زمان : 10 Mordad 1395 - 20:05
شناسه : 126106
بازدید : 8359
مدیر کل گمرک استان البرز:  میزان ۳۸۰ میلیون دلار صادرات کالا از استان البرز غیر‌قابل انکار است مدیر کل گمرک استان البرز: میزان ۳۸۰ میلیون دلار صادرات کالا از استان البرز غیر‌قابل انکار است

یزدفردا"مدیر کل گمرک البرز با بیان اینکه ظرفیت‌های مناسبی برای صادرات کالا در استان ‌وجود دارد‌،گفت: میزان ۳۸۰ میلیون دلار صادرات کالا از استان البرز غیر‌قابل انکار است.

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، حسین سالاری در دوازدهمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی البرز که عصر امروز در سالن شهدای دولت البرز برگزار شد، اظهار داشت: یکپارچه‌سازی لایه رویه واردات در چند گمرک کشور به صورت پایلوت انجام شده و در حال حاضر در تمامی گمرکات کشور این موضوع در حال اجراست.

وی افزود: یکپارچه‌سازی در ورود اظهار و خروج کالا از دیگر برنامه های در حال اجراست که قابلیت کنترل در کالا را تشدید می‌کند.

وی با بیان اینکه هیچ مبلغی در گمرک بدون شناسه قابل پرداخت نیست، گفت: تمام وجوه پرداختی براساس شناسه پرداخت از سیستم اخذ می شود.

وی بیان کرد: توسعه و تکمیل مدل پنجره واحد تجاری فرامرزی در حال حاضر پیاده شده و مجوزهای ترخیص از این طریق نیز صادر می شود.

مدیر کل گمرک البرز گفت: احراز و‌هویت و عدم بدهی ماده 7 به صورت صددرصد اجرایی شده و در این زمینه مانیفست الکترونیک نیز در حال اجراست.

مدیر کل گمرک البرز گفت: براساس اعلام گمرک جمهوری اسلامی ایران واردات کشور در سال 94، 22/52 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است.

وی در مورد موارد صادرات کالا در گمرک البرز تصریح کرد: مجوز صادرات در همه زمینه‌ها در گمرک البرز وجود دارد.

سالاری در مورد ظرفیت استان در مورد ترانزیت کالا از طریق راه آهن تاکید کرد: ترانزیت کالا در گمرک البرز از طریق راه آهن در حال حاضر انجام می‌شود.

وی درپاسخ به اینکه میزان صادرات کالا بیش از آمار موجود ارائه شده است، اظهار داشت: در مورد اطلاعات صادرات استان میزان 380 میلیون دلار غیر قابل انکار است و آمار دقیق صادرات البرز باید ارائه شود.

مدیر کل گمرک البرز بیان کرد: ظرفیت‌های البرز در مورد صادرات کالا باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد تا اقتصاد مقاومتی محقق شود.

وی در مورد شناسایی و ثبت تمام کالا و خدمات صادراتی در استان البرز بیان کرد: برنامه‌ریزی لازم برای شناسایی واحدهای صادرکننده در استان البرز انجام شود.