زمان : 18 Mehr 1395 - 22:21
شناسه : 130235
بازدید : 7433
نشست خبری مدیر کل دامپزشکی استان یزد با اصحاب رسانه به مناسبت 14 مهرماه و بزرگداشت روز دامپزشکی برگزار شد. نشست خبری مدیر کل دامپزشکی استان یزد با اصحاب رسانه در روز 14 مهر ماه، همزمان با سالروز بزرگداشت دامپزشکی، مدیر کل دامپزشکی استان یزد در محل سالن جلسات این اداره کل طی یک نشست خبری با اصحاب رسانه دیدار به عمل آورد.

در روز 14 مهر ماه، همزمان با سالروز بزرگداشت دامپزشکی، مدیر کل دامپزشکی استان یزد در محل سالن جلسات این اداره کل طی یک نشست خبری با اصحاب رسانه دیدار به عمل آورد.

در این نشست که در آن خبرنگاران رسانه های جمعی استان حضور داشتند پیرامون خدمات دامپزشکی، سیاست ها و چالش های پیش روی این ارگان مطالبی ارائه گردید. همچنین در مورد برنامه های آتی دامپزشکی در سطح استان اطلاع رسانی به عمل آمد.

در ابتدای جلسه دکتر حدادزاده مدیر کل دامپزشکی استان یزد ضمن تشکر از حضور اصحاب رسانه و توجه آنان به مقوله بهداشت و دامپزشکی با توجه به شعار دامپزشکی، سلامت، توسعه پایدار اظهار داشت: نظارت بر حلیت و سلامت غذا، پایش بیماری های دامی و مشترک از جمله عمده ترین وظایف دامپزشکی به شمار می رود که توسط کارشناسان این ارگان به صورت منظم و هماهنگ در سراسر استان به اجرا در می آید.

این مقام مسئول اذعان داشت: هر ساله بیش از 300 هزار راس دام سبک و سنگین واکسینه می شوند  تا تب مالت در استان به کنترل در آید و بالغ بر 304 هزار راس دام سبک و سنگین و 6 میلیون طیور در کشتارگاه های دام و طیور استان تحت نظارت دامپزشکی کشتار می شوند.

دکتر حداد زاده در خصوص فعالیت های اجرایی دامپزشکی در سال 95 اظهار داشت: طرح پیش سردگذاری لاشه های دام و بارکدگذاری لاشه های مرغ در تمامی کشتارگاه های صنعتی استان با موفقیت اجرا شد تا مردم دغدغه ای در زمینه بیماری های مشترک از جمله تب کریمه کنگو نداشته باشند.  همچنین تولید مرغ سایز برای نخستین بار در دستور کار قرار گرفت و مطابق پیش بینی های صورت گرفته ساخت 2 واحد کشتارگاه بزرگ صنعتی دام و طیور تا پایان سال جاری به اتمام خواهد رسید.

مدیر کل دامپزشکی استان یزد همچنین از روند رو به رشد صادرات فراورده های خام دامی در استان یزد به سایر کشورها خبر داد و اظهار داشت: استان یزد در سال 94 با صادرات بالغ بر 6500 تن فراورده های خام دامی ، در این عرصه به موفقیت های زیادی دست یافته است.

وی گفت: شش ماهه اول سال 95 میزان 1070 تن تخم مرغ با نظارت های دامپزشکی به خارج کشور صادر شده است که این میزان در مدت مشابه سال قبل 800 کیلوگرم بوده است. بدون شک این امر علاوه بر تلاش پرورش دهندگان مرهون مراقبت های بهداشتی و فنی کارشناسان دامپزشکی می باشد.

دکتر حداد زاده در پایان به کاهش آمار تلفات مرغ گوشتی طی 5 سال گذشته تاکنون اشاره نمود و گفت با برنامه ریزی منظم و کنترل به موقع بیماری ها در سطح مرغداری ها موفق شده ایم آمار تلفات را در واحدهای پرورش طیور استان به میزان  7 درصد کاهش دهیم.