واگن از ریل خارج شده است و از طریق وزارت امور خارجه پیگیر اخبار وضعیت این قطار هستیم.

در همین حال پایگاه اینترنتی خبرگزاری دولتی ترکیه (آناتولی) نوشت: این انفجار که با کنترل از راه دور صورت گرفته تلفات جانی نداشته اما به واگن و ریل‌ها خسارت وارد شده است.

یاووز سلیم کوشگر استاندار بینگل در این باره اعلام کرد: عملیات تجسس و شناسایی نیروهای امنیتی به طور گسترده‌ای در منطقه ادامه دارد.