زمان : 30 Mordad 1395 - 14:31
شناسه : 127408
بازدید : 5484
بهره برداری از فاز اول تفرجگاه سخوید به مناسبت هفته دولت بهره برداری از فاز اول تفرجگاه سخوید به مناسبت هفته دولت

فاز اول تفرجگاه سخوید که با اعتباری بالغ بر یک میلیارد ریال اجرا گردید، یکی از شانزده طرح و پروژه اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد است که به مناسبت هفته دولت در استان يزد به بهره برداري مي رسد.

فاز اول تفرجگاه سخويد يکي از شانزده طرح و پروژه اداره کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان يزد است که به مناسبت هفته دولت در استان يزد به بهره برداري مي رسد.

به گزارش روابط عمومي، امورفرهنگي و اجتماعي اداره کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان يزد محمدرضا نصيري عنوان کرد: اين تفرجگاه يکي از محدود تفرجگاه هاي زمستاني استان يزد مي باشد که در طول ايام زمستان پذيراي هزاران نفر از گردشگران بالاخص مردم استان يزد است.

معاون برنامه ريزي و سرمايه گذاري اداره کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان يزد افزود: پيست اسکي سخويد تنها پيست اسکي استان کويري يزد محسوب مي گردد که تقريباً درحاشيه شرقي و جنوب شرقي شيرکوه در کنار روستاي زيباي سخويد از توابع شهر نير قرار گرفته است.

وي خاطرنشان ساخت: طي سال گذشته و سال جاري اقداماتي در خصوص تجهيز و راه اندازي محدوده پيست و طراحي و اجراي مسيرهاي دسترسي در راستاي ساماندهي منطقه صورت پذيرفته است.

اين مقام مسئول تصريح کرد: خوشبختانه اقدامات انجام شده تاکنون علاوه بر رضايت بازديدکنندگان باعث کاهش چشمگير حوادث و خطرات موجود اين منطقه شده است.

نصيري اظهار داشت: اين پيست باداشتن پتانسيل هاي بالا به عنوان يکي ازسايتهاي مهم منطقه نمونه گردشگري شيرکوه معرفي شده است.

گفتني است: تجهيز و راه اندازي سرويس هاي بهداشتي، ساماندهي و شيب بندي مناسب محدوده پيست و طراحي و اجراي مسيرهاي دسترسي از جمله مراحل ساماندهي است که در منطقه انجام گرديد.