زمان : 30 Mordad 1395 - 14:34
شناسه : 127417
بازدید : 6144
دبیرخانه مبحث پنجم مقررات ملی ساختمان در یزد مستقر می شود دبیرخانه مبحث پنجم مقررات ملی ساختمان در یزد مستقر می شود دبیر کمیته اجرایی نخستین همایش ملی مبحث پنجم مقررات ملی ساختمان گفت: با برگزاری این همایش در روزهای 17 و 18 شهریورماه، دبیرخانه دائمی آن در یزد مستقر و هر دو سال یک بار این همایش برگزار می شود.

داوود دانشگر روز پنجشنبه در گفت و گو با روابط عمومی اداره کل راه وشهرسازی استان یزد  با اعلام این خبر اظهار کرد: همایش ملی مبحث پنجم ساختمان باهدف ایجاد زمینه دستیابی به اهداف مبحث پنجم مقررات ملی ساختمان و بومی سازی مصالح ساختمانی از سوی اداره کل راه و شهرسازی با همکاری سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد برگزار می شود.
وی افزود: در این همایش وزیر راه و شهرسازی و معاونان، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، مدیران کل راه و شهرسازی استان ها، روسای سازمان های نظام مهندسی ساختمان استان ها و جمعی از مهندسان رشته های هفت گانه ساختمان از سراسر کشور شرکت می کنند.
دبیر کمیته اجرایی نخستین همایش ملی مبحث پنجم ساختمان محورهای این همایش را مصالح و کاربران، مصالح ومحیط زیست، مصالح و معماری، مصالح و بازار ساختمان و مصالح و آموزش دانست و اضافه کرد: تثبیت جایگاه دبیرخانه مبحث پنجم در یزد می تواند کمک بزرگی در استانداردسازی مصالح در این استان و در گستره کشور باشد.
دانشگر ایجاد زمینه مناسب برای دستیابی به اهداف مبحث پنجم مقررات ملی ساختمان، بومی سازی مصالح ساختمانی، سازگاری مصالح ساختمانی با اقلیم های مختلف در دستیابی و تولید مصالح ساختمانی نوین، سازه های پیش ساخته، معرفی و تدوین مقررات و استانداردهای مورد نیاز و تدوین خطوط اساسی، اهداف، راهبردها، سیاست ها و برنامه های اجرایی متناسب با این مبحث را مهمترین محورهای این همایش برشمرد.
میحث پنج مقررات ملی ساختمان شامل معرفی انواع مصالح و فراورده های ساختمانی متعارف و استانداردهای ملی و نیز الزامات کاربردی مربوط به هر یک از آنهاست.
استان یزد قطب تولید برخی از مصالح ساختمانی مانند کاشی و آجر در کشور است.